Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Oud-Rekem

with 22 comments

Hierbij inmiddels het 10de dorp in mijn reeks over de 15 mooiste dorpen in Vlaanderen. Oud-Rekem: een prachtig dorp en net zoals Kanne ligt het helemaal in het oosten van Vlaanderen tegen de Nederlandse grens.  Twee Limburgse dorpen en o zo verschillend!

Oud-Rekem is een prachtig dorpje om met de fiets te verkennen!

rekem-13.jpg

rekemkader.jpg

rekem-01.jpg

rekem-51.jpg

rekem-41.jpg

Een aanrader: bezoek eens het restaurant ‘In de oude God’ Je kan er uiterst gezellig tafelen, maar ook gewoon iets drinken op het gezellige terras achteraan. Het interieur is ronduit…verrassend!

rekem-47.jpg

rekem-18.jpg

Meer foto’s van Oud-Rekem vind je hier

Written by Koen

februari 28, 2008 bij 10:44 am

Geplaatst in Dorpen

Tagged with , , , , ,

22 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Oud-Rekem, nooit van gehoord en notabene bijna Nederlands.. 😉
    Opnieuw veel te genieten van schitterende foto’s die een goede indruk geven van wat de plaats te bieden heeft.

    René

    februari 28, 2008 at 10:53 am

  2. Weer een parel in jullie “schone” land.
    Prima serie foto’s

    Harry de Rooij

    februari 28, 2008 at 11:25 am

  3. je bent echt wel een crack in ’t fotograferen van dorpskernen, de foto met het 2pktje is super leuk!

    MJ

    februari 28, 2008 at 12:56 pm

  4. Ziet er heel mooi en aangenaam uit.
    Ik ga akkoord met MJ, je weet duidelijk welke composities je kan maken en uit welke hoek je de foto’s moet nemen.

    pieterbie

    februari 28, 2008 at 1:02 pm

  5. Nog een hoekje dat ik dank zij je blog ontdekt hebt. Zo te zien de moeite waard.

    Martine

    februari 28, 2008 at 3:33 pm

  6. Moet terug hetzelfde zeggen maar je bent een kei, en je weet ze ook te vinden de ‘fotograag’ plaatsjes.
    En de oude god, tja ,als je al van 1630 bent dan..

    roy

    februari 28, 2008 at 4:37 pm

  7. Oef, 15 plaatsen om te bezoeken. Daar moet ik maar eens wat meer tijd voor gaan nemen, want ze zijn allemaal een bezoekje waard. Prachtige serie, Koen

    Margrietgeniet

    februari 28, 2008 at 4:43 pm

  8. Je slaagt er weer in een superreportage te maken over de mooiste dorpen. Oud-Rekkem nog nooit van gehoord maar dit zal wel eens door mij bezocht worden.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    februari 28, 2008 at 5:12 pm

  9. Ja, Koen, dat IS een kleine leuke (vergeten) plek! Mooie representatieve sfeerbeelden… De fietsers geven het dadelijk toch nog net iets meer! En ja, zeker doen, die “Oude God” eens bezoeken! OOK fotogeniek!

    Erik O,

    februari 28, 2008 at 5:57 pm

  10. Ik ken het ook niet , ziet er zonnig en mooi uit.
    Heerlijk rustig en wat een mooie gebouwen staan er, ziet er allemaal schoon uit.
    leuk om zo de dorpjes te laten zien.
    Er zijn er genoeg😉
    groetjes.

    Tiny

    februari 28, 2008 at 7:09 pm

  11. Beste Koen heb je ook foto’s van ONZE-LIEVE-VROUW-LOMBEEK, want dat interesseert me enorm vooral omdat Kapitein Zeppos er ooit werd opgenomen.

    nyklyn

    februari 28, 2008 at 7:13 pm

  12. @ Nyklyn: dat dorp heb ik inderdaad ook gefotografeerd. Ik ben iets minder tevreden over die reeks, maar ik toon die wel één van de volgende dagen. En ja, de molen van Kapitein Zeppos heb ik ook gefotografeerd🙂

    Fotogeniek Belgie (Koen)

    februari 28, 2008 at 8:08 pm

  13. Ziet er zeker weer heel erg leuk uit! Blijft mooi zo al die verschillende huisjes, dat heb ik hier in Apeldoorn niet. Althans wel verschillende huisjes maar allemaal zo saai…

    Robbie Veldwijk

    februari 28, 2008 at 8:14 pm

  14. dag koen,
    dat ziet er picobello uit,en ik zal zeker wanneer ik in de buurt ben dit dorp verkennen,
    di emet dat lelijke eendje erop is een anzichtkaart,:-)

    groetjes

    klaproos

    klaproos

    februari 28, 2008 at 9:03 pm

  15. Koen,
    door allerlei zaken heb ik de laatste weken nauwelijks gelogd maar ik heb net je foto’s terug gekeken en vooral de zwart-wit foo van de paarden vond ik prachtig.
    Oud-Rekem ziet er heel gemoedelijk en mooi uit.
    Het wordt tijd dat ik ook weer eens mijn camera serieus in mijn handen ga vasthouden.
    Maak er alvast een mooi weekend van.

    Houdoe

    Teo Torriatte

    februari 28, 2008 at 10:38 pm

  16. De sfeer komt me bekend voor. We zijn net terug van een weekeindje in Zuid-Limburg. Ook in Epen en omgeving vind je zo’n sfeer.

    Mooie foto’s Koen.

    André

    februari 28, 2008 at 10:57 pm

  17. Ik ben echt fan van je “mooiste dorpen reeks”. Ongelooflijk mooi hoe je de boeiendste kantjes van die dorpjes weet vast te leggen.

    kevinmollet

    februari 29, 2008 at 8:07 pm

  18. Ziet er alweer geweldig pittoresk uit… en doet verlangen naar de zomer!

    s.goovy

    maart 3, 2008 at 2:39 pm

  19. […] we inmiddels bij de provincie Oost-Vlaanderen terecht gekomen. De twee finalisten tot nu toe zijn Oud-rekem (Limburg) en O.l.V. Lombeek (Vlaams-Brabant).  Deze week wedijveren St-Amands, Kasterlee en […]

  20. […] info Door Fotogeniek Belgie (Koen) Categories: Zonder categorie Oud-Rekem werd uiteindelijk verkozen tot het mooiste dorp van Vlaanderen! De ‘mobilisatiekracht’ […]

  21. […] moet gezegd worden, het is een HEEL mooi dorpke (veel schonere foto’s van het dorpje kun je hier […]


Geef een reactie

