Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Even tandenknarsen…

with 13 comments

Maak het maar eens mee! Sleur ik al bijna twintig jaar bij elke natuurwandeling een 300mm zoomlens mee voor in het geval van…en uitgerekend gisteren op de Hoge Venen sprinten daar opeens drie edelherten op een 200 meter van mij over de besneeuwde vlakte. Toch maar een ‘herinnerings’foto genomen met een 135mm. Daarenboven was ik met een hele kleine opening aan ’t werken en zat ik  met een te trage sluitertijd. Gevolg, een mislukte foto van een weliswaar prachtig moment. Het was al laat en ik bevond mij helemaal alleen, diep in het park. Een beetje tandengeknars nadien, maar het wordt in ieder geval de enige en laatste keer dat ik in dergelijke natuurgebieden mijn 300mm niet bij had!

02.jpg

Written by Koen

maart 6, 2008 bij 10:29 pm

Geplaatst in Dieren

13 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nou je kan zeggen wat je wilt, de herten zie misschien niet helemaal goed, maar je stond wel op een hele mooie plek voor een overzicht van het landschap. Ik hoop dat dat een schrale troost is.

    serews

    maart 6, 2008 at 11:13 pm

  2. Koen,
    je weet toch dat de Venen heel gevaarlijk kunnen zijn, he! Je zou zeker niet de eerste zijn die verdwijnt …
    In de sneeuw zeker heel oplettend wezen, de paden zeker niet verlaten …
    Een prachtige foto, maar idd spijtig van de lens …
    Marlies

    Marlies, Mol

    maart 7, 2008 at 12:01 am

  3. Ken die situaties! Of geen zin hebben om de ganse dag met een statief te zeulen en dan in het schemerdonker de foto van je leven moeten missen…

    Martine

    maart 7, 2008 at 12:02 am

  4. Ik ken ook je frustratie van de verkeerde lens op het verkeerde moment.
    Of de verkeerde settings en de tijd niet op ze goed te zetten.
    Is inderdaad een super moment.
    Maar goed, je hebt toch iets op beeld 🙂

    pieterbie

    maart 7, 2008 at 5:57 am

  5. Arghh … dan zou je toch met je stomme kop tegen een boom willen oplopen!:) Kan me je gevoel helemaal voorstellen, want ik heb standaard de verkeerde lens op mijn camera zitten 😉 Gelukkig toch nog de tegenwoordigheid van geest gehad om een foto te maken, je hebt ze in ieder geval geschoten 😉 Fijn weekend alvast!

    Monique

    maart 7, 2008 at 5:58 am

  6. Laat het een troost zijn dat je die herten toch met je eigen ogen hebt gezien 🙂 Dit is toch een mooie foto.

    moekemicheline

    maart 7, 2008 at 9:23 am

  7. oefffffffffffffff ja daar kan ik me vanalles bij voorstellen koen,
    da’s balen,maar ja tijd om je lenzen te wisselen had je waarschijnlijk toch ook niet
    hé,
    jij hebt dat werkelijk sprookjesachtige moment op je netvlies,

    Geweldig om te zien,

    ot
    ja ik kom vrij veel in belgie,en ga daar veel wandelen met m’n vriendje:-)
    belgie heeft zóveel moois, ik vind het een prachtland:-)

    maak er een fijn weekend van koen en dit prentje..
    dat zie jij vast nog wel eens:-)
    spannend zo laat nog in het park trouwens??
    beetje eng of niet??

    groetjes
    kalproos

    klaproos

    maart 7, 2008 at 9:48 am

  8. Hallo Koen,
    Nou zeg! dat zou je nou net zien he, verkeerde lens bij u? Maar deze foto is echt een plaatje hoor! Dis 135 mm is ook prima. Daarbij is Belgie een genot om te zien, een prachtig land, en fijne sympatieke mensen!

    Dank voor ue reaktie op mijn blog, en JA ik vind het prima(leuk zelfs!) als u in NL taal schrijft, ik ‘meet’ alleen even wie er bezwaar zouden hebben op een engels talige blog, want 2 talig was wel veel meer werk, maar ik ‘meet’ nog wat men zegt.

    Maar ik ben er nog niet uit of ik het zo ga houden hoor, evenals het idee om een account/blog te starten op worldpress, mijn twijfel is dat ‘de meesten’ hun blog via blogspot hebben en dan hoeft ‘men’ niet steeds alle personalia in te vullen, (Dat moet ik ook steeds opnieuw doen bij worldpress) Zo blijven we bezig he?

    Please visit my SKYWATCH on this SKY-Friday and enjoy your weekend.
    Greetings from JoAnn:)

    Fijn weekend en graag tot ziens

    JoAnn's D eyes Holland

    maart 7, 2008 at 10:28 am

  9. Wat ik al eerder las, je had waarschijnlijk toch geen tijd gehad om lensen te wisselen en je hebt er toch een mooi totaalplaatje aan over gehouden, waar ze goed op te zien zijn en het plaatje van je dromen zit op je netvlies gebrand, dus, och…

    Margrietgeniet

    maart 7, 2008 at 10:35 am

  10. Ja Koen, dat is balen..
    Jammer dat je je lens niet bij had, want dat had een schitterend
    plaatje opgeleverd.
    gr.
    Ton

    Ton

    maart 7, 2008 at 10:49 am

  11. @ Margriet & Klaproos: ik fotografeer altijd met twee toestellen. Eén met de standaard of groothoek en één met een tele.( behalve gisteren) Lenzen verwisselen moet ik dus zelden. Meer zelfs, normaal gezien loop ik in natuurgbieden steeds met de tele rond mijn schouder volledig paraat op de grootste opening voor in het geval van… behalve gisteren dus 😦
    @Klaproos: eng is het niet, maar zoals Marlies al zegt moet je in de winter wel opletten waar je stapt. Ik zat zo diep in het natuurgebied dat ik op onbetreden paden liep. Als je dan een stap verkeerd zet( en door de dikke sneeuwlaag zie je de knuppelpaden niet zo goed) ja, dan kan je in de problemen komen…

  12. Jammer maar helaas volgende keer zal dit je waarschijnlijk niet meer gebeuren of wel?

    Robbie Veldwijk

    maart 7, 2008 at 3:58 pm

  13. Jammer dat je hem niet had meegenomen.
    Maar deze foto is toch werkelijk een plaatje net als de vorige van de Hoge Venen.

    Houdoe

    Jacky

    maart 9, 2008 at 10:52 am


Geef een reactie

