Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Leuven in scene

with 34 comments

Zaterdagavond heb ik eindelijk nog eens een stapje in Leuven gezet en hebben we met volle teugen kunnen genieten van het optreden van ‘Grupo Puja’ bij het station. Een ideale gelegenheid om eens op 800 iso te werken. Beroepshalve werk ik om evidente redenen nooit met dergelijke waarden (laat staan nog hoger),  maar hier was het uiteraard aangewezen.

En ik was er niet alleen 😉

Niet het simpelste onderwerp, want van zodra er wat meer beweging in het gevaarte kwam zat ik met de 800 iso iets te krap.

En zeker hier, maar dan mag het natuurlijk!

Om ten slotte weer veilg aan te komen… 

 

Leuk detail: bemerk twee keer de klok van het station!

Al bij al eens een leuke ervaring met 800 iso (Nikon D 300). Vooral  bij het eerste beeld (fotografen) ben ik heel tevreden over het ruisgehalte.

 

Written by Koen

mei 16, 2008 bij 6:24 am

Geplaatst in Evenementen, Mensen

34 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. lijkt me een tof optreden te zijn geweest en dat heb je erg knap in beeld gebracht, prof werk!.
    Je camera heeft de ISO 800 goed doorstaan.
    En die klok vooral in de laatste foto… schitterend!

    MJ

    mei 16, 2008 at 7:16 am

  2. knap koen en ja bij zo’n evenementen ben je nooit alleen

    callemie

    mei 16, 2008 at 7:36 am

  3. ik ben er zo wie zo weg van koen ik zie niks ruis, maar hoor wel feestgedruis:-))
    da’s weer wat anders hé,
    ik ben niet van de technische beoordeling,ik vind iets mooi of niet, en dit IS mooi om t e zien en kunstig bovendien:-)
    wat ben ik toch aan het rijmen vandaag 🙂

    800 iso… wauw, dat is nogal, misschien moet ik dan eens aan een andere camera gaan denken :-))
    groetjes
    klaproos

    klaproos

    mei 16, 2008 at 7:45 am

  4. Wow, schitterende reeks. Dergelijk onderwerp ben ik niet zo gewoon van zien hier bij U maar het smaakt heel zeker naar meer, Koen.
    Iso 800 zou voor een D300 geen probleem mogen zijn en dat zie je hier ook.
    Met welke lens heb je deze genomen???
    Nogmaals, hiervoor doe ik m’n petje af hoor.

    Zoveel ga ik dit ook niet doen hoor, Kevin. ’s Avonds zit ik graag thuis bij mijn gezinnetje, maar nu waren ze erbij en we hebben met z’n allen genoten van de avond! Ik heb alleen dit evenement gefotografeerd. Ik heb een gewone standaardzoom gebruikt (18-135mm 3.5-5.6). De lichtsterke 17-55mm 2.8 had misschien beter geweest, maar vermits ik voornamelijk op groothoek gewerkt heb (en dus opening 3.5) maakte het uiteindelijk niet veel uit. Bedankt voor het compliment!
    Ik zie nu wel plots dat ik op 4.5 gewerkt heb…

    Xray

    mei 16, 2008 at 8:10 am

  5. Zo Koen,
    Een schitterende serie.
    Lijkt mij niet gemakkelijk om dergelijke foto’s te maken.
    Chapeau!!!
    gr.
    Ton

