Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Hyacintenjogging Hallerbos

with 19 comments

Omstreeks 13:00 dacht ik plots dat de jaarlijkse hyacintenjogging in het Hallerbos misschien wel een fotogeniek evenenement zou kunnen zijn en vermits het op dat moment nog vrij goed weer was in Leuven ben ik halsoverkop toch nog even gaan kijken. Jammer genoeg was ik wel telaat om nog een ideaal standpunt te vinden qua achtergrond en erger nog…begon het lichtjes te regenen!

Niet getreurd, want wie kwam daar vrolijk langsgelopen met een smile alsof 13 km lopen een fluitje van een cent is? Inderdaad een vrolijke Serge!

Onmiddellijk gevolgd door de superfavoriet ( kan even niet op z’n naam komen ).  Wat hij ook probeerde, hij geraakte niet meer tot bij die dekselse Serge! (Update 21:00 Inderdaad Marc Vanderstraten zoals Serge zegt)

Sommigen liepen heel het parcours al dansend af!

of waanden zich op voorhand al de winnaar…

Voortdurend was het lichtjes aan het regenen en had ik meer aandacht voor de bescherming van m’n camera dan voor de omgeving. Toen het wat harder begon te regenen keerde ik maar wijselijk terug naar huis. Even doordien nam ik nog dit beeld. Er zijn nog tal van andere bloemetjes te bewonderen in dit bos, maar wat vooral de volgende dagen zo uniek maakt is de combinatie van boshyacinten (die nu pas beginnen te bloeien) en bosanemonen (waarvan de bloei binnen enkele dagen ten einde is).

 Hopelijk geraak ik er toch nog in de loop van volgende week.

Written by Koen

april 19, 2008 bij 6:23 pm

19 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Schitterend!! Koen, ik had je bijna meteen herkend omdat je je focuste op lopers met een donkeroranje vestje (zoals ik aangehaald had op mijn blog). En dus had ik zo’n vermoeden dat jij het was toen je je toestel in aanslag hield. Tof dat je gepasseerd bent! Leuke foto van een glimlachende Serge, maar vergis je niet, de 13 km was zwaar en dat was zowaar het enige moment dat ik gelachen heb 🙂 Maar we zijn er geraakt en volgend jaar neem ik opnieuw deel.

    De superfavoriet heeft ook gewonnen, zijn naam is Marc Vanderstraten. Heeft vorig jaar ook gewonnen. Hij moet ooit Belgisch kampioen zijn geweest. Enne niet overdrijven he, hij is ons als een TGV voorbijgeraasd 🙂

    De laatste foto vind ik erg mooi!

    @Serge: Onwaarschijnlijk hoe snel die Marc Vanderstraten liep! Best mogelijk dat ik volgend jaar nog eens de jogging fotografeer. Nu kon ik amper foto’s nemen omdat mijn camera voortdurend nat werd.

    Serge

    april 19, 2008 at 8:08 pm

  2. Leuke foto’s en wat een prachtig bos. Ik ken dit soort foto’s wel van bossen in Engeland. Goed te weten dat het ook “dichter bij de deur” is. 😉 Helaas voor mij toch nog zo’n 500 km.
    Maar het kriebelt wel als ik zoiets zie. Misschien volgend jaar eens…
    De laatste is een prachtige foto. Mooi laag standpunt waardoor ook de omgeving nog te zien is. Die bosanemoon is trouwens mooi paars. Loopt waarschijnlijk op z’n laatst…?

    @André: al goed dat jij een reactie geeft! Ik had namelijk helemaal niet door dat die voorste bloem ook een bosanemoon is!

    André

    april 19, 2008 at 9:58 pm

  3. Ik had het wel gedacht dat je het niet zou kunnen laten om er naar toe te gaan! Tijd of geen tijd!

    fotomart

    april 19, 2008 at 10:09 pm

  4. Een sprookjesbosrace. Prachtig!

    boomkruiper

    april 19, 2008 at 11:47 pm

  5. Hallo Koen,
    via Annika ben ik hier verzeild geraakt en ik moet zeggen dat ik me prima heb vermaakt met je mooie foto’s. Ik zal je dan ook linken op mijn blog zodat ik hier vaker terug kan komen.
    Groetjes van Ank

