Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Ronde Van Vlaanderen 2008 (2)

with 11 comments

ik ben  wat laat met dit logje, maar de maanden april en mei zijn voor mij dé topmaanden qua fotografie. Dezer dagen heb je prachtige lichtomstandigheden en ben ik dus voortdurend op de baan.

De foto die ik gisteravond toonde heb ik genomen op de Bosberg waar ik gelukkig nog tijdig aankwam om Stijn Devolder te snappen in z’n eindrush, maar m’n hoofddoel was de Oude Kwaremont, toch wel één van de hoogtepunten in de Ronde. Zoals ik in mijn vorig log al zei had ik mijn zinnen gezet op het fotograferen van renners in de gietende regen of sneeuw (een beetje geïnspireerd door dit beeld…). Het was bij momenten echter schitterend weer, al zie je op deze beelden toch een dreigende lucht hangen…

De sfeer zat alvast goed op de Oude Kwaremont! Jong en (iets) ouder zaten vol spanning te wachten op wat moest komen.

De vlag wordt alvast neergepoot..

En als je die dreigende lucht ziet…

Zou mijn verhoopte sneeuwbui dan toch nog op tijd komen?

Written by Koen

april 7, 2008 bij 6:12 pm

11 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Sfeer was er al, dat geeft toch ook mooie beelden. Blije mensen ipv verkleumde…

    fotomart

    april 7, 2008 at 7:11 pm

  2. Mooie sfeerbeelden. Hier geniet ik van.

    Xray

    april 7, 2008 at 8:07 pm

  3. Wij zaten aan de andere kant van het land,in de sneeuw!
    De laatste foto vind ik,persoonlijk,een pareltje waarbij alles
    mooi afsteekt op de grijze lucht.

    Jimmy

    april 7, 2008 at 8:19 pm

  4. Koen,

    dit is weer een prachtige serie van de Ronde en de je vorige serie van de Voerstreek was meer dan prachtig. Wat een mooi stukje België.
    En ik denk dat je gehoopte sneeuwbui er nog wel kwam en ook nog op tijd.

    Houdoe

    Jacky

    april 7, 2008 at 8:20 pm

  5. In een commentaar bij Artur zei ik al, dat het me opviel dat alle mensen zo vrolijk zijn en dat is in jouw beelden ook weer het geval. Schitterende serie van een waarlijk groots volksfeest waar ik graag volgend jaar deelgenoot van wil zijn!

    René Wouters

    april 7, 2008 at 9:09 pm

  6. De sfeer werd er niet minder om ondanks de lucht die er aan zat te komen. Leuke sfeerbeelden!

    Robbie Veldwijk

    april 7, 2008 at 11:23 pm

  7. De sfeer druipt er inderdaad af van je foto’s.
    Schitterende kleuren ook.

    pieterbie

    april 8, 2008 at 6:06 am

  8. Een mooi sfeerimpressie van al die gespannen gezichten, de sfeer zat er goed in te zien aan het aantal flesjes bier dat ik zie langskomen 😉 Ben benieuwd of je door jouw gewenste actiefoto’s hebt kunnen nemen!

    MoniqueSamui

    april 8, 2008 at 7:29 am

  9. Ja, enkele die er uitsteken, m.n. de eerste -hou van beelden waar veel op te onderzoeken valt- én natuurlijk de ‘vlaggenplanters- zoals Jimmy ook terecht aangaaft. Je was ook op de Oude Kwaremont. Wanneer? Ik was er ook even, rond de middag. Ben eigenlijk benieuwd wat jij van mijn reeksen vindt -niet de renners in de koers maar de achterkant- en krijg graag een reactie.

    @ Luc: Ik was er ook rond de middag, maar stond helemaal bovenaan na die laatse scherpe bocht. Ik heb niet veel kunnen rondlopen, want heb uiteindelijk ergens een vaste positie gekozen om de renners goed te kunnen fotograferen. Voorheen was ik eventjes op de Kluisberg en nadien op de Bosberg

    Luc Rabaey

    april 8, 2008 at 7:32 am

  10. Dag Koen,
    Wat een mooi evenement is het de Ronde van Vlaanderen.
    Je ziet aan de gezichten dat men vol verwachting is van wat er gata komen.
    Echt een geweldige sfeer lijkt met dat.
    Fijne dag.
    gr.
    Ton

    Ton

    april 8, 2008 at 7:37 am

  11. Artur, Luc en Koen … 3 benaderingen. Interessant!
    De eerste is idd een plezant portret (en zonder die vervelende leeuw, het lijkt er wel één grote fanclub van De Winter, De Wever en aanverwanten).

    Karina

    april 8, 2008 at 9:59 am


Geef een reactie