    Ton

    mei 16, 2008 at 9:09 am

  6. Dat ziet er heel feestelijk uit. Moet een geweldige avond geweest zijn. Een heel andere Koen deze keer! Mooie serie!

    René

    mei 16, 2008 at 9:25 am

  7. Ik ben geen Nikonkenner, maar de Nikon D300 moet dit met gemak aankunnen, toch?
    Mooie beelden!

    Annika

    mei 16, 2008 at 9:26 am

  8. Wat een mooie serie is dit, knap hoor. Overigens ken ik deze act niet maar lijkt me heel speciaal om er bij te zijn!

    Ank

    mei 16, 2008 at 9:57 am

  9. Straf wat die acrobaten daar vertonen! Je geeft er ons een goed idee van.

    fotomart

    mei 16, 2008 at 10:01 am

  10. Zeer fotogenieke act, geen wonder dat daar fotografen op afkomen. Vooral die met die draaitol spreekt me erg aan. Als afzonderlijke foto zou niemand kunnen raden wat het is, maar het geeft een prachtig beeld, met die confetti eromheen of wat het zijn mag. Prima werk, en die 800 ISO, voor Nikon blijkt dat een peulenschil heden ten dage.

    Het zijn isomobolletjes

    illuci

    mei 16, 2008 at 12:20 pm

  11. Met de Nikon D300 moet je geen schrik hebben om zelfs nog hoger in de ISO te gaan. Tussen mijn concertfoto’s van Herkenrode zitten er zelfs enkele aan 3200 iso. Daar zie je uiteraard wel ruis, maar (in tegenstelling tot de D70 waar ik voordien mee werkte) is het een aanvaardbare “korrel” geworden. Ik zet zelfs mijn ruisonderdrukking op het toestel niet te hoog, anders dreig je toch wat detail te verliezen.

    s.goovy

    mei 16, 2008 at 12:45 pm

  12. Bedankt Koen voor je uitleg en de complimenten die ik je gaf zijn natuurlijk meer dan verdiend.
    Ik weet dat je een gezinsman bent (wat enkel te appreciëren valt) maar toch vind ik deze reeks zo geslaagd dat ik stiekem hoop dat je al eens wat vaker op stap zal gaan om ons mee te laten genieten van dergelijke evenementen.

    Xray

    mei 16, 2008 at 12:57 pm

  13. Leuk met die andere fotografen!
    Een spectaculaire act, precies.

    pieterbie

    mei 16, 2008 at 1:04 pm

  14. Half elf ’s avonds zo te zien! Geweldige foto’s en van die 800ISO merk je nagenoeg niets, zeker niet in die eerste foto. Leuk al die collega’s op een rijtje, maar het was dan ook een schitterend onderwerp om op de foto te zetten, vooral met al die lichtjes. Die een na laatste is een geweldig abstracte foto en die vierde vind ik ook zo mooi met de rook in de voorgrond en de klok nog goed zichtbaar! Heel geslaagd experimenten en mits de huisgenoten het toelaten, voor herhaling vatbaar!
    @O ja, de slang is niet zo heel erg giftig en heeft geen effect op mensen 😉

    MoniqueSamui

    mei 16, 2008 at 2:32 pm

  15. Koen,
    de 800 ISO heeft een mooie serie voortgebracht.
    Mooie foto’s waar de beweging mooi in uitkomt.

    Houdoe

    Jacky

    mei 16, 2008 at 2:37 pm

  16. Erg mooie serie! En ook een leuke plaats om te zijn volgens mij of niet?

    Robbie Veldwijk

    mei 16, 2008 at 2:48 pm

  17. Hallo Koen,
    Wat een schitterende foto’s met uw camera gemaakt, nteressant te lezen dat u een Nikon 300 gebruikt (deze camera gebruik ik ook) en iso800? Dat is U goed gelukt, Ik ben helemaal onder de indruk van deze prachtige foto’s…

    Geweldig goed gedaan 🙂
    Groeten van JoAnn D-Eyes Holland

  18. sorry, foutje gemaakt in (naam) van mijn website http://www.joannwalraven.blogspot.com ,deze is correct:)

  19. Zeer mooie beelden van dit schitterend spectakel. Je brengt het tot leven zelfs voor wie het gezien heeft.

    jokdev

    mei 16, 2008 at 6:39 pm

  20. waw, wat een knappe reeks ! Die voorlaatste foto mét beweging is fantastisch !!!

