Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

De zimmertoren in Lier

with 16 comments

Nieuw! facebookpagina Fotogeniek Vlaanderen: Klik op ‘dit is leuk’ en blijf op de hoogte van fotogenieke plaatsen en evenementen!

Wereldberoemd in de provincie Antwerpen, maar misschien toch minder bekend elders in Belgie en in Nederland ? Hier zie je het beroemde klok van Louis Zimmer.

lier-27.jpg

Meer foto van Lier vind je hier

Written by Koen

februari 13, 2008 bij 9:05 am

Geplaatst in Bezienswaardigheden, Steden

16 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. het doet me enorm denken aan de entree van It’s a small world in Disneyland Parijs
    ik weet alleen niet meer waarom
    want het is al jaren geleden dat ik daar was
    die klok is een uniek exemplaar
    heel knap uitgewerkt
    ik zou niet graag de klokkenmaker zijn
    die dit moet onderhouden😉

    Seraka

    februari 13, 2008 at 9:43 am

  2. ik heb even herinneringen opgehaald😉
    het komt door al die radertjes dat ik het gevoel kreeg🙂

    Seraka

    februari 13, 2008 at 9:47 am

  3. Heel bijzonder, deze imposante klok.
    Ik zou toch eens wat meer van België moeten gaan zien, al doe ik dat nu natuurlijk voor een belangrijk deel via jou. Dankjewel Koen

    Margrietgeniet

    februari 13, 2008 at 10:18 am

  4. Al staat die bij manier van spreken in onze achtertuin, ik heb er maar 1 foto van en daarop staat de toren zo scheef dat het precies de toren van Pisa is🙂
    De volgende keer 1 gemeente verder komen hé🙂

    moekemicheline

    februari 13, 2008 at 10:22 am

  5. Erg mooie klok zeg! Ze hebben ook een erg mooie klok in praag, misschien rede voor jou om daar dan eens naar toe te gaan?

    Robbie Veldwijk

    februari 13, 2008 at 10:43 am

  6. ik denk toch wel dat die enorm gekend is hoor !
    aan de rechter zijde staan er figuren ken je de hun geschiedenis?
    Het kind is Bertha, uit de roman “Ernest Staas” van Anton Bergman. Ze belt aan aan de deur van ’t Soete Naemke in het begijnhof.
    De jongeling is Anton Bergman zelf als student aan de universiteit.
    De volwassene is te herkennen aan zijn aambeeld. Het is Louis Van Boeckel, de kunstsmid.
    De ouderling is Meneer Pirroen, een figuur van Felix Timmermans. Hij slaat slechts elk uur.
    De eerste drie slaan de kwartieren en alleen Pirroen slaat het aantal uren.

    callemie

    februari 13, 2008 at 11:36 am

  7. De klok is inderdaad niet bekend bij mij.
    Maar hij is zeker het bekijken waard, want daar zit toch enorm veel vakmanscha in.
    Ik moet toch eens wat meer naar mijn Zuiderburen gaan, want jullie heel veel moois te bieden.
    Ik volg je weblog met zeer veel belangstelling.
    gr.
    Ton

    Ton

    februari 13, 2008 at 11:37 am

  8. Wel al gezien op foto, maar nooit in het echt, en jij hebt hem zo voor ons mooi gepresenteerd.

    roy

    februari 13, 2008 at 1:16 pm

  9. Aah, we komen in de buurt van m’n “achtertuin” sé. De Zimmertoren kan je ook altijd bewonderen vanop één van de leuke terrasjes daar op het plein. En zeker het Lierse lokale biertje “Caves” eens proberen😉

    s.goovy

    februari 13, 2008 at 2:52 pm

  10. Nooit in het echt gezien en zelfs nooit van gehoord, dit is dus mijn eerste
    blik op dit bijzondere uurwerk … prachtig en ingenieus, ik ga er van uit
    dat al die onderdelen ook allemaal echt werken. Leuk om via jouw log al die
    bijzonderheden uit Belgie te mogen zien.

    Monique

    februari 13, 2008 at 4:03 pm

  11. Ik ken hem ook niet en nooit van gehoord, dus niet beroemd in nederland.
    Hij is wel heel apart , idd als al de onderdleen allemaal werken is dat wel heel mooi.
    Je hebt hem weer mooi gefotografeerd.
    Gezellige avodn en groetjes

    Tiny

    februari 13, 2008 at 6:29 pm

  12. De Zimmertoren in Lier, veel van gehoord
    jammer genoeg nog nooit gezien.

    mary~rein

    februari 13, 2008 at 9:36 pm

  13. Toch geen 5 voor 12 hier.
    Leuek foto.

    Xray

    februari 13, 2008 at 9:41 pm

  14. Steven (S. Goovy) brengt me wel op een idee!
    Een lekker biertje is niet te versmaden en een mooi terras in de zon geeft een supergevoel 😉
    Oja, de klok: een echt prachtig exemplaar dat Koen hier voortreffelijk in beeld heeft gebracht.

    René

    februari 13, 2008 at 9:48 pm

  15. @ René: Lier is een buitengewoon gezellig stadje met vele leuke terrasje. Een aanrader voor de levensgenieter zoals jij ( denk ik toch🙂 ) en daarenboven is het één van de mooiste stadjes van Vlaanderen, zonder discussie!

    Fotogeniek Belgie (Koen)

    februari 13, 2008 at 9:56 pm

  16. mooi koen
    ik kende de toren wel maar van een log hierover van vriendje neussie,
    schitterend om te zien.
    dank je wel

    groetjes
    klaproos

    klaproos

    februari 14, 2008 at 9:36 pm


Geef een reactie

