Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Oostende

with 10 comments

Update 21:00 Ik zal maar vlug zeggen wat dit voorstelt, want mijn vrouw kwam zojuist even over mijn schouder piepen met de schampere opmerking: “wat is dat voor een foto!” 

Ja, fotografie is zéér subjectief…Ik vond de foto leuk omdat ik het beeld genomen heb doorheen een donkere ruimte in de Mercator te Oostende. Ik kon met andere woorden amper zien wat ik feitelijk fotografeerde. Belichtingstijd was ruim 8 seconden. Dit was dus het resultaat (of toch een crop daarvan) en daarom vond ik het wel verrassend.  De nuchtere kijker kent de achtergrond niet en beoordeelt het beeld bijgevolg anders. Het kan dan aanslaan, maar ook compleet niet aanslaan…

Written by Koen

april 12, 2008 bij 6:32 am

Geplaatst in Varia

10 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Echt veel wijzer wordt ik niet over Oostende met de foto, benieuwd wat er uit de bus komt.
    Ik denk dat het een scheepskajuit zou kunnen wezen ofzo.maar in een serie over de ronde van vlaanderen zal ik dus wel de mist ingaan 😉

    roy

    april 12, 2008 at 7:49 am

  2. Dag Koen,
    Ik denk ook dat het een de deur van scheepskajuit is. Maar het kan natuurlijk ook een gewone voordeur in de straat zijn.
    Ik ben benieuwd.
    gr.
    Ton

    Ton

    april 12, 2008 at 10:14 am

  3. Mooie opbouw van de beeldelementen. Scheepsdeurtje denk ik ook.

    Harry de Rooij

    april 12, 2008 at 1:48 pm

  4. Ik herinner me het ogenblik dat je deze foto nam. Knap resultaat Koen. Vooral het licht op het slotje is knap alsook de blauwe schijn. Ik zal echter het spel nog wat meespelen en de medebloggertjes enkel een tip geven: Pater Damiaan.

    Xray

    april 12, 2008 at 5:40 pm

  5. Update 21:00 Ik zal maar vlug zeggen wat dit voorstelt, want mijn vrouw kwam zojuist even over mijn schouder piepen met de schampere opmerking: ‘wat is dat voor een foto!” Ja, fotografie is zéér subjectief…Ik vond de foto leuk omdat ik het beeld genomen heb doorheen een donkere ruimte in de Mercator in Oostende. Ik kon met andere woorden niet zien wat ik feitelijk fotografeerde. Belichtingstijd was ruim 8 seconden. Dit was dus het resultaat en daarom vond ik het wel verrassend. De nuchtere kijker kent de achtergrond niet en beoordeelt het beeld bijgevolg anders. Het kan dan aanslaan, maar ook compleet niet aanslaan…

    Fotogeniek Belgie (Koen)

    april 12, 2008 at 8:16 pm

  6. Je vrouw dacht even dat je volkomen doorgedraaid bent. Ik zie haar denken: mijn man Koen maakt dit soort onbegrijpelijke foto’s….
    En van schrik geef je niet eens een categorie aan terwijl het een abstract van de bovenste plank is….
    Beste Koen, als je lang genoeg mijn blog bezoekt slaat het abstraheren vanzelf toe …;-)
    Nee, een grapje dus! Vind ik een prachtige en een prima compo!

    René

    april 12, 2008 at 9:47 pm

  7. Bij de titel Oostende dacht ik bij deze foto direkt aan een schip. Nogal vanzelfsprekend vind ik. Het is eveneens een pracht van een abstracte copositie en dat blauw erbij doet me helemaal dol draaien. Ga gerust eens bij René kijken, die kent er wat van! Ik val daar van de ene verbazing in de andere.

    @ Martine: Ga gerust een kijkje nemen zeg je ?? Ik dacht eerst dat je een grapje maakte 🙂 Ik bezoek de abstracten van René al zeker vier maanden dagelijks! Inderdaad heel inspirerende beelden. Daardoor fotografeer ik zelf ook tegenwoordig wel eens abstracten. Omdat het mij beroepshalve niets opbrengt ga ik er mij natuurlijk nooit op toe leggen, maar het is wel zeer leuk om tussendoor eens te experimenteren met andere stijlen.

    fotomart

    april 12, 2008 at 10:23 pm

  8. Ik bewonder nog steeds het resultaat Koen. Het was er inderdaad stikdonker en je gebruikte geen echt statief. Wel de camera ondersteboven tegen het plafond gehouden. Pure klasse in deze omstandigheden.
    Ivm mijn tip: de Mercator bracht destijds het stoffelijk overschot van Pater Damiaan terug naar België.

    Xray

    april 13, 2008 at 8:17 am

  9. ’t is wel mooi, je zou niet zeggen dat je dit shot in zo’n extreme omstandigheden gemaakt hebt.

    pieterbie

    april 13, 2008 at 12:21 pm

  10. Nou dit slaat bij mij zeker aan! Ook door de simpelheid wat erin zit heerlijk is dat! En ja croppen mag en moet soms ook. Dus bij deze is dat zeker goed gekomen!

    Robbie Veldwijk

    april 14, 2008 at 2:36 pm


Geef een reactie

