Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Bazel

with 21 comments

Nieuw! facebookpagina Fotogeniek Vlaanderen: Klik op ‘dit is leuk’ en blijf op de hoogte van fotogenieke plaatsen en evenementen!

En dan eindelijk het laatste dorp in het rijtje ‘ de 15 mooiste dorpen in Vlaanderen’: Bazel in de provincie Oost-Vlaanderen.

Bazel heeft een mooie gezellige dorpskern.

bazel-19.jpg

met gezellige terrasjes…

bazel-17.jpg

en wordt gedomineerd door een prachtig kasteel

bazel-22.jpg

Wat me echter het meest fascineerde was het enorme natuurgebied dat er ligt tussen het dorp en de Schelde en waarin een kilometerslange kasseiweggetje ligt dat niet zou misstaan in het parcours van Parijs-Roubaix. Amateurwielrenners kunnen hier eventjes ‘de hel’ ervaren

bazel-49.jpg

bazel-45.jpg

bazel-53-kassei.jpg

Ik heb het dorp in het najaar bezocht en kreeg in dit natuurgebied een overaanbod aan herfsttaferelen voorgeschoteld!

bazel-68.jpg

bazel-69.jpg

Meer foto’s van Bazel vind je hier

Written by Koen

maart 28, 2008 bij 7:28 am

21 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Alweer een sterke reportage, Koen. Mooi hoe je het typisch Vlaamse dorpsleven bendadert en weergeeft. Prachtig kleurenpalet in die laatste twee foto’s.

    Xray

    maart 28, 2008 at 7:33 am

  2. Oei, ik zie dat ik hier een paar logs ten achter ben geraakt. Maar eerlijk is eerlijk, dit werd dan ook dubbel en dik genieten.
    “Photo”
    beeld
    moment
    levenstijd
    fractie licht
    In archief
    voor eeuwigheid
    vastgelegde
    sluitertijd
    door en in
    herinnering
    subjectief vergroot
    naar oneindigheid.
    © Joanne BruynFotografie is meer dan techniek: een goede foto vergt een innerlijke lens.
    Inzicht komt niet zozeer bij het drukken op een knop, een gelukkige momentopname, maar na verloop van tijd en alleen van binnenuit.
    Er is uitwendig licht en er is inwendig licht (Eudora Welty).

    gerdaYD

    maart 28, 2008 at 8:33 am

  3. Zeer mooie reeks van Bazel – een dorp dat helemaal niet ver uit mijn buurt ligt en me goed bekend is ! Ben al benieuwd naar wat er nog komen gaat.

    fbaert

    maart 28, 2008 at 8:48 am

  4. Ook van dit dorp gaat er weer een rust uit, niet het gejaag van de grote stad,
    prachtige oude huizen en zelfs een kasteel en dat allemaal in een mooi
    natuurgebied, wie zou daar niet willen wonen! In gedachten wandel ik over dat mooie
    kasseienpad en dan liefst in de herfst, zodat ik de kleuren in je laatste foto’s
    met eigen ogen kan zien (de herfst is mijn favoriet;))

    MoniqueSamui

    maart 28, 2008 at 9:38 am

  5. Prachtigge omgeving ik ga snel de andere logs bekijken.

    Gr. Frans

    Frans

    maart 28, 2008 at 9:59 am

  6. geweldige omgeving koen, dankje wel voor deze virtuele wandeling
    ik heb er van genoten :-))

    fijn weekend
    klaproos

    klaproos

    maart 28, 2008 at 11:14 am

  7. Dag Koen,
    Bazel..??? Eerlijk gezegd ik heb er nog nooit van
    gehoord, maar dat is natuurlijk ook niet raar voor iemand die
    uit Nederland (Brabant) komt.
    Een mooie plaats met een schitterende omgeving zo te zien.
    Geweldige foto’s!
    Fijn weekend,
    gr.
    Ton

    Ton

    maart 28, 2008 at 11:16 am

  8. prachtig dorp en schitterend in beeld gebracht, een mooie afsluiter van je 15-mooiste-dorpen-in-Vlaanderen-reeks

    MJ

    maart 28, 2008 at 12:07 pm

  9. Inderdaad ook een bezoek waard. Ik krijg het nog druk straks op m’n toet door België!
    En alweer een hele mooie reeks…die me naar de lente doet verlangen!

    René Wouters

    maart 28, 2008 at 12:09 pm

  10. Volgens mij kunnen ze beter een top 20 of 25 maken van de mooiste dorpen in Vlaanderen.
    Maar dat maakt het kiezen natuurlijk weer moeilijker ;-))
    Wederom een prachtige serie en wat een prachtig kasteel.

    Houdoe

    Jacky

    maart 28, 2008 at 2:23 pm

  11. Jammer dat het er maar 15 zijn. Voor ons dan natuurlijk. Voor jou kan ik me voorstellen dat het nu wel genoeg is. Prachtige serie weer.

    Harry de Rooij

    maart 28, 2008 at 2:38 pm

  12. Jammer dat het maar 15 dorpen zijn! Naar je foto’s kan ik blijven kijken. Ik krijg er zelfs kriebels van om op stap te gaan. Het is een fantastische reeks!

    fotomart

    maart 28, 2008 at 3:02 pm

  13. Dat zit er zeker gezellig uit..Een mooi kasteel en gezellige straatjes en zo te zien een mooi kerkje en een mooie omgeving..alles is aanwezig, dus….
    Je heht mooi weer gegeven.
    Gezellige weekend en groeten

    Tiny

    maart 28, 2008 at 3:27 pm

  14. Ja Koen woon op een steenworp 🙂 afstand van de hunebedden en wil ze in alle seizoenen vastleggen 🙂
    Ik denk dat jij voor St Amands gaat???

    @Boomkruiper: Inderdaad, samen met Lissewege

    boomkruiper

    maart 28, 2008 at 3:40 pm

  15. Wat een kleuren in die laatste twee foto’s!

    gekiekt

    maart 28, 2008 at 5:46 pm

  16. Je blijft de dorpen uitnodigend te fotograferen, knap!
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    maart 28, 2008 at 6:07 pm

  17. Met uw reeksen heb je hier een echt naslagwerk gemaakt over de Vlaamse dorpen. bijzonder.

    roy

    maart 28, 2008 at 9:15 pm

  18. Waarom eindelijk Koen? Ik vond de foto’s heel erg leuk en vooral omdat je zo de verschillen en ook weer dezelfde dingen ziet.

    Robbie Veldwijk

    maart 28, 2008 at 10:54 pm

  19. […]  Bazel (Oost-Vlaanderen) […]

  20. Dit dorp ken ik helemaal niet. Maar het loont wel vet de moeite zo te zien.

    pieterbie

    maart 29, 2008 at 11:01 am

  21. per toeval daar in Bazel gekomen
    Prachtig om niet vergeten
    Wat een rust en aangename omgeving
    Werner

    Werner

    augustus 28, 2015 at 5:49 pm


Geef een reactie

