Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Vandaag: carnaval in Aalst

with 18 comments

Hierbij per hoge uitzondering twee oudere beelden die ik genomen heb op het carnaval van Aalst. Elk jaar erger ik mij aan de avondreportages op de televisie waarin men het steeds alleen maar heeft over de satirische politiekgerelateerde carnavalsgroepen. Uiteraard is het carnaval van Aalst juist daarom zo gekend, maar elk jaar zitten er tussen de meer dan 100 groepen ook echte artistieke uitschieters waaraan men helemaal geen aandacht schenkt.

karnaval-01.jpg

karnaval-02.jpg

Ik ben er nog niet uit of ik straks ga kijken (en fotograferen). Hangt een beetje af van de weersomstandigheden. Bij mooi weer kan je foto’s trekken zoals hierboven (tele). Bij slecht weer ben je bijna verplicht om met flits te werken en moet je eerder met groothoeklenzen werken ( zie foto’s van gisteren) Eigenlijk ben ik helemaal geen carnavalliefhebber, maar je kan er niet omheen…het is en blijft een uiterst fotogeniek onderwerp! Voor alle fotografen die eens het terrein van de straatfotogafie willen betreden, maar zich steeds geremd voelden is het carnaval een uitgelezen kans. Hier moét je fotograferen! Erger, hier wordt het als een belediging beschouwd wanneer je niet fotografeert!

Written by Koen

februari 3, 2008 bij 8:51 am

Geplaatst in Evenementen, Karnaval, Mensen

18 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Inderdaad vaak zitten er echt artistieke creaties in de carnavalsoptochten. Ik vind het mooie foto’s, met name de eerste spreekt mij erg aan.
    gr.
    Ton

    Ton

    februari 3, 2008 at 10:36 am

  2. Carnaval dat ken ik niet echt, zou ik heeeel misschien ook nog heen gaan deze dag maar goed niet gedaan… Nu ik dit zie eigenlijk best wel zonde.

    Robbie Veldwijk

    februari 3, 2008 at 1:24 pm

  3. Mooi deze foto’s, vooral de eerste.
    Idd zitten er vaak echt hele mooie mensen bij, mooi verkleed.
    Zeker de moeite om er heen te gaan, hier in het noorden doen ze weinig of niks aan carnaval, dus ook niks te fotograferen.
    Met slecht weer zijn de plaatsjes en de sfeer vaak beduidend minder.
    Maar denk dat het weer wel mee viel vandaag, dus misschien ben je wel geweest.
    Het zal me benieuwen.
    Gezellige avond en groetjes

    Tiny

    februari 3, 2008 at 6:09 pm

  4. Heel mooi hoor, ik hou wel van die evenementenfoto’s.
    Vandaag ben ik naar Lissewege geweest (met jouw foto’s wat in het achterhoofd).
    Jammer genoeg geen volledige vrijheid gehad (dochtertje en echtgenote mee dus kun je niet telkens blijven wachten op de ideale situaties). Nu, we zien wat wat er uit komt maar ik verwacht er niet veel van.

    Xray

    februari 3, 2008 at 6:45 pm

  5. goed genomen deze foto’s, prachtig die eerste, kan zo in Venetie gemaakt zijn

    Manu

    februari 3, 2008 at 7:57 pm

  6. Hey Koen,
    prachtige fotografie heeft u hier gemaakt, welliswaar wat ‘eerder’ gemaakt in Aalst, de carnaval narren van NAARDEN hebben ook carnaval gevierd met enorme mooi versierde praalwagens, helaas was ik te laat en kon ik niet dichtbij de wagens komen, ook niet met de tele… ( tele van 70-400 x 1-1/2) Jammer.

    Het “blauwe” wat u op de foto zag (natuur met bomen en blauwe achtergrond) was optrekkende mist en doordat de foto in een bos is gemaakt zijn de kleuren (door de digitale camera “ogen’) blauw geworden, Ik heb niets aan de foto gedaan, dus het us een orginele foto. ook de “wolken” van vrijdag heb ik niet bewerkt met fotoshop, ( wat een blogkijker vroeg) ik vermeld er altijd bij als ik dat doe…

    Dankuwel dat u mijn blog bezoekt, uw blog is voor mij tevens zeer inspirerend als fotografe, ik bezoek uw blog met groot creatief plezier, en dat bedoel ik positief!

    JoAnn NEDERLAND
    ( http://www.joannwalraven.blogspot.com)

    JoAnn's Digital DUTCH eyes

    februari 3, 2008 at 8:18 pm

  7. Je hebt gelijk. Bij carnaval moet je wel fotografern. Of je wilt of niet.
    Hier ga ik graag naar de Brabantse Dag in Heeze. Die is altijd eind augustus. Dat is ook zeer de moeite waard als je een camera hebt.
    De portretten hierboven zijn zeer mooi.

    Houdoe

    Jacky

    februari 3, 2008 at 8:35 pm

  8. Heel artistiek. En een echte kans om te probebren,alleen…ik heb nachtshiften en
    heb geen tijd.

    Jimmy

    februari 3, 2008 at 8:55 pm

  9. Twee heel mooie beelden.
    Ik zou er ook eens moeten geraken. Is mij nog niet gelukt.
    Ook vandaag niet.

    pieterbie

    februari 3, 2008 at 9:27 pm

  10. Ben dit jaar niet kunnen gaan, helaas. Maar volgend jaar ben ik er zeker weer bij. Super gezellig.

    serews

    februari 3, 2008 at 10:39 pm

  11. Inderdaad, deze twee figuren zijn kunstig gekleed en gekleurd. Dit is het verfijnde karnaval. Heel wat interessanter dan het lompe, boerse gedrag van sommige feestvierders.

    Martine

    februari 4, 2008 at 12:27 am

  12. Ben ook totaal geen carnaval-fan, maar die eerste foto is prachtig!

    Kan zo de krant in als je ’t mij vraagt…

    Tom

    tdn

    februari 4, 2008 at 12:31 am

  13. Geweldig foto’s, vooral de eerste groep heeft er werk van gemaakt en is door jou schitterende op de foto gezet! Ik ben ook geen carnavalsfan, maar zo’n optocht is
    altijd het bekijken waard als het weer tenminste meewerkt.

    Monique

    februari 4, 2008 at 5:42 am

  14. Mooi zeg!…carnaval zorgt voor kleurrijke foto’s… dat mag zeker niet ontbreken in een fotogeniek België.
    Ben je er dit jaar ook geraakt? ‘k heb in ’t journaal gezien dat er interessante koppen te fotograferen waren…!

    MJ

    februari 4, 2008 at 7:37 am

  15. Schitterende portretten. Heel knap!

    René Wouters

    februari 4, 2008 at 8:52 am

  16. wolkentrappers…
    herman van veen heeft er een mooi liedje over :-))

    leuk om te zien koen

    groetjes
    klaproos

    klaproos

    februari 4, 2008 at 3:08 pm

  17. Heerlijke foto’s Koen! Vooral de eerste is zeer sterk! Net een beeldhouwwerk…

    Erik O,

    februari 5, 2008 at 7:57 am

  18. Twee wondermooie beelden, echt puur portret !

    Ann

    februari 5, 2008 at 2:03 pm


Geef een reactie

