Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Parc Paradisio

with 14 comments

Ik ging er nochtans geen dierentuinreeks van maken, maar na Planckendael en de zoo van Antwerpen (laatste bericht per ongeluk verwijderd…en terug geplaatst) wou ik toch even stil staan bij Parc Paradisio in het Waalse Henegouwen. Wil je je écht uitleven als fotograaf, dan moet je daar heen!! Alleen al het decor ( overblijfselen van de oude cisteriënzerabdij!) loont de moeite, maar daar bovenop kan je op vele plaatsen gewoon tussen de dieren lopen. Ik zou er een reeks over willen maken, maar voorlopig beperk ik mij tot de lemuren die op een apart eiland leven en die je zelfs zou kunnen aaien.

Hier in de typische zonnebaadhouding…

Written by Koen

juni 6, 2008 bij 7:36 am

Geplaatst in Dieren

14 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Het is net alsof ze aan het mediteren zijn op de laatste foto. Parc Paradisio is inderdaad een prachtig park en zeker de moeite om te gaan.

    Ambigirl

    juni 6, 2008 at 8:43 am

  2. Mooi is dat als de dieren los lopen en niet in kooien zitten, hier bej dat in Emmen ook. Die ringstaartmaki’s vind ik zo leuk, alsof ze zeggen: Komaar op zon!

    Ank

    juni 6, 2008 at 8:59 am

  3. Die eerste ziet er inderdaad heel aaibaar uit, maar zou ’t niet willen uitproberen😉 Mooie foto’s van de maki’s, maar is die eerste er ook eentje dan? Die laatste is leuk, met uitgespreide pootjes zoveel mogelijk zonnestralen vangen! Fijn weekend!

    MoniqueSamui

    juni 6, 2008 at 9:18 am

  4. Dag Koen,
    Je zou ze zo willen aaien.
    Je hebt er een mooie serie van gemaakt!
    Ik ga voor foto 1.
    Fijn weekend.
    gr.
    Ton

    Ton

    juni 6, 2008 at 10:26 am

  5. Ik zie dat sommige van de dieren de bontjas nog aan hebben…hahaha
    Mooie foto’s weer van deze dieren.

    @Koen: Feeds??? Het lijkt een beetje dom (en dat ben ik ook wel misschien)
    Maar ik lees er wel eens over in mijn log dat je dat kan instellen enzo, maar heb daar nooit iets mee gedaan, dus ik zou niet weten wat mijn feeds adres is, kun jij me wijzer maken misschien?
    PS: bedankt voor je geweldig mooie compliment voor mijn foto’s, ik moest ervan blozen, maar het is leuk als andere mensen er ook van genieten.

    Groetjes Marrie

    Marrie

    juni 6, 2008 at 11:02 am

  6. Ze zijn best fotogeniek, die lemuren. Een bezoekje aan de dierentuin staat bij mij de komende week op het programma. De Tamron ga ik eens uitgebreid uittesten in de vlindertuin, daar waait het in ieder geval niet! De wind is het grootste probleem bij macrofoto’s in de vrije natuur en ik mis de VR van de Nikon. Erg vast ter hand ben ik niet. Oefening baart kunst, zal ik maar zeggen. Prettig weeken! Janneke

    Janneke

    juni 6, 2008 at 11:06 am

  7. Mooi alweer Koen. Van mij mag je er gerust een reeks van maken hoor. Ik geniet alvast net als je figuranten.

    Xray

    juni 6, 2008 at 1:17 pm

  8. ’t zijn de laatste tijd inderdaad allemaal beestje op je blog… maar ’t mag gerust, ze zijn erg tof! hele leuke foto’s!

    MJ

    juni 6, 2008 at 1:44 pm

  9. Zolang de foto’s boeiend blijven, mag het van mijn part een beestige boel worden.
    Fijn Weekend.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    juni 6, 2008 at 4:36 pm

  10. Koen, je serie over de dierentuinen is prachtig. Vooral de eerste (Zoo van Antwerpen) en de maki’s op de laatste foto zijn schitterend.
    Maak er een fotografisch mooi weekend van.

    Houdoe

    Jacky

    juni 6, 2008 at 4:39 pm

  11. Die eerste foto is subliem: die ogen!
    Ik ben er nog nooit geweest, wel al in zo’n park geweest in ’t zuid-westen van Engeland.
    Maar al veel goeds gehoord over Paradisio.

    pieterbie

    juni 6, 2008 at 10:08 pm

  12. Lemuren, prachtige dieren met een fotogenieke snuit (ogen). Moet je die ogen zien in die zwarte kop. Wel bijzonder dat er verschillende soorten te zien zijn, vaak zie je alleen de ringstaartmaki. Mooi!

    André

    juni 7, 2008 at 6:31 pm

  13. Hehehe die derde vind ik grappig, net alsof die aan het mediteren is😀

    Robbie Veldwijk

    juni 8, 2008 at 2:46 pm

  14. Heerlijke knuffels!

    boomkruiper

    juni 9, 2008 at 10:35 pm


Geef een reactie

