Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

De laatste zwart-wit !

with 31 comments

Nieuw! facebookpagina Fotogeniek Vlaanderen: Klik op ‘dit is leuk’ en blijf op de hoogte van fotogenieke plaatsen en evenementen!

De laatste! Ditmaal een ouwertje uit mijn diatijd en dus ingescand. Het was wel leuk om eens in mijn archief te zoeken naar geschikte beelden voor een omzetting naar zwart-wit. Ik ben twintig jaar geleden weliswaar begonnen in zwart-wit, maar schakelde gauw over naar kleur omdat ik mij toen voornamelijk met natuurfotografie bezig hield.

paarden-zw-w.jpg

Written by Koen

februari 22, 2008 bij 7:49 am

31 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat een fijne compositie! Dit zie ik graag.

    Artur

    februari 22, 2008 at 8:04 am

  2. Ja ja, een mooie!

    Karina

    februari 22, 2008 at 8:26 am

  3. Zoals Artur al zei een zeer sterke compo. Ook mooi omgezet naar een zwart/wit met veel karakter en pit. Voor mij persoonlijk de beste van de reeks!

    s.goovy

    februari 22, 2008 at 8:44 am

  4. Dat was zeker de moeite om die uit je archief te halen.
    heel mooi,maar zal vast in kleur ook heel mooi zijn.
    Groetjes en een gezellig weekend.

    Tiny

    februari 22, 2008 at 8:51 am

  5. Dit is toch wel een heel sterk beeld, ik zou er nie mee inzitten om nog regelmatig in je archief terug te duiken😉 – Knap werk.

    fbaert

    februari 22, 2008 at 8:55 am

  6. Heel mooi beeld!!
    Ik zou zweren dat ik deze foto eerder gezien heb…

    paulrapp

    februari 22, 2008 at 10:19 am

  7. @ Paulrapp: kan best zijn, want dit beeld is al twee keer gepubliceerd in een kalender. Wel in kleur🙂

    Fotogeniek Belgie (Koen)

    februari 22, 2008 at 10:22 am

  8. Ja, dit komt bekend voor. Prachtig!

    René Wouters

    februari 22, 2008 at 10:58 am

  9. Inderdaad, de compositie is subliem! Hoeveel beelden heb je moeten nemen om er eentje uit te halen? Ik heb al ondervonden dat paarden van dichtbij fotograferen niet evident is. Die beesten blijven geen seconde in dezelfde houding en zijn nieuwsgierig naar “wat is dat voor een ding dat die daar vast heeft? Is dat eetbaar?”.

    Martine

    februari 22, 2008 at 12:02 pm

  10. WOW knap in beeld gebracht!

    MJ

    februari 22, 2008 at 12:22 pm

  11. Zeer sterk! Er worden de laatste tijd mooie foto’s op de fotoblogs gezet🙂 !

    timfreh

    februari 22, 2008 at 12:47 pm

  12. gewoon subliem hoe die 2 paarden staan te “poseren”
    ik moet eens leren oude foto’s te scannen want ik heb er een paar mooie ook een 20-tal jaren geleden dat ik met mijn Leica trok en dat waren echt pracht foto’s maar ja die zitten nu in een album en das alles en dat vind ik zo spijtig

    callemie

    februari 22, 2008 at 12:54 pm

  13. Wederom een straffe compositie.

    dmpictures

    februari 22, 2008 at 1:01 pm

  14. Een der betere paardenkop foto’s.
    Kan geloven dat ze deze er uitpikken om ergen in een of andere uitgave te plaatsen.
    Je bent sterk op weg om beroemd te worden ,of je bent het al.
    BV Koen, klinkt goed .-)

    roy

    februari 22, 2008 at 2:41 pm

  15. Een supermooie foto.
    Paarden zijn graag gefotografeerde dieren.

    Een kleurrijk weekend gewenst.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    februari 22, 2008 at 3:24 pm

  16. jammer dat dit je laatste zwart/wit is, ik vindt ze stuk voor stuk mooi, maar deze steekt er (voor mij) net iets bovenuit, wat een prachtige compositie en perfect omgezet !

    peter

    februari 22, 2008 at 9:14 pm

  17. Een drukke week achter de rug (2 zieken in huis) vandaar dat ik hier even niet kwam.
    Ik heb hierdoor waar echte prachtfoto’s gemist. Je omzettingen zijn heel bijzonder, al vertrek je natuurlijk steeds van een sterke basisfoto.
    Ik wou je nog van harte bedanken voor de verjaardagswensen.

