Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

O-V (9) Oudenaarde

with 19 comments

Nieuw! facebookpagina Fotogeniek Vlaanderen: Klik op ‘dit is leuk’ en blijf op de hoogte van fotogenieke plaatsen en evenementen!

Aan de voet van de Walburgakerk in Oudenaarde vind je het cafeetje ‘De Carillon’ Het contrast tussen de twee pittoreske huisjes en de majestueuze kerk is op z’n minst verrassend. Ik ben er zondag langsgeweest omdat ik voor de fietstochtenreportage ook horecazaken moet fotograferen. Jammer genoeg waren er werken aan de gang. Hier zie je een archiefbeeld tijdens een sluitingsdag.

En hier twee beelden van de laatste zondag in moeilijke lichtomstandigheden

Ik overdreef gisteren natuurlijk met het etiket ‘mooiste cafeetje van het land’, maar een unieke en prachtige lokatie is het vast en zeker. Daarenboven is heel de grote markt van Oudenaarde en zeg maar meteen de hele stad een absolute aanrader! Behoort voor mij alvast bij de tien mooiste steden van het land! Hier nog een archiefbeeld van het stadhuis.

Meer foto’s van Oudenaarde vind je hier

Written by Koen

mei 9, 2008 bij 10:08 am

Geplaatst in Steden

19 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Schattig cafeetje en ’t doet ook zo klein en aandoenlijk aan met die enorme
    kerk in de achtergrond. Wat is er veel volk op de been als het zonnetje
    even haar neus laat zien en de belichting is je goed afgegaan, cafe en
    kerk staan er mooi belicht op. Fijn weekend alvast!

    MoniqueSamui

    mei 9, 2008 at 10:18 am

  2. Dit leuke cafe heb je terug mooi vastgelegd, en een massa volk daar, Ook het stadhuis is een blikvanger.
    Ben er deze week op een tiental km vanaf geweest, bij vrienden op een camping, compas.

    roy

    mei 9, 2008 at 11:52 am

  3. tes just jongen
    daar tegenover heb je een garage ik ga het merk niet noemen maar met deze mensen hebben wij een cabrio rally gedaan door de zwalmstreek en dat was heeeeeeeeerlijk
    spijtig dat ik totn geen fotofanaat was!

    callemie

    mei 9, 2008 at 12:18 pm

  4. Het is daar zeker mooi, het gebouw op de laatste foto vind ik heel erg gaaf zeg!
    In brugge zie je ook veel van dat soort gebouwen.

    Robbie Veldwijk

    mei 9, 2008 at 1:16 pm

  5. je hebt gelijk : een heel mooi cafeetje, lijkt me heel tof om met dit weertje daar op het terras te gaan zitten…

    tati

    mei 9, 2008 at 3:08 pm

  6. Dag Koen,
    Je hebt echt niet overdreven. Het is een
    prachtig kroegje met dito terras!
    gr.
    Ton

    Ton

    mei 9, 2008 at 3:27 pm

  7. Hallo Koen.
    Wedrom een prachtige serie foto’s heb je gemaakt. Ik krijg er steeds meer zin in om het prachtige België te bezoeken.
    Vandaag is helaas ZOEF, het oppas-haasje weer door zijn baasje opgehaald. Zoals je al zei, “ik ben aan hem gehecht geraakt”. Gelukkig woont hij hier niet meer dan 250 meter vandaan, dus zal ik hem nog vaak zien, denk ik.
    Ik wens je een fijn weekend, vanaf Texel.
    Groetjes, Gerard

    gerard

    mei 9, 2008 at 4:22 pm

  8. Je reeks blijft adembenemd mooi.

    Xray

    mei 9, 2008 at 9:51 pm

  9. Onlangs, door het fietsen van de scheldevalleiroute, Oudenaarde aangedaan. Ben het vrijwel eens met je stelling dat het bij de 10 mooiste steden behoort. Zeker als je het kleine maar zo mooi bewaarde begijnhof mee in rekening neemt. Het kleine cafeetje in de schaduw van de imposante St. Walburga trok ook onmiddelijk onze aandacht. Je hebt prachtig in beeld gebracht. Heel mooi!

    stefsontheroad

    mei 10, 2008 at 6:44 am

  10. Jeetje wat is het daar mooi zeg, ik vind het zowel met als zonder publiek een prachtige aanblik!

    OT: Dankjewel voor je complimenten over mijn macro’s!!

