Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Hakendover

with 27 comments

Nieuw! facebookpagina Fotogeniek Vlaanderen: Klik op ‘dit is leuk’ en blijf op de hoogte van fotogenieke plaatsen en evenementen!

Het voorlaatste dorp uit de reeks ‘ de 15 mooiste dorpen in Vlaanderen’. Ik moet er een beetje spoed achter zetten want binnenkort zijn het de verkiezingen en gaan we weten welk dorp uiteindelijk het mooiste van Vlaanderen wordt!

Een reeks over Hakendover zonder foto’s van de jaarlijkse paardenprocessie lijkt absurt, maar ik heb een excuus😦

hakendover-11.jpg

Processie of niet…het paard is nooit ver weg in Hakendover…

hakendover-18.jpg

Elk dorp heeft z’n bijzonderheden. Hakendover werd zeker niet genomineerd voor een mooie dorpskern, maar misschien wel voor de prachtige herenboederijen die her en der in het landschap verspreid liggen.

hakendover-75.jpg

hakendover-78.jpg

hakendover-83.jpg

De boomgaarden (sorry, ik was er in de herfst…)

hakendover-87.jpg

En de Vlaamse landschappen…

hakendover-36.jpg

hakendover-22.jpg

hakendover-31.jpg

Meer foto’s van Hakendover vind je hier

Written by Koen

maart 26, 2008 bij 9:20 am

27 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dag Koen,
    Foto 2, dat is lachen…!!
    Vind ik een erg mooie compositie.
    Zonder overigens de overige tekort te doen, want die
    zijn ook weer van een hoge kwaliteit.
    Fijne dag.
    gr.
    Ton

    Ton

    maart 26, 2008 at 9:31 am

  2. schitterende landschappen koen,
    in vlaanderen is zoveel moois bewaart gebleven,
    en daar maak je zulke snoepies van plaatjes van

    zalig om naar te kijken,
    ik waan me in een sprookje
    puur genieten

    groetjes
    klaproos

    of topic
    je hebt het goed:-))
    proficiat

    klaproos

    maart 26, 2008 at 9:47 am

  3. Schitterende serie weer Koen, gaaf standpunt in de tweede foto en die herenboerderijen zijn prachtig, vooral op die ene foto met alle dakkapelletjes op een rij! Heb je nog van de appeltjes gesnoept? Ze staan er op om in te happen en zo kijkt die stier ook naar je in de laatste foto😉 Wat een bonk spieren, hele mooie foto met de boerderij als achtergrond.

    MoniqueSamui

    maart 26, 2008 at 9:55 am

  4. Die 2e vind ik ook een meesterwerkje, Koen, maar ook de anderen weergaloos mooi. Lijkt me heel erg moeilijk om vanuit al je foto’s het mooiste dorp te kiezen. Ik zou het niet kunnen

    Margrietgeniet

    maart 26, 2008 at 12:01 pm

  5. Je weet ons steeds te boeien met je foto’s.
    Die tweede is een prachtige compo!
    Ik vind het moeilijk om een keuze te maken uit de 15 mooiste dorpen, ze hebben allemaal iets.

    Bedankt voor de wensen.

    Gr.
    P-TER

     P-TER

    maart 26, 2008 at 12:06 pm

  6. Wauw! foto 4 en 5, die liggen me helemaal! Die rode poort en deuren tegen het groen! Da’s raak.
    Ook de kerktoren onder de buik van het paard is leuk opgemerkt. Weer een reeksje dat dat zó in een toeristische folder kan pronken.

    fotomart

    maart 26, 2008 at 1:52 pm

  7. Eigenlijk vind ik het best jammer dat de reeks van jou bijna is afgelopen, ik kan blijven genieten van die prachtige landschappen en die mooie gebouwen. Ik ben al een tijdje aan het twijfelen of ik na mijn studie in België kom wonen, maar jij noemt eigenlijk geen minpunten. Ken je nog een mooie dorp in de buurt van vliegveld Zaventem.

    serews

    maart 26, 2008 at 3:16 pm

  8. Dit is weer tiptop in orde hé Koen. Een mooie mix aan beelden, met de tweede als uitschieter: als je Hakendover nu in één beeld zou moeten vangen, dan is het toch wel deze.

    s.goovy

    maart 26, 2008 at 3:48 pm

  9. Whoooww ik ga voor de stier. Al die spierbundels. Heb je em ook uitvergroot? Zo’n mooie zie je bij ons niet in de wei.

    boomkruiper

    maart 26, 2008 at 3:55 pm

  10. leuke doorkijk in die tweede foto

    gekiekt

    maart 26, 2008 at 4:20 pm

  11. Alweer een topreeks. Foto 2 is inderdaad wel heel bijzonder. Een superstandpunt heb je daar.
    De rest van de reeks is natuurlijk ook weer van heel hoogstaande kwaliteit. Jammer dat de reeks bijna ten einde loopt.

