Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Er hangt een bui in de lucht… SUPERTIP!!

with 12 comments

Bij An vond ik gisteren een heel interessante tip

Ken jullie de Belgische buienradar? Klik hier! Héél handig voor de ‘BuiTenfotograaf’ ! Hier kan je snel en vrij nauwkeurig voorspellen waar en wanneer het de volgende uren gaat regenen. De Nederlandse buienradar vind je hier!  Let wel: je ziet alleen de actieve buien en dus niet gewone bewolking. Vooral dus interessant bij wisselvallig weer!

Edit (na opmerking Gerda): Als je op de wolkenfoto klikt kan je, hetzij iets minder nauwkeurig, inderdaad ook de bewolking volgen.

buien-01.jpg

Written by Koen

maart 14, 2008 bij 7:16 am

Geplaatst in Tips

12 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik kende het fenomeen buienradar al, het is inderdaad erg handig. Het is bij mij een tik geworden door altijd even op buienradar te kijken.

    serews

    maart 14, 2008 at 7:51 am

  2. amaai das nen serieusen “drache nationale”
    cameraatje niet afgezien ????
    allé ik ben blij dat ik je overtuigd heb!!!!
    jij gaat daar zeker prachtfoto’s maken ik kijk er naar uit!

    callemie

    maart 14, 2008 at 8:08 am

  3. Handige tip, al heb ik er zelf helemaal niets aan 😉 Zo te zien heb je hier een fikse bui te pakken, hoop dat je camera goed was ingepakt 😉

    Monique

    maart 14, 2008 at 8:17 am

  4. Toch wel hoor Koen, als je op de wolkenfoto onderaan klikt zie je het verloop van de bewolking. Ik kende de Nederlandse buienradar al wel (ga daar nogal veel op piepen, een handig instrument voor de rechtgeaarde fotograaG, hihi). Maar dank je wel voor de Belgische, dit site stond nog niet bij mijn favorieten…
    PS: merciekes hoor, om je lovende commentaren. Mijn kaakjes blozen ervan! Hihi.

    gerdaYD

    maart 14, 2008 at 8:29 am

  5. als ik dit plaatje zo zie
    laten die voorjaarsbeelden die je aankondigde
    nog ietsje langer op zich wachten 😉

    Seraka

    maart 14, 2008 at 9:17 am

  6. Da’s handig. Bedankt voor de link!

    Karina

    maart 14, 2008 at 9:38 am

  7. Amai, ‘k wist niet dat weersvoorspellingen zo geavanceerd geworden zijn.
    Ik laat mij meestal niet afschrikken, heb altijd wel ergens een slecht weer alternatief.

    pieterbie

    maart 14, 2008 at 9:43 am

  8. Ja Koen, ik kijk regelmatig op de Nederlandse buienradar.
    Dat is erg gemakkelijk als je er op uittrekt.
    Het heeft daar bij jullie wel flink geplenst zeg.
    Fijn weekend.
    gr.
    Ton

    Ton

    maart 14, 2008 at 9:48 am

  9. Als je regen wil vinden is het zeker handig!

    Ik denk dat het mooi zou zijn bij deze foto om wat meer door de knieen te gaan en misschien de druppels op het pad wat meer aandeel te geven in de foto. Ook staat de foto naar mijn gevoel iets scheef klopt dat?

    Ga je nog meer regen foto’s maken? Ik ben benieuwd!

    @ Robbie: De foto is gewoon uit het venster van de auto genomen ter illustratie van ‘een bui’ Ge denkt toch niet dat ik met dergelijk weer eventjes op mijn gemak door de knieën ga gaan om cameraschade te riskeren 😉 Echter , speciaal voor jou ga ik straks, als ik wat tijd heb, misschien een meer doordachte foto plaatsen van een bui 🙂

    Robbie Veldwijk

    maart 14, 2008 at 11:04 am

  10. Ik heb meteen de buitenradar op mijn blog gelinkt. Ten dienste van de gemeenschap en het gemak voor mezelf.

    Martine

    maart 14, 2008 at 1:55 pm

  11. Op zondag gaan wij vaak wandelen of fietsen en de buienradar is vaak mijn gids om te voorspellen of we regen zullen hebben of niet. Door de bewegende beelden en de tijd die erbij staat, kan ik meestal perfect inschatten of we droog of nat zullen thuiskomen.

    Volledig akkoord dat je de mooiste foto’s tussen de buien door kan nemen. Mijn reeks over Brussel (http://www.photodex.com/sharing/viewshow.html?fl=2695091&alb=0) werd in die omstandigheden genomen.

    Knappe foto (niet deze, maar de volgende)!

    Patrick Keysabyl

    maart 15, 2008 at 9:08 am

  12. Ik heb nog een ‘wind’radar voor je 😉 http://www.windfinder.com/windreports/windkarte_nl.htm

    Monique

    maart 15, 2008 at 9:49 am


Geef een reactie