    Ank

    april 20, 2008 at 9:27 am

  6. goeiemorgen koen,

    ik wilde je nog graag even bedanken voor deze gouden tip,
    wat was dat toch geweldig mooi om te zien,
    wij hebben enorm genoten,

    en hebben het droog gehouden totdat de loop begon toen ging het zachtjes regenen en zijn wij huiswaarts gegaan maar we hadden wel al rondgelopen vanaf 10.30,
    dat heb je wel gezien zeker:-)
    ik heb zelden zelden, zoveel blauwe bloemekes bij elkaar gezien,
    in een woord een sprookje,
    de loop hebben we niet meer gezien,maar wel de route zelf voor een groot deel gelopen:-)

    dank je wel,je hebt geen woord teveel gezegd

    groetes
    klaproos

    klaproos

    april 20, 2008 at 10:41 am

  7. Daar te lopen lijkt me een feest.

    Harry de Rooij

    april 20, 2008 at 11:23 am

  8. hahaha super je hebt Serge kunnen fotograferen en nu eens zonder zijn fototoestel!
    Leuke reportage in dit prachtige decor!

    MJ

    april 20, 2008 at 2:05 pm

  9. haha neussie , roosje en jij nu
    potverkoffiebollen en dat op 10 km van mijn huisje
    spijtig genoeg zaten wij in het ziekenhuis
    het zal voor een andere keer zijn

    callemie

    april 20, 2008 at 4:58 pm

  10. Mooie, beetje ludieke, reekks. Tof dat we Serge ook zo eens in actie zien.
    De laatste foto is toch weer een pareltje hoor.

    Xray

    april 20, 2008 at 8:09 pm

  11. 13km lopen doorheen het Hallerbos, da’s niks voor mij. Des te meer dikke proficiat en bewondering voor Serges prestatie!
    Merci Koen om ons geregeld op de hoogte te houden van de situatie aldaar. Ik ben vanmorgen geweest en het smaakt al naar meer!

    s.goovy

    april 20, 2008 at 10:15 pm

  12. Proficiat met al die schitterende foto’s. Die van het Hallerbos zijn ongelooflijk mooi! Mijn achterstand bij het bekijken van je pareltjes heb ik gelukkig terug ingehaald.

    jokdev

    april 20, 2008 at 11:00 pm

  13. Leuke serie van al die joggers, maar die bloemetjes slaan alles … bosanemoontjes, hyacinthen en nog ander moois … ’t lijkt wel ’t paradijs!

    MoniqueSamui

    april 21, 2008 at 3:10 am

  14. Nog een leuk idee: door dat bos joggen op het ogenblik dat het volop in bloei staat.

    pieterbie

    april 21, 2008 at 5:05 am

  15. Leuke sport-reportage met een wel erg mooie achtergronden…
    Wat een toevalstreffer, hé, met de Serge…

    Erik O,

    april 21, 2008 at 6:35 pm

  16. De geur van de boshyacinth moet de mensen een energieke roes geven als je naar de foto’s kijkt!

    Erik Tjallinks

    april 21, 2008 at 8:05 pm

  17. haha, heel leuk

    gekiekt

    april 22, 2008 at 8:33 pm

  18. Was op zoek naar foto’s van de hyacintenjogging. Idd het parcours, wij hebben de 13 (of was het toch 14km?)gelopen, was zwaar maar wondermooi.
    De 2 dansende dames zijn 2 madammen van ons deelnemersgroepje, en ik denk wel niet dat ze tot het einde “gedanst” hebben… Heb hen de leuke foto doorgestuurd, merci!

    Ha, da’s leuk! Hopelijk zijn ze er blij mee. Volgende jaar ga ik zeker terug kijken en hoop ik meer foto’s te kunnen maken. Bedankt voor uw reactie!

    martine

    mei 7, 2008 at 1:56 pm

  19. Hallo, dank zij Martine zie ik de foto van mij, als “dansende” 57jarige loopster.
    Hartelijk dank !!
    zoals Henk zegt, ’t is gewoon een feest te kunnen lopen in dat “blauwe” bos en de geur van de hyacinten geeft je gewoon vleugels (wel trage want ik was bij de laatste 30, maar toch…)
    Een èchte aanrader voor allen die graag een toertje lopen!!

    Bedankt voor uw reactie, Danielle! Ik ga binnenkort eens kijken in mijn archief. Ik denk dat ik nog een ander beeld heb geschoten van jullie groep. Dan stuur ik die foto naar jou toe. Groetjes

    danjel

    mei 7, 2008 at 9:59 pm


Geef een reactie

