Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Antwerpen (1)

with 28 comments

Eergisteren  heb ik mij weer eens nieuw glas aangeschaft. Een Nikon 17-55mm 2.8 en een Sigma 30mm 1.4. Twee lichtsterke lenzen die ik wel niet veel nodig zal hebben omdat ik voor mijn  stads-en landschapsreportages vooral gebruik maak van de veel lichtere kitlens (en de sublieme 12-24mm van Tokina!).  Ik heb mij die lenzen aangeschaft omdat ik huwelijksfotografie sinds kort ook digitaal doe (jaja, dat deed ik nog analoog met Minoltalenzen ) Eénmaal de winkel uit ging het direct richting kathedraal voor wat proefopnames, maar ik kwam al meteen dit individu tegen.  Ideaal voor de eerste test 😉

Meteen de start van enkele uurtjes stads- en straatfotografie. De volgende dagen zie je hier beelden die ik die namiddag genomen heb met de 18-55mm. Alhoewel ik soms amper aan fotograferen toe kwam…wat zijn Antwerpenaars toch babbelaars! Enfin, deze man sprak Duits en loopt volgens een omstaander meestal in een Schots rokje rond. Een bekend figuur in Antwerpen me dunkt…

Written by Koen

mei 21, 2008 bij 6:07 am

28 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hij had de broer van ‘van Rossem’ kunnen zijn 🙂

    Jan

    mei 21, 2008 at 6:43 am

  2. Dag Koen,
    Wat een prachtige kop…!!
    Helemaal doorleefd, geweldig mooie foto’s.
    En dat hoedje.
    Super!!!!
    gr.
    Ton

    Ton

    mei 21, 2008 at 7:37 am

  3. wat een schitterende doorleefde man koen,
    zijn verhalen zou ik wel willen horen…

    groetjes
    klaproos

    klaproos

    mei 21, 2008 at 8:51 am

  4. Wat een prachtkop met die bloeddoorlopen ogen over de bril kijkend!

    Ank

    mei 21, 2008 at 8:57 am

  5. Daar zit een levensverhaal in. Knap portret.
    Je lens heeft zijn taak al bewezen.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    mei 21, 2008 at 10:01 am

  6. Zo’n individu vraagt er gewoon om ! Daar kan je onmogelijk aan voorbij lopen zonder op je knopje te duwen.

    fotomart

    mei 21, 2008 at 11:48 am

  7. Mooi zo dat je nieuw glas aangeschaft hebt. Blijkbaar is de kogel dan eindelijk door de kerk. Het is niet altijd even gemakkelijk om de juiste keuze te maken op alle vlakken.
    Jammer trouwens dat we nooit eens iets van je feestreportages zien (o.a. huwelijken). Misschien komt er nu met het digitale werk verandering in???
    Sedert gisteren heb ik ook een nieuw glasstukje dus binnenkort meer op mijn blog hieromtrent.
    Trouwens, de eerste resultaten zien er hier alvast veelbelovend uit. Knap portret. Mooie scherpte en een zachte bokeh.

    Foto’s van feestreportages zou ik wel graag eens tonen, maar het past niet echt in de opzet van dit blogje (fotogenieke plaatsen en gebeurtenissen in Belgie). Eventueel een keer in een aparte bladzijde…

    Xray

    mei 21, 2008 at 12:27 pm

  8. Ah, de 17-55 2.8… Kwijlkwijl! Lensje dat ook wel op mijn verlanglijstje staat hoor.

    Goed dat je reageert…’k had eerst 18-55 gezet!
    Wil je de rest van mijn verlanglijstje eens zien? 😦

    s.goovy

    mei 21, 2008 at 1:23 pm

  9. Verlanglijstjes, die heb ik onderhand in boekvorm 😉
    Een paar wensjes zullen moeten blijven….
    Knappe portretten, Koen. En dat lensje mag natuurlijk blijven!

    René Wouters

    mei 21, 2008 at 2:17 pm

  10. @ Koen: ik denk dat jouw verlanglijstje niet veel meer 😦 zal zijn dan het mijne hoor 😉

    s.goovy

    mei 21, 2008 at 2:38 pm

  11. Erg coole foto’s, ik vraag mij toch altijd af hoe je het voor elkaar krijgt dat je ze zo op de foto mag zetten 😀

    Ik heb hem gezegd dat ik pas een nieuwe lens heb gekocht en het eens wou testen 🙂
    Echt waar!