    Ann

    mei 16, 2008 at 7:14 pm

  21. Knap!
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    mei 16, 2008 at 7:50 pm

  22. Fantastich, ben iik niet zo fototechnisch.
    Weet alleen dat het in donker moeilijk fotograferen is.
    Vind de foto’s heel mooi, maar de act ook.
    En je was zeker niet de enige…zou hun foto’s ook wel willen zien:-))
    groetjes en gezellig weekend.

    Tiny

    mei 16, 2008 at 8:18 pm

  23. Pracht foto s

    els

    mei 17, 2008 at 5:48 am

  24. De mogelijkheden van de D300. Ik zie hiervan mooie dingen de laatste dagen (ook bij Steven bijv.). Toch hou ik het voorlopig toch maar bij mijn D200. De zomer komt eraan, dus dan is er voldoende licht en zijn de hoge iso-waarden minder belangrijk. Hopelijk maken ze snel een herziene versie D300 full frame!
    Grappig ook dat eerste beeld met de kudde fotografen. En de voorlaatste had je op zichzelf staand moeten tonen. Voer voor een kwisje! Ik had in ieder geval nooit kunnen raden wat dit is.

    Een D300versie full frame zou een schot in de roos zijn en dat moeten ze bij Nikon toch door hebben, hoop ik! Maandag ga ik naar een vakbeurs en ga ik dat toch eens vragen, maar of ze daaromtrent iets gaan lossen…

    Karina

    mei 17, 2008 at 8:41 am

  25. Je kan/mag fier zijn op deze foto’s en gelukkig staat de techniek niet stil en laat die ons toe om met hogere ISO’s te schieten.

    Jan

    mei 17, 2008 at 10:25 am

  26. De klok is inderdaad erg leuk gezien, daar heb je vast niet speciaal op gefocust. Maar het ziet er niet naar uit dat het een straf was om hier te gaan fotograferen.

    serews

    mei 17, 2008 at 11:17 am

  27. Daar kreeg je zeker een speciale reeks mee, en nog zeer goed, ook deze actie- avondfotografie

    roy

    mei 17, 2008 at 12:00 pm

  28. […] Vorige zondag hebben we het kitesfestival in Oostende bezocht. Vermits het de vorige avond (Leuven in scene) vrij laat werd vertrokken we pas rond 11:00 uur. Zo dachten we tevens de files te vermijden. […]

  29. Heel spectaculaire foto’s Koen. Ik weet nu weer wat ik heb gemist. Ook de iso 800 levert heel scherpte foto’s met weinig ruis zo te zien.

    Caro

    mei 17, 2008 at 8:47 pm

  30. Amai, straf werk. Het spektakel druipt van je foto’s.

    gekiekt

    mei 17, 2008 at 9:18 pm

  31. ik ben bang dat mijn nekje dit niet aankan 😉
    ik speur altijd naar beneden :))))
    prachtige foto’s
    en met die 800 iso een hele uitdaging

    Seraka

    mei 18, 2008 at 8:58 pm

  32. Jazeker, leuke beelden Koen! (Was even afwezig, WE zee)
    Heb van dees mannen ook wel wat geprobeerd, dat WE….maar dit is toch wel klasse!
    Nr 4 vind ik enig!!

    Erik O,

    mei 19, 2008 at 12:27 pm

  33. Yep Koen, weer een knap staaltje van nachtfotografie, je stond blijkbaar dichter bij het podium en daardoor is er meer licht en scherpte in je foto’s te zien. De 2de en 4de zijn top en geven de sfeer het best weer.

    Kris

    mei 19, 2008 at 5:07 pm

  34. Koen,

    De hand van de meester… knap gadaan !!!
    Resultaten om jaloers op te zijn !

    Groeten
    Lamp

    lamp

    mei 23, 2008 at 12:41 pm


Geef een reactie

