Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Doornik

with 19 comments

Het detail van gisteren was een stukje van dit huizencomplex aan de voet van de kathedraal in Doornik. Eén van de mooiste Waalse steden waarvan opvallend vele huizen rode daken hebben. Daardoor doet het eerder denken aan een West-Vlaams stadje. Onderaan zie je de Grote Markt met rechts het belfort . De toren is te bezichtigen en het is van daaruit dat de bovenste twee foto’s genomen werden.

doornik-05.jpg

doornik-01.jpg

doornik-13.jpg

Written by Koen

februari 11, 2008 bij 7:48 am

Geplaatst in Steden

19 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wauw deze zijn prachtig, unieke standpunten! Walloni¨is ook erg fotogeniek, doch door jou lens…
    Vanmorgen iets meer tijd en dus heb ik de reeks foto’s van Carnalval allemaal nog eens bekeken, ze zijn in een woord: “schitterend”

    MJ

    februari 11, 2008 at 8:15 am

  2. Mooi zo’n overzichtsfoto vanaf zo’n hoog standpunt. Fotogenieke stad met veel
    monumentale panden zo te zien. De rode daken springen goed in het oog op de
    tweede foto, ziet er heel kleurrijk uit.

    Monique

    februari 11, 2008 at 9:25 am

  3. ik denk dat de rode daken komen omdat de pannen van Kortrijk komen dat is dichter bij doornik dan pannen vanuit pakweg dinant of waar de waalse leien worden gemaakt.

    luisindepels

    februari 11, 2008 at 9:31 am

  4. Hoeveel trappen heb je moeten lopen om deze mooie foto’s te maken?

    moekemicheline

    februari 11, 2008 at 9:46 am

  5. Mooie foto’s Koen. Op deze manier leer ik als Hollander een mooi stukje België kennen.
    Ik vind dat je met name de laatste foto vanuit een heel mooi standpunt hebt genomen en een prachtig overzicht geeft van de markt met alle gebouwen er omheen.
    gr.
    Ton

    Ton

    februari 11, 2008 at 10:14 am

  6. Die klim naar de toren lijkt alvast de moeite waard Koen.
    Doornik,een stad waar ik ook nog niet ben geweest,we zullen er
    nog veel mogen doen in de toekomst.
    Dit doet me denken aan een leesboekje van vroeger,eentje dat trouwens
    nog van m’n vader en zijn broer was geweest:”Door en Nik van Doornik”.
    Beetje jeugdsentiment kan geen kwaad hé.

    Jimmy

    februari 11, 2008 at 11:25 am

  7. had doornik gegokt maar was niet zo slim als kevin hihi
    heel knap maar awaarschijnlijk heel veel trapjes te beklimmen om dan zo’n mooi uitzicht te hebben

    callemie

    februari 11, 2008 at 12:58 pm

  8. En weten dat ik die toren enkele jaren geleden ook beklommen heb.
    Ik zou het niet meer geweten hebben.
    Je maakt er weer prachtige foto’s van.
    De streek er rond is ook fotogeniek.
    Zo heb ik al eens in Antoing, een dorpje ten zuid-oosten van Doornik, geweest.
    Zie ook > http://p-tersfotos.skynetblogs.be/post/5263730/chAteau-dantoing
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    februari 11, 2008 at 1:57 pm

  9. Wat is er veel moois te zien….en wat ben ik blij dat jij mij laat meegenieten!
    Ga lekker zo door, Koen!

    René

    februari 11, 2008 at 3:03 pm

  10. @ Micheline: ik heb het even opgezocht: 257 trapjes. Valt nog mee. Het Sint-Baafskathedraal in Gent heeft heel wat meer trapjes! (denk ik toch…)

    Fotogeniek Belgie (Koen)

    februari 11, 2008 at 4:29 pm

  11. Een hele mooie, die eerste foto vanuit de toren. Fijne kleuren ook dat grijs en rood met nog een beetje blauw in de huizen en dat gekke torentje in het midden. Ik zou eens meer op stap moeten in al die mooie dorpen en stadjes als ik jouw foto’s zie.
    Trouwens die mislukte foto van die koe en die reiger is juist heel goed. Inderdaad vanwege de actie die erin zit. De hoogharte reiger en de goeige koe!! Heel mooi die twee.

    Vind je het trouwens goed als ik een link naar jouw pagina op mijn blog zet. Dan kan ik makkelijker eens langs komen kijken naar nieuwe foto’s.

    Caro

    februari 11, 2008 at 5:01 pm

  12. Knap. De bovenste foto lijkt wel genomen in Perigieux.

    nana

    februari 11, 2008 at 5:05 pm

  13. Het ziet er daar ook heel erg mooi uit, dat komt natuurlijk ook door de mooie foto’s die jij weet te maken daar.

    Wel jammer dat ik het niet goed had… Maarja niets aan te doen…

    Robbie Veldwijk

    februari 11, 2008 at 5:41 pm

  14. Heel mooi, ik wist het ook niet .
    Ben je er ook in geweest om te fotograferen ?
    Lijkt me schitterend.
    groetjes

    Tiny

    februari 11, 2008 at 6:35 pm

  15. @ Luis: heel interessant wat je daar zegt! Dat lijkt mij een heel logische verklaring!
    @ Tiny: nee, als het goed weer is neem ik alleen foto’s buiten. Daardoor mis ik één en ander, maar ik moet een keuze maken

    Fotogeniek Belgie (Koen)

    februari 11, 2008 at 6:48 pm

  16. Inderdaad Koen, licht en kleuren, daar kan ik niet zonder. En niet alleen in mijn foto’s, maar dat zal je al wel begrepen hebben.
    Je laatste foto, aan de linkerkant, daar heb ik enkele jaren geleden eens op een terrasje gezeten, nadat ik eerst de boekenwinkel was binnengewipt en met een boek over de Provence buitenkwam.
    Je maakt de opmerking dat je bij goed weer enkel buiten fotografeert. Hier heb ik toch een andere mening over. Als de zon schijnt dan kan je binnen soms zo’n geweldig mooie lichtinval krijgen, hetgeen vaak een paar foto’s waard is. Maar ja, ik begrijp je wel, wij doen dit voor de lol, voor jou is het je kostwinning. Wij mogen fotograferen, jij moet!

    Martine

    februari 11, 2008 at 7:10 pm

  17. @ Martine, Je heb groot gelijk met die mooie lichtinval die je soms ziet in binnenruimtes !
    Als ik dat zie en ik heb er de tijd voor, dan ga ik daar wel van profiteren natuurlijk. Maar zoals je zelf al zegt, het is mijn beroep en dan moet ik een keuze maken. Mijn klanten willen voornamelijk herkenbare toeristisch getinte beelden, vandaar.

    Fotogeniek Belgie (Koen)

    februari 11, 2008 at 7:31 pm

  18. Alweer drie pareltjes. Telkens weer een mooie beeldopbouw en wel doordachte composities. Ook de belichting is, ondanks het felle zonnetje, weer heel goed gebalanceerd.
    Vooral de derde foto vind ik bijzonder leerrijk, een heel goed standpunt heb je daar gekozen.

    Xray

    februari 11, 2008 at 7:32 pm

  19. dat shot van boven naar beneden vind ik redelijk adembenemend.
    Je brengt ook deze stad heel mooi.

    pieterbie

    februari 11, 2008 at 11:19 pm


Geef een reactie