    Robbie Veldwijk

    mei 21, 2008 at 4:52 pm

  12. Het is inderdaad iemand die we af en toe zien rondwaggelen.
    Hij maakt altijd veel lawaai, maar doet niemand kwaad. 😉

    Peter

    mei 21, 2008 at 6:51 pm

  13. Mooie foto’s Koen, zo’n 17-55 2.8 zie ik ook wel zitten, maar bij mij zal het de Tamron 17-50 2.8 worden 😉 zeer binnenkort al !

    fbaert

    mei 21, 2008 at 7:45 pm

  14. Mooie confituurbokalen (wel iets duurder door het kwaliteitsglas)! Daar ga je hoogstwaarschijnlijk nog veel plezier van hebben. Merkwaardige figuur.

    Hippopotamos

    mei 21, 2008 at 8:14 pm

  15. Je begon de zin met dat je eergisteren een nieuw glas had gekocht, en toen zag ik die man met dat bierblikje LOL :). Hij kijkt wel wat droef uit zijn ogen, je hebt hem goed vereeuwigd, wil je aub dat soort foto’s bewaren, die hebben straks historische waarde want veel mensen kennen deze man, hij hoort tot het straatbeeld, en misschien heeft hij familie of zo je begrijpt wat ik bedoel.

    illuci

    mei 21, 2008 at 8:55 pm

  16. MMMmmmmmmmm, prachtige figuur en mooie pose, zoals ie je aankijkt. Heeft aan de oogjes te zien toc al iets meer op dan goed voor ‘m is. Heldere en scherpe foto, mooie kleuren.

    André

    mei 21, 2008 at 10:41 pm

  17. Hij is om door een ringetje te halen zo mooi!

    boomkruiper

    mei 21, 2008 at 11:44 pm

  18. Daar wist je een fantastisch model te versieren.
    Jammer dat je het rokje niet in beeld kon brengen 🙂

    pieterbie

    mei 22, 2008 at 5:01 am

  19. Koen,
    wat een markante kop heeft deze man.
    Heel mooi. En hij gaat er ook nog eens mooi voor zitten.

    Houdoe

    Jacky

    mei 22, 2008 at 5:57 am

  20. a sloksken ein?
    nee nee grandioos die foto
    misschien kan jij me helpen ?
    jij kent er toch heel veel van ik zoek nu een macrolens voor mij canon
    welke raad je me aan
    ik heb een macro voor mijn leica maar dat duurt zo lang vooralleer ik mijn foto’s zie hé
    dank je

    callemie

    mei 22, 2008 at 8:27 am

  21. Prachtig wat een mooie “kop”

    els

    mei 22, 2008 at 9:13 am

  22. Inderdaad een mooie ‘kop’, alsof hij zijn hele leven niks anders gedaan heeft dan poseren.
    Mooie reeks ook over het kitefestival.

    An

    mei 22, 2008 at 12:13 pm

  23. Schitterende kop ! ‘Vraagt’ idd om op de foto gezet te worden. Dat heb je uitstekend gedaan !
    PS : mocht je ooit je 17-55 beu geraken, ben ik wel kandidaat om hem te ‘proberen’ 😉 🙂

    tati

    mei 22, 2008 at 1:46 pm

  24. Zo zat als 100.000 man, veel lawaai, een kilt en inderdaad redelijk ongevaarlijk … mooi portretje van deze Antwerpse figuur. Super details ook, tot en met de restanten in zijn baard 🙂

    Karina

    mei 22, 2008 at 5:23 pm

  25. Knappe foto,sterke pose,mooi vastgelegd.

    nmr

    mei 22, 2008 at 9:22 pm

  26. Antwerpen is een fijne stad voor straatfotografie.
    Ik heb dezelfde man daar ook wel eens voor mijn camera gehad…een markant figuur.
    Het babbelen herken ik ook….erg gezellig.

    Annika

    mei 24, 2008 at 11:21 am

  27. Een toplens!! Ik heb ze ook enkele jaren gebruikt, maar nu heb ik ze niet meer in mijn bezit. Veel plezier ermee!!

    Serge

    mei 24, 2008 at 5:34 pm

  28. Deze persoon is de perfecte mix tussen Van Rossem en Kabouter Plop 🙂

    Ik heb respect voor de man, hij drink de enige echte Cara-Pils!!!

    Knap vastgelegd.

    Tom

    mei 26, 2008 at 10:39 pm


Geef een reactie

