Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Opgelet, dit is wel degelijk een andere foto!

with 19 comments

Originele antwoorden waren er gisteren en vandaag op het vorig logje! Om nog even de spanning er in te houden geef ik hier enkele tips. Het is wel degelijk het koepelplafond van een relatief kleine zaal. Speciaal is wel dat er nog een ruimte boven die zaal is. Die is eveneens toegankelijk voor het publiek. ik heb daar even het licht aan gedaan en terug een foto genomen. In het midden van de foto zie je dus een rooster om te beletten dat je door de opening kan vallen! Aandachtige kijkers zullen opmerken dat de cirkel er niet volledig opstaat. Met een 12mm lens met camera op de vloer was dit echter het maximum bereikbare. Bemerk ook de kleurverschillen in de beide foto’s omdat de automatische witbalans zich uiteraard moet aanpassen.  Morgen vertel ik iets meer over dit fascinerend gebouw langs de… Schelde!

Written by Koen

april 23, 2008 bij 5:54 pm

Geplaatst in Bezienswaardigheden

19 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Aaaah! Langs de Schelde! Daar ken ik bijna niets. Ja, Gent een beetje en Vlassenbroek, Antwerpen is ook gene vette. Misschien een of ander gerechtsgebouw? Dat durven ze al eens uitbundig versieren. Maar ik denk wel dat ik juist zit met de griffioenen.

    Martine

    april 23, 2008 at 6:09 pm

  2. Ik snap je uitleg helemaal, maar die heb je helemaal niet nodig om deze foto mooie te vinden hij is schitterend.

    serews

    april 23, 2008 at 6:14 pm

  3. Ik zou begot niet weten waar het is maar wat ik wel weet is dat het een ronduit schitterende foto is. Foto 2 is nog iets aangenamer om naar te kijken door de complimentaire kleuren.

    Xray

    april 23, 2008 at 6:32 pm

  4. Ik weet niet waar het is, maar prachtig is het wel. Ik ben benieuwd naar het antwoord morgen !

    fbaert

    april 23, 2008 at 7:34 pm

  5. Deze versie vind ik mooier, de kleuren zijn warmer en dat grijze gat in het midden heeft nu een mooie warme kleur!

    Ank

    april 23, 2008 at 10:05 pm

  6. Straf! Op de vorige foto zou ik haast gezworen hebben dat het géén koepel was, maar nu krijgt de foto een heel andere diepte.
    Ik heb nu tips genoeg :-). Dit is het koepelplafond van het salon in “De Notelaer” te Bornem.

    s.goovy

    april 23, 2008 at 10:14 pm

  7. goovy heeft gelijk. Even wat gezocht op internet en dit gevonden: http://www.notelaer.be/historiek.htm .

    fotomart

    april 24, 2008 at 1:11 am

  8. Schitterend hoor en als ik dit zo zie, moet het gebouw zelf ook een juweeltje zijn.

    MoniqueSamui

    april 24, 2008 at 7:01 am

  9. geen idee, geen idee, geen idee, maar ’t is wel prachtig!

    pieterbie

    april 24, 2008 at 7:28 am

  10. Dag Koen,
    Wat licht al niet kan doen met een foto…
    Ik ben benieuwd naar morgen.
    gr.
    Ton

    Ton

    april 24, 2008 at 8:08 am

  11. ik denk koen dat dat een lamp is.

    🙂
    simpel hé,

    wel een heel mooi plafond

    groetjes
    klaproos

    klaproos

    april 24, 2008 at 8:45 am

  12. Jaja, Bornem… Salon à l’italienne. Gewoon prachtig hé!

    nana

    april 24, 2008 at 9:21 am

  13. De twee foto’s zijn prachtig, wat een kunstwerk zeg.
    heb geen idee waar hte is, ben wel benieuwd.
    Groeten en gezellige avond.

    Tiny

    april 24, 2008 at 12:37 pm

  14. Prachtige foto’s van het jachtpaviljoen “De Notelaar” (1794) te Hingene op de Scheldedijk. Het fietspad komt er vlak langs .
    http://www.martine-verhaeghe.be

    Martine Verhaeghe

    april 24, 2008 at 4:26 pm

  15. De spanning is gebroken. We weten wat het is. Resten ons twee fraaie foto’s, maar dat is natuurlijk ook genoeg.

    Harry de Rooij

    april 24, 2008 at 4:45 pm

  16. HEEL mooi ingekaderd.

    Jan

    april 24, 2008 at 6:06 pm

  17. Zo’n afbeelding als op deze foto zou ik wel willen hebben op de binnenkant van mijn paraplu. Dan wordt het een stuk prettiger om in de regen te lopen!!

    TruusW

    april 24, 2008 at 8:04 pm

  18. Pracht van een foto, en daar zijn wat uurtjes ingegaan om dat op het plafond te krijgen dacht ik

    roy

    april 25, 2008 at 8:05 am

  19. Toch net even anders zo met het licht aan dat heb je dus goed gedaan ik blijf het erg mooi vinden!

    Robbie Veldwijk

    april 25, 2008 at 11:37 am


Geef een reactie

