Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Meer foto’s uit Wallonië !

with 18 comments

Mijn blog bestaat nu ongeveer twee maanden en onlangs kwam ik tot de vaststelling dat ik nog geen foto’s getoond heb uit Wallonië. Toeval ! Moet ik wel dringend iets aan doen natuurlijk indien ik de naam ‘fotogeniek België’ een beetje wil respecteren.

Laat ik alvast beginnen! Dit torentje heb ik gefotografeerd vanuit het belfort van een bijzonder mooie Waalse stad en daarmee heb ik uiteraard al héél veel gezegd! Benieuwd of iemand dit weet staan…

doornik-14.jpg

Duizenden foto’s uit Wallonië vind je hier

Written by Koen

februari 10, 2008 bij 9:51 am

Geplaatst in Steden

18 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. kan maar een van deze zijn: Doornik, Bergen, Charleroi, Binche, Thuin en Namen

    luisindepels

    februari 10, 2008 at 10:40 am

  2. Belfort toren staat in brugge toch 😛 maar ik ken belgie niet dus ik kan het goed fout hebben. Want ja staat die ook in Wallonië. Nou laat ik het zo zeggen ik ken alleen de belfort toren uit brugge.

    Robbie Veldwijk

    februari 10, 2008 at 10:47 am

  3. @ Luis, ik dacht direct te antwoorden: en Luik, Aarlen, Soignies, Hoei…? Maar ik vergat mijn eigen hint, de belforts! Goed gezien en een kenner aan de lijn!
    @ Robbie, er zijn meerdere belforts in Belgie en allemaal beschermd door…UNESCO! Werelderfgoed dus.

    Fotogeniek Belgie (Koen)

    februari 10, 2008 at 10:48 am

  4. i really don’t know
    doornik misschien????

    callemie

    februari 10, 2008 at 11:21 am

  5. Meteen toen ik de foto zag zou ik aan Namen denken, maar ik kan er glad naast zitten …
    Nog een prettige, zonnige zondag gewenst!
    Marlies

    Marlies, Mol

    februari 10, 2008 at 1:04 pm

  6. Dag Koen,
    Alhoewel ik dichtbij de Belgische grens (in de Nederlandse Kempen, het dorpje Hapert) geboren ben (ruim een halve eeuw geleden) kan ik helaas niet zeggen waar dit torentje staat. Ik ben benieuwd naar het antwoord.
    gr.
    Ton

    p.s. Ik woon intussen al ruim 40 jaar in Nuland, een dorp ten ooste van ‘s-Hertogenbosch.

    Ton

    februari 10, 2008 at 1:14 pm

  7. Namen ?

    Artur

    februari 10, 2008 at 1:22 pm

  8. Nee, deze quizvraag is voor mij als NL’er veel te moeilijk maar de foto is zeker de moeite waard!

    René Wouters

    februari 10, 2008 at 4:17 pm

  9. Geen flauw idee, maar zijn wel benieuwt.
    In elk geval een mooi vogelperspectief.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    februari 10, 2008 at 6:26 pm

  10. Doornik. Ik ben er nog nooit geweest maar ik ben het heel zeker.
    Ah ja, want de foto zelf noemt Doornik 14.jpg

    Xray

    februari 10, 2008 at 8:50 pm

  11. @ Xray: dat ik daar niet aan gedacht heb! Hoe lomp van mij! 🙂 Moet ik voortaan dus rekening mee houden als ik nog eens een detail van een stad toon…

    Fotogeniek Belgie (Koen)

    februari 10, 2008 at 8:56 pm

  12. Een goed idee om zo de details vast te leggen, weet wel niet waar het is, ken enkel Dinant bij onze waalse broeders

    roy

    februari 10, 2008 at 10:34 pm

  13. Hallo Koen,
    In Belgie ook zonnige dagen dit weekend? Mooie foto’s heeft u hier geaakt van Wallonie, prachtige’stalen?’ toren, binnenkort zal ik wat foto’s van de zomerse natuur in Holland tonen, een goede week gewenst! :0) Groeten van JoAnn Nederland

    JoAnn's D-Eyes Holland

    februari 10, 2008 at 11:46 pm

  14. Mijn eerste idee was Tongeren. Omdat “belfort” me aan vlaanderen doet denken en een waalse stad die in vlaanderen ligt is Tongeren. Goed gegokt (of geredeneerd) van me!
    Hoe was het in de kruidtuin vandaag?

    Martine

    februari 11, 2008 at 12:13 am

  15. Doornik! Hihi … zou maar een ander systeem gaan verzinnen om je foto’s op te slaan 🙂 Een mooie foto vanaf een leuk standpunt! Er zit een kapitaal aan koper in verwerkt zo te zien.

    Monique

    februari 11, 2008 at 6:15 am

  16. @ koen: Ik ben geen kenners van belforts hoor gewoon gelezen op wikipedia en welke waals torens beschermd zijn door UNESCO. Ik heb er wel aan grootdeel gezien en beklommen omdat ik geen hoogte vrees heb en graag vergezichten zie. Beklommen torens Rijsel, Brugge, Menen (hometown) (de mooiste dus)Lomme, Kortrijk en veurne.

    luisindepels

    februari 11, 2008 at 9:29 am

  17. ajb, man, je blog is nog piepjong hé. je hebt nog tijd zat en ik zal je zeker niet van racisme beschuldigen. Jouw jongste contri doet mij alleen maar denken dat ik ook nog eens naar Doornik moet.
    Vind ik schitterend aan jouw blog hoor: ik ontdek stukken van mijn eigen land da’k eigenlijk nog niet zo goed ken.

    pieterbie

    februari 11, 2008 at 11:18 pm

  18. Koen het antwoord is al gegeven maar ik had het niet geweten. De foto is wel heel erg mooi geworden.

    Houdoe

    Jacky

    februari 15, 2008 at 6:26 am


Geef een reactie