    Ank

    mei 10, 2008 at 10:58 am

  11. Heel lang geleden dat ik er nog kwam in Oudenaarde. Het stadhuis is inderdaad de moeite. Dat cafeetje kende ik niet, maar als ik ooit nog eens in Oudenaarde ben…

    pieterbie

    mei 10, 2008 at 7:33 pm

  12. Omdat ik een echt “terrasmens” zul je begrijpen dat jouw eerste foto mij wel heel erg blij maakt 😉
    Ik begrijp van jou dat Oudenaarde één van jouw favorieten is dus dat wordt weer een bezoekje extra op de lange lijst die ik zolangzamerhand heb aangelegd.

    René

    mei 11, 2008 at 11:54 am

  13. Oudenaarde is inderdaad zeker een bezoek waard. En met de Vlaamse Ardennen vlakbij een must voor de (sportieve) fietser. Mooie foto’s… ik krijg er wel dorst van😉

    s.goovy

    mei 12, 2008 at 7:34 pm

  14. Koen,
    Oudenaarde ziet er prachtig uit. En het cafeetje is natuurlijk wel bijzonder zoals het daar ligt.

    Houdoe

    Jacky

    mei 12, 2008 at 8:03 pm

  15. Heb jaren geleden op nog geen 50m in het straatje links van het cafeetje gewoond.Na al die jaren aangenaam verrast om te zien hoe mooi Oudenaarde gebleven is.

    Fernand - Brasschaat

    mei 12, 2008 at 11:38 pm

  16. Deze lokatie is mij bijzonder goed bekend ! Ik heb hiervan ook al een ruime stock foto’s van beschikbaar.Oudenaarde heeft trouwens nog zeer mooie hoekjes en kantjes om van te watertanden (als fotograaf). Je hebt er wel een paar mooie composities van gemaakt en enkele standpunten die vrij origineel zijn ! Good work Koen !

    Lamp
    Hobbyfotograaf
    http://lampfotografie.blogspot.com/

    lamp

    mei 17, 2008 at 10:47 am

  17. Ik kwam heel toevallig hier terecht.

    Dit cafeetje was vroeger eigendom van mijn overgrootouders en mijn papa is daar opgegroeid.
    Zal altijd in mijn hart zitten. Als ik daar binnen zit, denk ik vaak aan de jeugdverhalen die m’n papa vertelde. Heel jammer dat mijn grootvader het destijds verkocht heeft.

    Ook mijn trouwfoto’s werden genomen op de MArkt van Oudenaarde met De Carillon op de achtergrond.

    Voor mij is het het mooiste cafeetje van Oudenaarde!!

    Vele groeten en bedankt voor de mooie Ode aan De Carillon.

    Bedankt voor uw leuke reactie, Mindy! Het mooiste cafeetje van Oudenaarde is het zeker en vast!!

    Mindy Demulder

    mei 22, 2008 at 11:23 am

  18. […] DX12-24 waarbij dus slechts een gedeelte van de sensor wordt benut. Dit is het interieur van het mooiste cafeetje in ‘t land  Een supergezellig volkscafe op de Grote Markt in Oudenaarde waar de tijd geen vat lijkt te […]

  19. […] van deze route ligt op de markt van Oudenaarde waar je vlot je tweewieler kwijt kan voor café De Carillon, het gezelligste motor-terras van het land. Je kan er trouwens ook lekker […]


Geef een reactie

