Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Het Hallerbos: de zandgroeve (slot)

with 15 comments

Ik wou feitelijk stoppen met m’n foto’s over het Hallerbos, maar vermits we nu voor een verlengd weekend staan en er vermoedelijk nog veel mensen het bos gaan bezoeken (blauw zal het nog steeds zijn…) heb ik hier nog een tip voor bezoekers met jonge kinderen. Er zijn er niet veel die het weten, maar midden in het bos is er ergens een oude zandgroeve. Ga er naar op zoek want dit is een waar paradijs voor kinderen! Veel leuker dan een speeltuin! Jammer genoeg heb ik slechts enkele detailfoto’s genomen en kan ik geen algemeen beeld tonen.

Alle beelden van het Hallerbos in deze blog zie je hier

Written by Koen

april 29, 2008 bij 8:04 pm

15 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Koen, bedankt voor de tip, en voor het verlengde weekend, plan ik misschien wel een tripje naar het Hallerbos, met je mooie reeks heb je me hier wel heel warm voor gemaakt. En met deze bijkomende tip, kan onze oudste alleen maar goe zijn 😉

    fbaert

    april 29, 2008 at 8:09 pm

  2. Ziet er inderdaad heel speciaal uit.
    Ik vrees dat mijn lang w-e al volgeboekt is.
    Zal voor volgend jaar zijn.

    pieterbie

    april 29, 2008 at 8:17 pm

  3. Wat een sprookjesbos! Maar die bovenste boom heeft niet veel houvast meer!
    Mooi contrast met boomwortels en zandkleur! En die herder oei daar komen nog mooie foto’s van 🙂

    boomkruiper

    april 29, 2008 at 8:33 pm

  4. Nou ja zeg, het lijkt net of je die foto’s hier in nederland in Hattem bij de Leemkule hebt gemaakt, dat ziet er precies zo uit langs de bovenrand. In de kuil zelf staat altijd wat water en is ook een walhalla voor kinderen en honden.
    Dat Hallerbos van jou is iets om te onthouden voor het geval ik ooit nog eens in de buurt zou komen.

    Moet je doen. Let wel, het bos is vooral interessant in de lente. Hoe gek het ook klinkt, maar juist door de enorme hoeveelheid aan boshyacinten is het bos vrij saai in de zomer. Daar waar de boshyacinten groeien is het een kale vlakte met dorre bladeren waar niets in groeit. Omdat het bolgewassen zijn er er amper plaats voor andere planten.

    Ank

    april 29, 2008 at 8:45 pm

  5. De zandgroeve ligt op het parcours van mijn looptraining, ’t is te zeggen we lopen het paadje helemaal links of rechts ervan. De zandgroeve zoals jij ze hier in detail toont heb ik nog niet van dichtbij gezien.

    Serge

    april 29, 2008 at 9:09 pm

  6. Toffe detailshots van de zandgroeve. Weet de plek zo te vinden maar ben er zelf nog niet echt een kijkje gaan nemen.

    dmpictures

    april 29, 2008 at 9:19 pm

  7. Das iid leuk om te klimmen en klauteren.
    Jammer dat mijn kinderen al te groot zijn,maar kan me voorstellen dat ze zich er prima zouden vermaken, ziet er heel mooi uit zo.
    Gezellig lang weekend en groetjes.

    Tiny

    april 29, 2008 at 9:43 pm

  8. Het lijken wel klein duimpjes, wat een enorm wortelstelsel en zeker vele malen leuker dan een speeltuin.

    MoniqueSamui

    april 30, 2008 at 5:21 am

  9. Zelf was ik nog nooit in het Hallerbos maar het lijkt me wel eens de moeite waard. Jammer dat dit weekend geboekt staat als kuisweekend 🙂
    Mooie foto’s trouwens!

    moekemicheline

    april 30, 2008 at 8:06 am

  10. Zelf ben ik de kinderen ontgroeid. Ik zie het meer westelijker zitten, Astene e.d.

    fotomart

    april 30, 2008 at 12:27 pm

  11. Een speelparadijs voor de kinderen.
    Mooi gespot.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    april 30, 2008 at 4:19 pm

  12. Een paradijs voor kinderen? Dat niet alleen zo te zien!
    ‘k Heb genoten van jouw prachtige serie!
    Nu weer een jaartje wachten….

    René Wouters

    april 30, 2008 at 4:40 pm

  13. […] heel veel geluk gehad in het vinden van de zandgroeve. Ik had onze Xander naar aanleiding van deze post nogal warm gemaakt hiervoor, zonder te beseffen dat dat bos wel heel groot […]

  14. Ja dat is zeker leuk voor kinderen. De natuur is zowiezo leuker, althans dat vond ik altijd.

    Robbie Veldwijk

    mei 2, 2008 at 2:30 pm

  15. Inderdaad, een leuke plek, die zandgroeve. Onlangs heb ik er lelijk mijn enkel verzwikt. Neemt niet weg dat ik er nog steeds graag naar toe ga. Ze bevindt zich in een minder bezochte hoek van het bos, wat maakt dat je er al eens sneller wild ziet.

    girardo

    september 6, 2008 at 9:31 pm


Geef een reactie

