Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Het Hallerbos…nu moet je gaan!

with 22 comments

Enkele weken geleden heb ik in  dit logje beloofd om jullie op de hoogte te houden wanneer het moment aangebroken is om het Hallerbos tijdens de hyacintenbloei te bezoeken. Welnu, via allerlei bronnen wordt bevestigd dat het eindelijk zo ver is! Hoogstwaarschijnlijk geraak ik er niet dit jaar en toon ik ter illustratie enkele oudere beelden. Je kan als fotograaf alle kanten uit in dit bos:

Je kan gaan voor de klassieke beelden met het echte blauw van de wilde hyacinten

of op zoek gaan naar motieven…

of kleurrijke detais…

of af en toe naar boven kijken! (Lente of herfst?)

Meer foto’s van het Hallerbos: hier!

Written by Koen

april 19, 2008 bij 9:58 am

22 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hier gaat mijn voorkeur naar de eerste. Af en toe klassiek mag 😉

    fbaert

    april 19, 2008 at 10:41 am

  2. Staat hier op de agenda voor morgenvoormiddag! Ik ben er nog niet geweest, dus ik ben benieuwd.
    Leuke beelden alweer, Koen!

    s.goovy

    april 19, 2008 at 11:00 am

  3. Kan je er ook niet tegen de avond naar toe? Ik heb vorige week gemerkt dat het warme strijklicht heel mooi is. De contrasten zijn dan ook minder hard.

    Absoluut!! Of heel vroeg in de ochtend. Het licht én de blauwtinten zijn telkens anders naargelang het tijdstip of bewolkingsgraad. Midden op de dag met hevig zonlicht is echt niet aan te raden ! Het lijkt vandaag overigens prima. Ik had er beter naar toe gegaan!

    fotomart

    april 19, 2008 at 11:34 am

  4. Dit jaar zal het me ook niet lukken maar je foto’s maken veel goed.

    Xray

    april 19, 2008 at 12:15 pm

  5. Mijn mond valt open bij het zien van al dat moois! Het doet me ook verlangen naar het bos…

    Caroline

    april 19, 2008 at 2:12 pm

  6. Ik heb eens door de afgelopen week gebladerd, maar dit viond ik toch met afstand de mooiste beelden. Vooral al dat blauw tussen de bomen is schitterend.
    Maak er een fijn weekend van.

    OT: de pupjes zijn eindelijk geboren afgelopen nacht.

    Houdoe,

    Jacky

    april 19, 2008 at 2:26 pm

  7. geweldig die kleuren in de bovenste foto. Een bezoek is meer dan de moeite waard.

    Harry de Rooij

    april 19, 2008 at 3:37 pm

  8. Ik ga unaniem voor de klassieke, Koen. Wat een prachtig tapijt. Ik zal er ook niet zijn om dit met eigen ogen te kunnen bewonderen, maar ben hartstikke blij, dat ik het bij jou kan zien.

    Margrietgeniet

    april 19, 2008 at 3:43 pm

  9. Met mijn vooruitzichten zal het niet lukken dit jaar.
    Maar wel om er van te genieten, met deze prachtige foto’s.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    april 19, 2008 at 4:22 pm

  10. Wat een super foto’s Koen, leuk gevonden en goed gezien/gehoord. Hier zou ik mijn dag ook wel eens willen bezoeken.

    serews

    april 19, 2008 at 5:40 pm

  11. Heb een 6-tal jaar geleden ook de Hyacinten loop meegelopen. Vrij zwaar parcours maar in, zoals je foto’s mooi aantonen, een prachtig kader. Wie deze loop uitloopt, onafgezien welke afstand, levert een mooie prestatie. Misschien zou dwars door Brugge, die elk jaar begin mei wordt georganiseerd, mooie beelden kunnen opleveren.

    stefsontheroad

    april 20, 2008 at 6:12 am

  12. Hallo Koen.
    Ik heb weer genoten van je schitterende foto’s, vooral die van het Hallerbos. We hopen deze zomer ook eens Belgie te bezoeken, en hopen dan enkele van deze fantastische plekjes te zien.
    Wat betreft mijn vliegerfoto’s. Als je op mijn Blog, KAPfoto’s, en KAP techniek aanklikt, kun je meerdere foto’s zien. Ook staat er nog een link naar mijn Vliegersite.
    Veel kijkplezier, en ik hoop je binnenkort weer meer vliegerfoto’s te kunnen tonen.
    Een prettig weekend toegewenst.
    Gerard

    Gerard

    april 20, 2008 at 10:12 am

  13. Hallo Koen, Wat prachtige foto’s weer. Die Blue Bells hyacinthoides heb ik gelukkig ook in mijn tuin staan en gaan nu ook bloeien. Ik vind ze prachtig!
    groetjes, Janny

    Janny

    april 20, 2008 at 7:21 pm

  14. wauw je hebt niets teveel gezegd! Ik hoop dat er binnekort op vele blogs ook foto’s hiervan te vinden zijn want dit ziet er echt heel erg gaaf uit!

    Robbie Veldwijk

    april 20, 2008 at 10:01 pm

  15. Haha, je schrijft hier precies een cursus in natuurfotografie.
    Heel nuttig, bedankt!

    pieterbie

    april 21, 2008 at 5:04 am

  16. Och wat mooi, vooral die eerste foto. Met dat lijnenspel met licht en schaduw van die bomen. Vorig rond deze tijd zat ik in Zuid Limburg. Maar dat lukt dit jaar niet. Dus ook geen bezoekje aan dit Hallerbos. Wat zal het er lekker ruiken trouwens.

    TruusW

    april 21, 2008 at 6:10 pm

  17. Schitterend!

    illuci

    april 21, 2008 at 8:17 pm

  18. Prachtige reeks Koen, met oog voor de details uiteraard… met welke lens gekiekt…?
    Enige PH bewerking gedaan …?

    Toevallig ook zo’n reeks genomen deze week… laat maar eten wat je ervan vindt…?

    mvg

    Lamp Hobbyfotograaf

    http://web.mac.com/lamp5
    Lukt het u om mijn website te bezoeken…?

    lamp

    april 23, 2008 at 3:54 pm

  19. WOOOOOOOOOOOOOW, ongelooflijk mooi ! Lijkt wel een mix van de provence met Vlaanderen
    gaelle
    http://www.gaelleteerlinck.com

    Gaelle

    april 24, 2008 at 7:47 am

  20. […] aanleiding van de blogs van Koen over het Hallerbos op Fotogeniek Belgie ben ik vanochtend op internet op zoek gegaan naar een locatie in Nederland […]

  21. Heb je er een idee van hoe zit met de boshyancinthen dit jaar? Dit weekend zal nog wat te vroeg zijn, zeker?

    Ik denk het wel… ik gok eerder op het weekend daarna

    Ambigirl

    april 14, 2009 at 4:05 pm

  22. Heel mooi hoe de zon haar licht werpt op dit prachtig stukje natuur!

    Dimi

    november 12, 2010 at 10:03 pm


Geef een reactie

