Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Vier vriendinnen

with 34 comments

Gisteren kwam ik nabij de Muntschouwburg in Brussel dit vrolijke viertal tegen. Ze vroegen me of ik geen mooi portret kon maken van hun vieren. En dan doen we dat natuurlijk, de goedzak die ik ben! Vervolgens vroegen ze of ik de foto niet ergens op het web kon plaatsen zodat ze het resultaat konden zien. En dan doen we dat natuurlijk, de goedzak die ik ben! Dat is dan 200 euro, dames! ;-)

Uiteindelijk past dit beeld uitstekend binnen het concept ‘Fotogeniek België’

Written by Koen

juni 11, 2008 bij 7:23 am

34 Reacties

Schrijf je in op reacties met RSS.

  1. Weer een mooie “mensen in beeld” foto. Blijft verbazen hoe je dat doet.
    Groetjes

    Jimmy

    juni 11, 2008 at 8:04 am

  2. Ze mogen tevreden zijn. Meestal wijzen ze af gefotografeerd te worden. Dus dit is veel leuker. 200 euro is een koopje, dat is maar 50 de vrouw. :-)

    Harry de Rooij

    juni 11, 2008 at 9:55 am

  3. Multicultureel plaatje.

    nana

    juni 11, 2008 at 10:04 am

  4. Mooi passend , zo omgezet naar sZ/W.
    Lekkers een ijsje slurpend met vier schoon madammen aan je zij, moet er nog zand zijn.

    roy

    juni 11, 2008 at 10:21 am

  5. Mooi beeld

    tomleuntjensphotography

    juni 11, 2008 at 10:38 am

  6. Dat je dat durft zeg, zomaar op af lopen… Wel een leuke foto geworden!

    Robbie Veldwijk

    juni 11, 2008 at 10:39 am

  7. Tja als ze het zelf vragen dan moet je zo’n kans waarnemen natuurlijk, leuke foto geworden zo om en om!

    Ank

    juni 11, 2008 at 10:50 am

  8. Deze dames zijn inderdaad fotogeniek en ze passen perfect binnen het concept van deze blog! Je mag meer zo’n beelden posten :-) ;-)

    Serge

    juni 11, 2008 at 12:22 pm

  9. hei,
    je maakt fijne foto’s! Zeker je frietjes reeks vind ik vetjes :)

    Groetjes

    Treee

    juni 11, 2008 at 1:08 pm

  10. … ‘t is en prachtig portret en ja fotogeniek zijn ze, ze konden dus geen betere fotograaf vinden!

    MJ

    juni 11, 2008 at 2:03 pm

  11. 200 euro? Afzetter :twisted:

    Voorzichtig Caroline, zo dadelijk denken die vier jongedames nog dat ik het meen! ;-)

    Panthera

    juni 11, 2008 at 3:36 pm

  12. Mooi, zo’n kans krijg je niet elke dag in de schoot geworpen!!
    Pas inderdaad mooi binnen het “fotogeniek België” concept.

    Frederik

    juni 11, 2008 at 5:24 pm

  13. Wat een mooie foto.
    En als de dames in kwestie het zelf verzoeken dan kan, nee dan mag je dat niet weigeren.
    Het z/w versterkt de foto wel goed.

    Houdoe

    Jacky

    juni 11, 2008 at 6:05 pm

  14. kleurrijk plaatje, zelfs in zwart-wit.

    centrocampista

    juni 11, 2008 at 6:59 pm

  15. Mijn complimenten voor deze foto.
    Is toch leuk dat ze het vragen en je het nog doet ook…:-)
    Zo’n kans laat je toch niet lopen en zeker vier van die kansen niet ;-)
    Groetjes.

    Tiny

    juni 11, 2008 at 8:16 pm

  16. Prachtig portret van 4 sterke vrouwen!

    boomkruiper

    juni 11, 2008 at 8:34 pm

  17. Volgens mij moet jij aan hen 200 euro betalen :). Wat een kans! Het is een gaaf portret geworden, dat heb je weer binnen! Leuk dat je me blijft opzoeken al kost het twee muisklikken extra.

    Erik Tjallinks

    juni 11, 2008 at 8:56 pm

  18. Zo, zo! meneer heeft een leuk moment met 4 (!) dames, fotografeert ze dan nog voor persoonlijk gebruik en vraagt er dan 200 euro voor? Ha ha, jij weet het goed aan te pakken!
    Nu serieus. Een goed iddee om de black-and-white-ladies in zwart-wit te zetten.

    Martine

    juni 11, 2008 at 11:14 pm

  19. Hey, je stond met je zij naar mijn kantoor gericht toen je deze foto maakte.
    De dames mochten dat ook aan mij gevraagd hebben, hoor, ik zou betaling in natura aanvaard hebben :-)

    pieterbie

    juni 12, 2008 at 5:03 am

  20. hahaha , 200€.Je bent echt een goedzak.
    Hij is wel heel mooi.

    els

    juni 12, 2008 at 8:38 am

  21. Ziet er een leuke bende uit. Binnenkort is dit misschien één of andere wereldberoemde meidengroep en ga je je nog beklagen dat je die factuur effectief niet gestuurd heb ;-)
    Ik vraag me wel lichtjes af: was het beeld in kleur te druk? Net doordat het zo’n “kleurrijk” groepje is, had ik niet echt een (overigens goed gemaakte) z/w verwacht.

