Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Ronde van vlaanderen 2008 (4)

with 20 comments

Een oorverdovend geluid van hevige wielersupporters komt me tegemoet, want daar zijn de twee leiders!

Als derde komt een der superfavorieten Leif Hoste over de top!

Onmiddellijk gevolgd door een andere superfavoriet: Tom Boonen!

En wie zien we daar in een achtervolgend groepje? Inderdaad de latere winnaar Stijn Devolder op een 20-tal seconden van de leiders

Maar dan! Door een één of andere reden hield ik mijn camera scheef en werd het bijzonder moeilijk voor de renners om het evenwicht te behouden. Let op de renner links in beeld…

Oei…

Written by Koen

april 9, 2008 bij 6:25 am

20 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Oh oh, dat gaat niet goed, die maakt een schuiver! Geweldige actiefoto’s en als renner zou ik ’t op mijn zenuwen krijgen van al die supporters die daar staan te dringen en dan nog op zo’n gladde ondergrond moeten fietsen … Kan niet wachten op de serie van morgen! 😉

    MoniqueSamui

    april 9, 2008 at 7:18 am

  2. Prachtige beelden van de Ronde.
    Dat is werkelijk afzien voor die mannen.
    Wat is het toch een prachtige sport.
    Op de laatste foto maakt er eentje een slippertje…als dat
    maar goed afloopt?
    gr.
    Ton

    Ton

    april 9, 2008 at 7:34 am

  3. ah ik beleef zondag terug! en ze zijn echt super jou foto’s

    luisindepels

    april 9, 2008 at 8:42 am

  4. zalige actiefoto’s!

    ik ben wel blij da’k het vanuit mijne zetel gevolgd heb!

    prachtige en spannende ronde dit jaar! ik heb enorm genoten!

    Sine Metu

    april 9, 2008 at 10:07 am

  5. Leuke foto’s ik heb er alleen niets van gezien dus ik beleef het nu, het is ook niet echt mijn ding deze sport. Wel grappig die laatste foto met je verhaaltje erbij 😛

    Robbie Veldwijk

    april 9, 2008 at 10:24 am

  6. Leuke opnames van de Ronde. Die mannen moeten afzien…

    dmpictures

    april 9, 2008 at 12:04 pm

  7. Oei! Pataat! Diene gaat er onderuit gaan! Daar gaan bloed en tranen vloeien.

    fotomart

    april 9, 2008 at 12:17 pm

  8. en is hij gevallen
    neen zeker want je was er net om de foto te maken
    je hebt dit mooi in reeks gebracht

    callemie

    april 9, 2008 at 12:22 pm

  9. Het lijkt wel of ie gewoon zijn pedaal stuk trapt, want de positie van de voet t.o.v. het voorwiel is erg vreemd. Benieuwd of er nog een vervolg komt…
    Als je nu vanop statief met steeds dezelfde cadrage continu gefotografeerd had, dan kon je er een leuke stop motion van maken 😉

    @ Steven: Als je eens wist in wat voor een positie en houding ik die foto’s gemaakt heb… Ik hing als een aapje in een boom! Een statief kon ik missen als kiespijn 🙂 De dag nadien had ik nog spierpijn…

    s.goovy

    april 9, 2008 at 1:49 pm

  10. oeioei is dat wel goed gegaan. Het ziet er ook spekglad uit daar moet ik zeggen. zo te zien moest je heel vaak aan de kant springen.

    els

    april 9, 2008 at 3:01 pm

  11. Mooie reportage heb je ervan gemaakt, of het ook echt een valpartij is geworden, als je het zo bekijkt wel 😦
    Dan zak hiij ook een lelijke smak hebben gemaakt.
    Kom morgen wel kijken naar de afloop.
    Groeten

    Tiny

    april 9, 2008 at 7:12 pm

  12. Sterke beelden Koen. Je hebt alvast de grote toppers goed in het vizier genomen. Aan de stand van de renner zijn hand vermoed ik dat hij een tuimelperte zal maken of bezit hij alsnog genoeg stuurmanskunsten??

    Xray

    april 9, 2008 at 7:23 pm

  13. Schitterende foto’s! Zowel de sfeerfoto’s als de actiefoto’s. Ik heb niets met wielrennen maar kan van zo’n foto’s toch wel genieten, uit fotografisch oogpunt.

    An

    april 9, 2008 at 7:41 pm

  14. Prachtig, de dynamiek springt er uit uit die foto’s.
    Mooie kleuren ook!

    pieterbie

    april 9, 2008 at 8:26 pm

  15. Grappige beelden Koen; moet je die motard-jounalist-fotograaf met zijn geel helmke even bezien.
    En wat me ook opvalt, dat zijn de vele digitale pocket-cameratjes van de vele liefhebber.
    Moet ook toegeven: prachtige shoot van de favorieten.

    Kris

    april 9, 2008 at 8:35 pm

  16. jij hebt de tijd van je leven gehad met deze vedetten koen,
    je had een héél mooi plekje om ze te zien komen
    super,

    groetjes
    klaproos

    klaproos

    april 9, 2008 at 9:43 pm

  17. Een prachtige reeks. Mooie kleuren ondanks het slechte weer en een goede timing waardoor de renners mooi in beeld zijn. Die foto’s hadden zo in een sportmagazine gekunt. Je stond ook op een goede plaats en een klein beetje hoger lijkt het wel, maar dat kan ik mis hebben. In ieder geval zijn het foto’s om jaloers op te worden.

    @ Caro: ik heb mij schrap gezet achter een schuin overhangend boompje en stond dus inderdaad een stukje hoger. Wel in een heel krampachtige positie…

    Caro

    april 9, 2008 at 10:27 pm

  18. Knappe actiefoto’s. Je had inderdaad een goed plaatsje veroverd !
    Ging hij dan toch tegen de kasseien ?

    Tegen de kasseien niet… 😉

    tati

    april 9, 2008 at 10:33 pm

  19. schitterende reportage, kwalitatief en professianeel werk, hier kan menig reportagefotograaf wat van leren.

    MJ

    april 10, 2008 at 7:14 am

  20. Toch mooi gelukt om de werkers aan het te zien zwoegen.

    René Wouters

    april 10, 2008 at 10:18 am


Geef een reactie

