Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Ronde Van Vlaanderen 2008 (1)

with 15 comments

Ik moet de foto’s nog eens deftig bekijken, maar hier zie je alvast een ontketende Stijn Devolder op de Bosberg. Je moet het toch maar doen… als Belgisch kampioen de Ronde winnen!

Jammer genoeg werkte het weer niet mee. ’t Is te zeggen…het was bij momenten ronduit prachtig weer! Vreemde reactie van mij? Nee, want ik had werkelijk mijn zinnen gezet op het fotograferen van renners in de gietende regen of sneeuw. Ik had mijn voorbereidingen genomen om mijn camera voldoende te beschermen, maar dat was amper nodig. Het hééft gesneeuwd, onder meer op de Kwaremont (beelden komen de volgende dagen wel), maar toen de renners opdaagden bleef het helaas (althans voor mij, niet voor de renners!) droog!

 

Written by Koen

april 6, 2008 bij 7:23 pm

15 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Met recht zullen alle Belgen trots zijn op de winnaar uit hun midden!
    Proficiat!

    René Wouters

    april 6, 2008 at 7:33 pm

  2. Pachtige prestatie van de Stijn. Heb de koers gevolgd achter het tv-ke thuis in mijne zetel.
    Misschien niet gezond voor een fotograaf, maar heb er erg van genoten. Ben erg benieuwd naar je foto’s van De Ronde. Deze zullen wel pareltjes zijn.

    kris luckermans

    april 6, 2008 at 7:41 pm

  3. Vanmorgen even naar zee geweest, toen ik er aankwam zag ik het onheilsweer al afstevenen.
    Deze middag dan maar met de laptop op schoot de koers bekeken. Je eerste foto beloofd alvast. Misschien ga ik volgend jaar ook eens, ik kreeg al wroeging dat ik er niet was.

    Xray

    april 6, 2008 at 8:26 pm

  4. de leeuw van volderen

    nyklyn

    april 6, 2008 at 8:57 pm

  5. Het is afzien!

    boomkruiper

    april 6, 2008 at 9:06 pm

  6. Heel moedig van jou om het weer te trotseren. Hier was het eigenlijk goed weer, op een klein buitje na.

    fotomart

    april 6, 2008 at 9:22 pm

  7. Leuk voorproefje alvast!

    pieterbie

    april 6, 2008 at 9:29 pm

  8. Ben benieuwd naar de rest van je foto’s. Zelf ben ik even naar de Muur gegaan (tijdens de doortocht van de vrouwen). Nadien weer naar beneden om de sfeer in de stad op te snuiven (groot scherm op de Vesten). Toen zag ik in de verte dreigende wolken (boven de Kwaremont ?), ik kreeg het koud en ben snel naar huis gegaan…. ‘k heb dus niet veel foto’s, maar wel nog de Ronde op TV kunnen volgen. En dat was ook genieten 😉 🙂 🙂

    tati

    april 6, 2008 at 10:33 pm

  9. Nou ja zeg … het is sowieso al afzien voor die mannen en dan wens jij ze ook nog een pak sneeuw en een plensbui toe …! 🙂 Ben benieuwd naar de rest van de serie.

    MoniqueSamui

    april 7, 2008 at 4:37 am

  10. benieuwd naar de rest van je foto’s deze is in elke geval al een tof sfeerbeeld…

    MJ

    april 7, 2008 at 7:08 am

  11. Dag Koen,
    Het was weer een schitterende wielerkoers met een terechte winnaar.
    Ik heb tussen het voetballen (PSV) door naar de beelden op de tv gekeken.
    Ik ben benieuwd naar de vervolg foto’s.
    gr.
    Ton

    Ton

    april 7, 2008 at 8:18 am

  12. De ronde is bijna bij mijn deur gepasseerd, maar met die vervelende voet kon ik er niet bij zijn.
    Hier hebben we ook de sneeuwbui gehad.
    Alvast een prachtig startschot, we zijn nu al benieuwt naar de rest.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    april 7, 2008 at 11:20 am

  13. Gelukkig voor de renners.
    Jammer voor jou ,maar dat schijnt heel zwaar te zijn als het regent en je kleding echt is nat en klam….al je spieren gaan dan zeer doen, dus ben blij voor hun…
    Lijkt me zo als zweaar genoeg.
    groeten.

    Tiny

    april 7, 2008 at 5:14 pm

  14. Ja, ja we hebben het ook gevolg, zondagmiddag! Spannend hoor! Jij hebt weer heel erg mooie foto’s gemaakt Koen. (Weet je mijn jongste zoon heet ook Koen en het klinkt zo lekker vertrouwd). groetjes, Janny

    Janny

    april 8, 2008 at 6:08 pm

  15. […] de sfeer gaan opsnuiven op de Kluisberg en na de doortocht van de Kwaremont was ik ook nog op de Bosberg  Ik was van plan om die foto’s ook nog te tonen, maar dan wordt de reeks te lang en ik moet […]


Geef een reactie

