Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Visé

with 14 comments

Enkele dagen geleden toerde ik nog eens door de Voerstreek voor nieuwe landschapsbeelden. In de namiddag had ik een reportage in Luik gepland en dan passeer je het stadje Visé 

Son Ile Robinson … ‘hebben we dan toch een eiland in Belgie ?’ dacht ik. Enfin, een reden om de wagen te parkeren langs de Maas en wat rond te neuzen. Het eiland ( in de Maas dus, ja) stelde zo niet veel voor. Het stadje biedt wat mogelijkheden voor de fotograaf (zeker de omgeving met de mijnterrils ! ), maar echt fotogeniek is het centrum zeker niet.

Zoals in vele Waalse steden zie je hier en daar dat zuiders tintje…

Maar dit is ook typisch… het (mooie) stadhuis met rakelings ernaast de spoorweg en de autostrade…

Echter!! Naast Ile Robinson is er ook nog een schiereilandje dat gevormd wordt door een zijkanaaltje die naar het Albertkanaal leidt. Je kan er de jachthaven van Visé bezoeken, maar heel bijzonder vond ik de gavarieerde fauna die zich daar op dat eilandje gevestigd heeft!!

Een ideale gelegenheid om eindelijk eens uitgebreid de nieuwe 70-300 mmVR van Nikon te testen! Hieronder zie je een foto (een SERIEUZE CROP om het spannend te houden, rara…)  van een bijzondere inwijkeling die zich de laatste jaren meer en meer laat zien in ons land. Met hoogstwaarschijnlijk hevige voor – en tegenstanders. Meer daarover de volgende dagen in een minireekske  😉

Written by Koen

juni 14, 2008 bij 11:56 am

Geplaatst in landschappen, Steden

Tagged with ,

14 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. en je weet toch dat er in terkamerenbos ook een île robinson is hé
    en de laatste is mijn favoriet ja naar het schijnt worden deze een echte plaag maar mij stoort het niet!

    callemie

    juni 14, 2008 at 12:18 pm

  2. Die inwijeling is volgens mij een Egyptische gans. Je ziet ze aan het meer van Rotselaar ook soms tegenwoordig. Maar je nieuwe lens is fantastisch scherp. Je zult wel genieten van de imagestabilisatie. Schattige foto ook.

    Caro

    juni 14, 2008 at 3:11 pm

  3. Toch wel een beetje een gevaarlijke schuilplaats voor dat eendje.

    gekiekt

    juni 14, 2008 at 3:18 pm

  4. Die autoweg en spoorlijn ken ik wel.
    Kwam er vaak over/langs richting de Eiffel/Ardennen.
    De laatste herken ik niet maar je lens is wel goed hoor.

    Houdoe

    Teo Torriatte

    juni 14, 2008 at 4:24 pm

  5. Mooie beelden heb je daar gemaakt! Ik moet dringend ook nog eens de taalgrens over steken. Het is al veel te lang geleden dat ik daar nog eens geweest ben. (laatste keer was Charleroi, ook niet echt een toonbeeld van schoonheid)

    Frederik

    juni 14, 2008 at 7:28 pm

  6. mooi die reeks en schattig die laatste foto!!

    MJ

    juni 14, 2008 at 7:49 pm

  7. Wat een mooie beelden heb je daar; vooral die laatste is echt schattig!

    Panthera

    juni 14, 2008 at 8:52 pm

  8. Zeker een gans. Maar welke? De Canadese is ook een inwijkeling die zich hier thuis voelt. Dat zuiders huisje staat me wel aan!

    fotomart

    juni 14, 2008 at 9:16 pm

  9. Is het een nijlgans? Ik ben benieuwd hoe de 300mm je gaat bevallen. De Tamron 90mm bevalt mij prima en ik wil nu nog een lens aanschaffen maar ik vind het erg moeilijk een keuze te maken. Wie weet wordt het toch een flinke zoom zoals jij nu hebt aangeschaft inplaats van een groothoek. Fijne zondag!

    Janneke

    juni 15, 2008 at 7:02 am

  10. Ik denk ook aan de nijlgans. Dat eilandje ligt daar fraai zeg.

    Harry de Rooij

    juni 15, 2008 at 10:25 am

  11. Lekker die roze pootjes!

    boomkruiper

    juni 15, 2008 at 5:08 pm

  12. ziet er anders toch niet onaantrekkelijk uit dit stadje.

    pieterbie

    juni 15, 2008 at 6:58 pm

  13. Ziet er toch wel leuk uit daar, maar misschien komt dat omdat jij alleen de leuke dingen op de plaat hebt gezet.
    Die laatste is grappig, dat is letterlijk een kind uit poepen

    Robbie Veldwijk

    juni 16, 2008 at 2:35 pm

  14. dat weet ik te liggen dat eilandje:-))

    ik zie dat de meesten al geraden hebben om welke vogel het gaat..

    mooi die 2e foto koen, en ben je blij met je lens??
    groetjes
    klaproos

    Ik ben zeker niet ontevreden. De foto van de nijlgans met kleintjes die ik in het volgende logje toon is zeer scherp. Maar daar gebruik ik toch al een iets kleinere opening (7.1)
    Op 300mm 5.6 is de scherpte niet optimaal (ik ben wel super kritisch) Dus ga ik de lens vooral gebruiken bij heldere dagen en zoveel mogelijk op 7.1 en liefst opening 8.0 en indien het niet echt nodig is tot max 250mm

    klaproos

    juni 16, 2008 at 7:17 pm


Geef een reactie