    De kleurenversie is ook goed, maar ik vond omwille van het leuke blank-zwart-blank-zwart ritme in de foto een zwart-wit omzetting toepasselijk. Ik heb hard getwijfeld hoor want jouw redenering over een kleurrijk groepje volg ik eveneens.

    s.goovy

    juni 12, 2008 at 9:19 am

  22. Die meisjes hebben geluk gehad dat ze jou aanspraken. Een mooier vriendinnen-portret is bijna niet mogelijk.

    Caro

    juni 12, 2008 at 1:22 pm

  23. Prachtig portret, heel sterk in deze omzetting en heel mooi belicht, wat een moeilijke opgave is gezien de huidskleur van de dames. Voor 200 eurootjes hebben ze hier een koopje aan!

    MoniqueSamui

    juni 13, 2008 at 7:21 am

  24. Allemaal leuke reacties, bedankt!
    Jammer genoeg hebben de jongedames nog niet gereageerd..
    DAT VAN DIE 200 EURO IS EEN GRAPJE, HE!!!!:-) :-)
    Ik vrees dat ik een fout blogadres heb doorgegeven…(of ze zijn druk bezig met blokken)

  25. 200 euro een grapje??? Het is dus eigenlijk 500 euro dat je bedoelde :-)
    Je hebt daar een prachtig moment in de schoot geworpen gekregen maar je hebt ze duidelijk met beide handen aangenomen. Maw, je hebt er gewoon een prachtplaat van gemaakt. Z/w is een goede keuze maar ik ben nu toch eens verdomd benieuwd naar de kleurenversie hé. Let wel, je omzetting vind ik magistraal.

    Xray

    juni 13, 2008 at 8:30 am

  26. heel toffe foto Koen.
    persoonlijk vind ik dat je wat meer van deze beelden op je blog mag zetten (ipv je te beperken tot de traditionele fotogeniekbelgie beelden :o)

    PS. als je hem in 4 knipt kun je aan elk individueel een foto voor 30 euro verkopen, dat maakt dan 120 euro :o) en 10 euro voor de persoon die op het idee kwam :o)

    dieterdelathauwer

    juni 13, 2008 at 10:50 am

  27. Alléé Koen, je link even doorgeven aan zulke knappe jonge ninfen, en nog steeds geen antwoord … frustrerend toch … Maar wees blij met de tot nu toe 27 reacties op deze welgekome foto als droombeeld. Mss wordt het sprookje wel werkelijkheid. En dan?

    En dan? Dan krijgen ze de foto (ook de kleurenversie) in hoge resolutie toegestuurd, de goedzak die ik ben!

    Kris

    juni 13, 2008 at 1:47 pm

  28. Ben ik even weg en dan kom je met zo’n prachtig stel….
    Super, en dat allemaal in Brussel…is dus ook al een reisje waard ;-)
    Over het honorarium zal ik me niet uitspreken want dit is gewoon onbetaalbaar.

    René Wouters

    juni 15, 2008 at 3:31 pm

  29. nee nee ik antwoord :oD
    ik vind het een super leuke site,
    en bedankt dat je onze foto erop hebt gezet :oD
    zie je… iedereen zegt dat onze foto er goed bij past!
    het was een super leuke dag zo een uitstapje met de klas (ja maar met 4 :op )
    deze foto laar herinneringen

    vriendelijke groeten

    Haaaa, dan toch! Had al schrik dat je het adres verloren had. Ik sta zelf versteld van de talrijke leuke reacties. Maar ja, jullie staan er ook heel spontaan op. Alsof jullie al jaren gewoon zijn om te poseren!

    G6K (3de op foto)

    juni 17, 2008 at 6:09 pm

  30. Fotogenieke snoetjes heb je hier vastgelegd!!!
    Ook dàt is fotogeniek Belgie….
    Prachtig spontaan!
    (zelf terug van ff weggeweest, overlijden i/d familie … )

    Erik O,

    juni 18, 2008 at 7:13 pm

  31. Hele leuke foto , het zien er mij leuke , spontane meisjes uit.
    Knap werk !

    ikbenangelique

    juni 20, 2008 at 9:44 am

  32. Hello , ik heb al een paar keer een commentaar willen zetten op je saait , maar ik kreeg altijd dat er iets fout was , dusjaa ..
    Bedankt dat je onze foto op je saait hebt gezet , het is een hele schone foto van mijn klasje , het zijn natuurlijk prachtige meisjes :o)
    && danku da ge tijd wou maken voor 1foto van ons te nemen . Veel succes nog met u cariére , Kiss

    Dit keer is het gelukt blijkbaar!
    Bedankt voor je reactie!

  33. Ik vind het schoon meiskes. Zeker de eerste.

    Salomez Jean Pascal

    juli 2, 2009 at 5:13 am

  34. [...] over ons land vanuit fotografisch standpunt.  Misschien val je voor leuke  ontmoetingen zoals hier en hier en hier en hier en hier en hier en hier en…ben je er nog steeds ? Dan ben je fan!  [...]


Geef een reactie

