Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Hogen Venen (eergisteren)

with 25 comments

De meeste foto’s die ik eergisteren genomen heb ik de Hoge Venen waren in functie van een fotoproject waaraan ik reeds twee jaar werk. De resultaten daarvan worden hopelijk eind juni verwerkt in een nieuwe engelstalige website. Die foto’s kan ik nu dus niet tonen. In de plaats daarvan  enkele zwart-wit beelden die ik eveneens eergisteren genomen heb . Natuurbeelden en zwart-wit…het gaat volgens mij zelden samen, maar bij sneeuwlandschappen kan het wel mooi zijn.  Het weer was zeer wisselvallig en bij momenten dacht ik de volle laag te krijgen, maar toch is er geen vlokje sneeuw gevallen

Op vele plaatsen in de Hoge venen kan je de stille getuigen zien van de vele bos- en heidebranden die de streek regelmatig teisteren

08.jpg

06.jpg

011.jpg

Written by Koen

maart 7, 2008 bij 4:17 pm

25 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Koen, ik dacht dat de zwart/wit was afgelopen. Maar ik vind dat de foto’s erg goed zijn gelukt, is hier een bosbrand geweest of iets dergelijks.

    serews

    maart 7, 2008 at 4:24 pm

  2. De onderste foto vind ik het mooiste. Hij heeft haast wel iets van een infra rood foto. Heel speciaal.

    Caro

    maart 7, 2008 at 5:13 pm

  3. Mooi, vooral de laatste.

    Karina Brys

    maart 7, 2008 at 5:27 pm

  4. Is dit niet het gebied van Noir Flohay (voor de 1ste foto) ? Daar kan het ijskoud zijn hé.
    De 3de is net een schilderij, welke ook voldoed aan de fotografische regeltjes, deze vind ik top.

    kris luckermans

    maart 7, 2008 at 5:47 pm

  5. mooi vooral de allerlaatste
    en ja van die lens dat is effectief “om de weubbekes” van te krijgen
    ik zit momenteel zonder camera en weet dat ik maandag naar zee ga om er iets speciaals te gaan zien !!! en dit zonder mijn camera das ……………..!!!!!!

    callemie

    maart 7, 2008 at 6:01 pm

  6. Heel mooi zwartwit. Aparte composities, waarin de voorgrond terecht een belangrijke rol speelt. Maar volgens mij gaan zwartwit en natuur wel mooi samen, hand in hand, maar dan wel vooral in de winter.

    Hippopotamos

    maart 7, 2008 at 6:32 pm

  7. maarmaarmaar die onderste foto hier is echt om te watertanden, het soort waarop ik (positief) jaloers ben !

    Ann

    maart 7, 2008 at 6:38 pm

  8. prachtige zwart/witjes
    jij legt de lat voor jezelf ook steeds hoger hè 😉
    goed zo!!! 🙂

    Seraka

    maart 7, 2008 at 6:45 pm

  9. Drie pareltjes terug.
    Ik ga maar mee doen met de rest.
    De onderste vind ik best.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    maart 7, 2008 at 8:38 pm

  10. Schitterende winteropnames!

    rein

    maart 7, 2008 at 8:51 pm

  11. Knappe winterreeks! Zekers nr 3. Dat hebben we weer gemist… ’n Aantal jaren geleden me ook eens kunnen uitleven in het verbrande bos…

    Erik O,

    maart 7, 2008 at 9:15 pm

  12. goeiemorgen koen,
    schitterend om te zien, al zijn de branden dan wat minder:-(

    meestal door mensen die niet uitkijken met vuur,
    wat gaat er veel schoonheid verloren dan hé,
    jij hebt een heel stuk schoonheid terug weten te brengen koen,onder een witte lieve deken van sneeuw..

    ik moest gisteren aan je denken twee reeën staken mijn pad over en ik was voor het eerst in jaren mijn camera vergeten

    maak er een fijn weekend van hé
    groetjes
    klaproos

    klaproos

    maart 8, 2008 at 8:11 am

  13. Koen, ik ben met jou akkoord dat witzwart en natuur niet altijd samen gaan. Maar deze keer denk ik dat jouw (knappe!) foto’s niet zo’n sterke kracht zouden hebben in kleur. Vooral de eerste vind ik héél bijzonder!

    gerdaYD

    maart 8, 2008 at 8:26 am

  14. … P R A C H T I G!

    MJ

    maart 8, 2008 at 9:28 am

  15. @ Kris. De foto’s werden alle drie genomen in de omgeving van de Baraque Michel De eerste vlak bij de parking en de ander twee enkele kilometers oostwaards, dieper in het park.

  16. Hier moet z-w zeker niet onderdoen voor kleur! Foto 1 en 3 hebben mijn voorkeur. Door hun soberheid benadrukken ze de desolaatheid van het gebied. Prachtig hoor!

    Martine

    maart 8, 2008 at 11:04 am

  17. prachtig die eerste geeft me enorm veel inspiratie

    nyklyn

    maart 8, 2008 at 2:45 pm

  18. Magnifieke beelden ! Heel mooi.

    fbaert

    maart 8, 2008 at 3:30 pm

  19. Tsjonge, wat indrukwekkend en mooi deze zwartwit foto’s.
    Hebben de branden toch nog wat moois opgeleverd. Alhoewel, ze zeggen dat het goed is voor de heide dat er regelmatig “de fik” in wordt gestoken. Dus..

    TruusW

    maart 8, 2008 at 7:53 pm

  20. Ik kan je volgen als je zegt dat natuurfoto’s beter zijn in kleur. Maar hier zou kleur wellicht niet veel toegevoegd hebben, integendeel, ik denk dat ze veel sterker zijn in zw. Schitterende platen !

    tati

    maart 9, 2008 at 12:17 am

  21. Wow, die eerste is super. Desolaat en onherbergzaam, zo heb ik de landschapfoto’s graag.

    gekiekt

    maart 9, 2008 at 8:49 pm

  22. Nou blijft mooi om het sneeuw nog effe te zien 😀 Hier niet gehad eigenlijk…

    Robbie Veldwijk

    maart 9, 2008 at 10:55 pm

  23. Dat wist ik niet dat dat gebied zo vaak door branden geteisterd wordt. Zorgt wel ook voor goede foto’s!

    pieterbie

    maart 10, 2008 at 1:49 pm

  24. Sterke zwart-wit opnames van de natuur.Vooral de derde is een prachtig beeld.Afdrukken en ophangen.

    groeten

    Ronald

    Nmr

    maart 11, 2008 at 10:46 pm

  25. Het is mooi om de Ardennen in de buurt te hebben, ondanks dat ik er bijna nooit te vinden ben. Fotoclubleden (F64 Eupen) die ik ken maken er dankbaar gebruik van. Een lid zit bijna elke dag op de ardennen te wachten tot hij ”de” foto kan maken. Het is hem al verschillende keren gelukt een machtige plaat te maken.

    Als fotoclub zijn we bezig een internetpagina te maken voor onszelf. Ik denk dat de man in kwestie het wel met je zou kunnen vinden. Jammergenoeg is hij duitstalig 😉 …

    timfreh

    maart 15, 2008 at 7:58 pm


Geef een reactie

