Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

De Voerstreek (1)

with 23 comments

Deze week bezoeken we de Voerstreek die z’n naam te danken heeft aan het riviertje die ontspringt in het domein van ‘de commanderij’, een prachtig kasteel in het kleinste dorp van de Voerstreek:  Sint-Pietersvoeren. De bron is eigenlijk een verzamelpunt waar de toevoer van verschillende wateraders bij elkaar is gebracht. Het gebouwtje dateert uit 1666 en is, zoals je ziet, afgesloten met een smeedijzeren poort. Steven had het gisteren dus als eerste meteen exact geraden!

voeren-15.jpg

Via talrijke vijvers loopt het kristalhelder water naar een forellekwekerij iets lager op het domein.

voeren-06.jpg

voeren-64.jpg

voeren-04.jpg

Zoals gisteren reeds gezegd werden de foto’s van deze seizoenenreeks  in de loop van vorig jaar genomen.

Meer foto’s van de Voerstreek? Hier!

Written by Koen

maart 31, 2008 bij 7:55 am

23 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik kan me wel voor m’n kop slaan, ben er zo vaak langsgekomen en nooit uitgestapt, mijn man was bang dat ie klappen kreeg daar in de Voerstreek als Nederlander zijnde 😉 Wat een mooi plekje en een schitterende serie, de bloesem geeft een romantisch accent aan deze serie.

    MoniqueSamui

    maart 31, 2008 at 8:14 am

  2. Die tweede foto springt er voor mij uit, is echt wel een pareltje, heel mooi!

    Serge

    maart 31, 2008 at 8:22 am

  3. Prachtig reeksje – je brengt het allemaal wel heel mooi in beeld.

    fbaert

    maart 31, 2008 at 8:44 am

  4. Erg mooie schilderachtige foto’s laat je ons hier zien Koen. Ze zouden de vijver alleen misschien wel eens mogen schoonmaken.

    serews

    maart 31, 2008 at 8:52 am

  5. Dag Koen,
    Hte begin van je reportage belooft weer een prachtige serie.
    Ik zie er naar uit.
    Op deze manier leer ik België veel beter kennen.
    Geweldig.
    gr.
    Ton

    Ton

    maart 31, 2008 at 9:07 am

  6. Nu weet ik het helemaal zeker, Koen, nu je die forellenvijvers noemt en de naam Sint Pietersvoeren. Ja, daar waren wij. We hebben er zelfs wat gegeten. We hebben daar toen ook vele foto’s gemaakt,inmiddels heb ik de bedoelde foto gevonden. Inderdaad, voor beelden, die ik zelf heb vastgelegd heb ik een fotografisch geheugen

    Margrietgeniet

    maart 31, 2008 at 9:16 am

  7. Wat een mooie serie. Wat is het daar mooi zeg.

    els

    maart 31, 2008 at 9:40 am

  8. Koen, dit is alvast weer een prachtreportage. Heel mooi licht in elke foto. De compositie van de tweede foto springt er toch echt wel bovenuit, een buitengewone prachtplaat.

    Xray

    maart 31, 2008 at 10:18 am

  9. oké ik heb zitten bakken maar heb de enige sneeuw hier in belgië dan wel gemist !
    je hebt er weer een paar mooi neegezet heb een heleboel gemist maar heb me al ingehaald
    en ja mijn favoriet is wel st Amands!

    callemie

    maart 31, 2008 at 10:26 am

  10. de voerstreek 1:-)
    dat wil zeggen dat er meerdere foto’s komen:-)

    * stoeltje voor weblogdeurtje zet * en wacht

    heel mooi koen

    klaproos

    maart 31, 2008 at 11:55 am

  11. Dat is prachtig. Vooral de laatste met dat bijzondere licht heeft iets aparts.

    Harry de Rooij

    maart 31, 2008 at 11:59 am

  12. Wat een prachtige serie foto’s.
    En dat allemaal zo relatief dichtbij voor ons.
    Wow.

    Houdoe

    Jacky

    maart 31, 2008 at 12:22 pm

  13. He, he Koen! Dat ziet er weer veelbelovend uit! Jij weet mijn reiskriebels wel te activeren!

    fotomart

    maart 31, 2008 at 2:01 pm

  14. Voeren is voor mij het uiterste stukje vlaanderen, heb er al veel over gehoord hoe mooi het daar wel is. Nu is het moment gekomen om dit met eigen ogen te zien. (eigenlijk met jou ogen). Alvast een pracht van een start, laat de andere maar komen. We kijken er naar uit.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    maart 31, 2008 at 5:39 pm

  15. Dat beloofd wat voor de volgende sessies. Vooral de eerste en laatste spreken mij erg aan, doen sprookjesachtig aan. Mooi!

    Kenneth Verburg

    maart 31, 2008 at 6:10 pm

  16. Knappe reeks “Voerstreek 1” , laat reeks “2” maar komen…
    Ligt dit kasteeltje ook langs de “kasteelroute”?
    Heb deze route al 2x gereden per moto, maar allicht heb ik niet alle details ontdekt en bekeken.
    Ga dringend eens op wandelpad moeten om nieuwe inspiraties op te doen.

    @Kris: Ik weet het niet, maar laat die ‘tje’ maar vallen wat dit exemplaar betreft 🙂

    Kris

    maart 31, 2008 at 7:18 pm

  17. Die derde foto heeft wel iets heel sprookjesachtigs. Mooi.

    gekiekt

    maart 31, 2008 at 7:46 pm

  18. hele mooie sfeervolle foto’s
    een zeer fotogenieke omgeving!

    Seraka

    maart 31, 2008 at 8:42 pm

  19. Wat prachtig! Dit kende ik helemaal niet.

    pieterbie

    maart 31, 2008 at 9:32 pm

  20. Knap ! Je moet een ongeloofelijk archief hebben als je dit een jaar in de frigo kan laten zitten !

    tati

    maart 31, 2008 at 10:49 pm

  21. Mooie beelden, en voor een gebouw uit 1666 ziet het er nog erg goed uit zeg!

    Robbie Veldwijk

    april 1, 2008 at 5:09 pm

  22. Google is my friend 😉
    Volgens mij wel één van de mooiste bronnen van het land zo met dat bouwwerkje.

    s.goovy

    april 3, 2008 at 10:22 am

  23. Hoi,

    Heb bewondering voor je prachtige foto’s.
    Afgelopen mei was ik ook in de prachtige voerstreek. Wat mij betreft het Toscane van de Benelux.
    Heb daar ook een serie van gemaakt. zie: http://www.fransvanvuurenfoto.nl/VoerstreekMergelland/index.html

    Ga door met het mooie werk.

    groet,
    Frans van Vuuren,
    Diemen

    Frans van Vuuren

    juni 23, 2008 at 9:36 am


Geef een reactie