    Xray

    maart 26, 2008 at 4:20 pm

  12. Ik sta steeds weer versteld wat jij ons hier laat zien!
    Natuurlijk, prachtige Belgische dorpen waarvan ik er beslist een aantal ga bezoeken!
    Maar wat me ook heel erg veel plezier doet is jouw creativiteit, die je in je beelden legt.
    ’t Zijn geen ansichtkaarten meer die je op elke hoek van de straat kunt kopen. Het is veel meer en dan nog wel in serie! KJoen, je kunt toch nog wel even zo doorgaan? 😉

    René

    maart 26, 2008 at 4:40 pm

  13. prachtig de laatste hoe de rug van de daken en die van de stier de tijdgeest weerspiegelen in hobbelwegen

    nyklyn

    maart 26, 2008 at 5:20 pm

  14. Weer prachtige reeks, je kreeg hopelijk de stier niet achter je aan.
    Ik heb het hier al gezegd, je hebt er een neus voor😉

    roy

    maart 26, 2008 at 6:33 pm

  15. Het vlaamse Landschap, de herenboerderijen… de paarden, prachtig!
    Blijf ons bekoren met die prachtige reeks!

    MJ

    maart 26, 2008 at 8:07 pm

  16. […] Foto’s van het dorp en omgeving zie je hier […]

  17. Vind 2 en 3 heel mooi en de tweede heel orgineel gemaakt.
    We wachten maar af welk dorp gaat winnen, ze hebben vaak allemaal wel wat.
    Weet niet hoe ze het beoordelen natuurlijk, het moet naar mijn idee een dorpje zijn waar zoveel sfeer heeft, dat als je er binnen wandelt, je het gevoel krijgt hier wil ik wonen.Heerlijk!!
    groetjes en gezellige avond.

    Tiny

    maart 26, 2008 at 8:26 pm

  18. Ik kan alleen maar de goeie commentaren bijtreden. Mooie reeks, ik wil er nog wel zien.

    fbaert

    maart 26, 2008 at 9:01 pm

  19. Die boerderijen zien er inderdaad de moeite uit.
    Prachtig!

    pieterbie

    maart 26, 2008 at 11:01 pm

  20. Schitterende reeks foto’s. Foto 2 heel origineel. De sfeer van heel Hakendover genomen in 1 shot. Het dak in de laatste foto heeft ook zijn beste tijd gehad. zo golvend, amaai.

    dmpictures

    maart 27, 2008 at 7:49 am

  21. sfeervolle impressie …

    robert vollekindt

    maart 27, 2008 at 10:27 am

  22. Koen dat is weer een prachtige serie.
    En die herenboerderijen zien er prachtig uit. Ook dat hoort bij het dorp dus is de nominatie misschien toch wel terecht.

    Houdoe

    Jacky

    maart 27, 2008 at 3:36 pm

  23. wat mij betreft scoren ze zeer hoog
    prachtig landelijk sfeertje
    mooi vastgelegd!🙂

    Seraka

    maart 27, 2008 at 10:10 pm

  24. Foto twee is werkelijk een heel originele foto. Hoe kom je op het idee. Ik had eigenlijk wel eens het hoofd van het paard willen zien. Die keek vast erg verbaasd naar die fotograaf aan zijn voeten. Ook een goede scherptediepte. Zelfs het paard is niet zo heel erg onscherp.

    Caro

    maart 27, 2008 at 10:43 pm

  25. Jammer dat we bijna aan het eine van de deze serie zijn want ik vond de foto’s erg mooi, dit dorpje heeft dan ook weer typische beelden.

    Robbie Veldwijk

    maart 28, 2008 at 10:02 pm

  26. […]  Hakendover (Vlaams-Brabant) […]

  27. Een week afwezig en op sommige blogs mis je een foto of twee. Hier daarentegen …🙂
    Knappe beelden alweer.

    Karina Brys

    maart 30, 2008 at 10:09 pm


Geef een reactie

