Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Dat was nog eens een winter (1)

with 17 comments

Ik heb de afgelopen dagen dan toch mijn portie sneeuw gehad, al moest ik er weliswaar voor naar de Hoge Venen. De laatste jaren was het maar povertjes gesteld met de winter. Heel anders was het een drietal jaar geleden toen er eveneens in de Oostkantons wekenlang een dik sneeuwtapijt lag en de temperatuur amper boven nul uitkwam. Zeer fotogeniek waren de duizenden ijspegels die je overal zag hangen, tot meer dan een meter lang. In afwachting van de échte lente, een klein stalagtietenreeksje

Krijg dat maar eens op je hoofd…

gevels-27.jpg

Written by Koen

maart 8, 2008 bij 11:24 am

Geplaatst in winter

Tagged with , , ,

17 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wow, je waant je even in Siberië ;). Mooie foto, alleen jammer dat de poort beneden niet volledig te zien. Wat kan winter toch mooi zijn.

    @Hippo: Bij beelduitsnedes moet je soms compromissen maken: ofwel de poort volledig (vind ik niet nodig want geen hoofdonderwerp) ofwel lekker dicht bij de ijspegels (hoofdonderwerp)

    Hippopotamos

    maart 8, 2008 at 11:42 am

  2. Gek toch dat we dit soort foto’s beschouwen als foto’s uit lang vervlogen tijden.
    Dit is trouwens een hele mooie.

    Harry de Rooij

    maart 8, 2008 at 11:52 am

  3. Wel gevaarlijk om hier buiten te komen 🙂

    Serge

    maart 8, 2008 at 12:59 pm

  4. Wat mooi. Maarre, je moet het echt niet op je hoofd krijgen nee.

    els

    maart 8, 2008 at 1:20 pm

  5. Ondanks dat ik geen winterliefhebber ben, kan ik toch enorm genieten van deze beelden, die gelukkig voor mij 😉 , al een tijdje geleden gemaakt zijn.

    René Wouters

    maart 8, 2008 at 1:47 pm

  6. En als het dan eens mooie winterdagen zijn bij ons, dan mag je niet inademen van het fijn stof dat er is.

    the4i

    maart 8, 2008 at 3:22 pm

  7. Vierkant is inderdaad soms ook een mooi formaat, vraag het maar eens aan Marie Jeanne Smets: http://www.mjsmets.be/weblog.htm

    Patrick Keysabyl

    maart 8, 2008 at 5:14 pm

  8. mooi maar ik zou er niet durven onderlopen hoor!

    callemie

    maart 8, 2008 at 7:10 pm

  9. Ja, enig mooie kleuren ook! Verwacht je niet zo dadelijk bij een winterlandschap: de veelkleurige stenen muur én een strookje avond(?)lucht. Staat daar warempel nog een kleine sneeuwman tegen de gevel? Ook al nostalgie…

    Erik O,

    maart 8, 2008 at 9:48 pm

  10. Machtig in kleur en scherpte, letterlijk & figuurlijk, echt knap.

    kris luckermans

    maart 8, 2008 at 10:29 pm

  11. Dat zijn inderdaad geduchte wapens! Mooie kleuren in de gevel en in de lucht .

    Martine

    maart 8, 2008 at 10:32 pm

  12. Inderdaad Koen, zulke plaatjes zal je niet snel vergeten. Wij hebben in nederland al lange tijd niet zo’n mooie winter mogen hebben. Met een beetje sneeuw mogen wel al blij zijn.

    serews

    maart 9, 2008 at 12:02 am

  13. zo heb ik ze nog nooit gezien, die ijspegels en zeker niet op zo’n mooie muur en dan ook nog een zonsopgang. Dit is wel een hele mooie treffer, Koen

    Margrietgeniet

    maart 9, 2008 at 9:00 am

  14. prachtig koen,
    ik weet nog dat ik jaren geleden bij vrienden logeerde die een huisje hadden in de ardennen hadden,
    dat er van die meterslange pegels hingen

    wonderbaarlijk,
    dat is iets wat ik al lang niet meer gezien heb.
    erg mooi
    groetjes
    klaproos

    klaproos

    maart 9, 2008 at 9:04 am

  15. Deze vind ik prachtig, niet alleen voor de ijspegels maar die muur is ook zo mooi en heel goed belicht! Vanwege het standpunt gaat ik er vanuit dat je uit een raampje hing? 😉

    Monique

    maart 10, 2008 at 9:46 am

  16. Coole foto, de lijnen zijn ook mooi en ja het is gewoon geweldig die ijspegels1

    Robbie Veldwijk

    maart 10, 2008 at 9:57 am

  17. Heel mooi licht in deze foto.
    De ijspegels zijn natuurlijk ook lichtjes indrukwekkend.

    pieterbie

    maart 10, 2008 at 1:48 pm


Geef een reactie