    Xray

    februari 22, 2008 at 9:15 pm

  18. Prachtige paardenfoto, zo omgezet in zwart/wit zijn de meesten wel naar mijn smaak, maar voor deze heb ik een speciaal zwak opgevat!

    Ria

    februari 23, 2008 at 2:13 am

  19. Koen, ik ben JALOERS! Echt waar, deze foto had ik graag zelf willen maken!
    Toch ben ik er heel blij mee, want het is zo’n knappe prent.
    A thing of beauty is a joy for ever…

    gerdaYD

    februari 23, 2008 at 7:26 am

  20. Prachtig dynamisch beeld, én haarscherp! En mooie beeldvulling! Een topper!

    Erik O,

    februari 23, 2008 at 8:09 am

  21. Ik ben ook zo’n ouwe dokamol….
    en dan voor ’t gemak naar dia overgestapt
    mooie foto

    manu

    februari 23, 2008 at 4:21 pm

  22. Wow, dit is een adembenemende topshot.

    pieterbie

    februari 24, 2008 at 10:31 pm

  23. Jammer dat het de laatste weer is maar goed het moet ooit ophouden, en de week is voorbij want dat zei je. Maar ik vind het wel weer een erg sterke plaat zo. Zowiezo een erg sterke foto en ja in zwart wit spreekt hij mij in iedergeval al erg aan!

    Robbie Veldwijk

    februari 24, 2008 at 11:26 pm

  24. Dit is een prachtig beeld, Koen!

    ‘k Vind al je recent geposte beelden trouwens erg sterk. ‘k Had een tijdje m’n gewoonlijk blogrondje niet gedaan, en dit was zeker een aangename verassing!

    ‘k Hou zelf veel van zwart-wit, net omdat het je de wereld anders laat bekijken. Je gaat meer naar de vormen, de inhoud kijken.
    Natuurlijk zijn er veel beelden die even goed of zelfs veel beter zouden zijn in kleur🙂

    Tom

    tdn

    februari 25, 2008 at 12:41 am

  25. De gedurfde (en geslaagde) compositie zorgt voor spanning in het beeld. Ik had de lucht misschien nog iets dreigender gemaakt.

    Serge

    februari 25, 2008 at 7:14 pm

  26. Wat een sterke plaat. Een prachtige compositie. Zie hoe dat linkerpaard je in de gaten houd. Heel mooie tonen. De wolkenpartij die je terug vindt in de huid van de paarden. En niet te vergeten prachtig belicht. Top.

    André

    februari 25, 2008 at 9:50 pm

  27. Heel mooie foto!! Prachtige positie!!

    jannickvdb

    maart 2, 2008 at 9:30 pm

  28. […] belang en waarom daar nu twee beelden van mijn blog op staan, wel daar heb ik het raden naar. Dit beeld is een stuk interessanter, maar staat heel wat bladzijden verder bij […]

  29. Wow, dit is een heerlijk beeld!

    Bart Werbrouck

    november 13, 2008 at 10:45 pm

  30. Prachtige compo! Ik hou van dit soort beelden.
    Geslaagde z/w omzetting!
    Btw, nog heel wat mooi materiaal ontdekt hier.
    Groeten

    Dimi

    november 12, 2010 at 10:09 pm

  31. Een prachtige compositie van deze paarden.

    aubélia

    april 10, 2011 at 4:19 pm


Geef een reactie

