Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Deurle

with 24 comments

Nieuw! facebookpagina Fotogeniek Vlaanderen: Klik op ‘dit is leuk’ en blijf op de hoogte van fotogenieke plaatsen en evenementen!

deurle-26.jpg

In de reeks ’15 mooiste dorpen van Vlaanderen’ plaats ik hier enkele foto’s van het Oost-Vlaamse Deurle.  Dit dorpje ligt aan de oevers van de sterk meanderende Leie ten zuiden van de stad Gent. Er liggen nogal wat nieuwbouw verkavelingen, maar de dorpskern met de authentieke dorpsstraat is heel mooi. Ik heb het heel vroeg op een mistige ochtend gefotografeerd wanneer er nog geen kat (wel een dapper wielrenner..) op straat was. Later brak het zonnetje door en kwamen wat meer leven in dit prachtige dorp.

deurle-56.jpg

deurle-40.jpg

deurle-44-extra.jpg

deurle-54.jpg

deurle-53.jpg

deurle-06.jpg

Meer foto’s van Deurle vind je hier

 

 

Written by Koen

januari 28, 2008 bij 8:53 am

Geplaatst in Dorpen

24 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Heel gezellige dorpskern en mooi op de foto gezet in het ochtendlicht. Leuk die kasseien, dat geeft meteen een heel authentieke uitstraling aan het geheel. Ik plof ff neer op het terrasje in de laatste foto …!

    Monique

    januari 28, 2008 at 9:26 am

  2. Aha dus dit is wel weer één uit de mooiste dorp serie😛 Dus nu mag ik wel weer reageren op de manier van de vorige keer?

    Dit is zeker wel weer een prachtig dorp! Jammer soms als de zon niet echt tot zijn recht komt of niet?

    Robbie Veldwijk

    januari 28, 2008 at 9:40 am

  3. prachtig koen..
    zaterdag was ik met vriendje neus op pad en heb weer genoten van belgie,
    het lijkt wel alsof er op sommige plekken het leven heeft stilgestaan…
    super is dat, dar geniet ik erg van

    groetjes
    klaproos

    klaproos

    januari 28, 2008 at 9:44 am

  4. Ik woon op een steenworp van dit dorp. Dat maakt je foto’s nog leuker.

    gekiekt

    januari 28, 2008 at 10:06 am

  5. mooi dat heiige in de lucht
    zeker bij die spiegeling aan het water
    het dorpje lijkt me inderdaad pittoresk
    een heerlijk gezicht al die luikjes

    Seraka

    januari 28, 2008 at 12:04 pm

  6. Voor het eerst kom ik hier bij toeval terecht en ontdek de ene parel achter de andere. Ook nog een mooi palmares aan winnende fotoprijzen het kan niet stuk. Eén iets is zeker jou verlies ik niet uit het oog.
    Gr.
    P-TER

    P-TER

    januari 28, 2008 at 12:06 pm

  7. Wow, superfoto’s. Je “Mooiste dorpen-reeksen” zijn telkens weer heel indrukwekkend.
    Je weet ze er uit te kiezen en op een magistrale wijze vast te leggen.

    Xray

    januari 28, 2008 at 2:31 pm

  8. souvenir souvenir
    als kind heb ik daar veel vertoefd omdat de boot op de leie dobberde hihi
    eens de paasvakantie gingen we via de kanalen naar nieuwpoort
    prachtige foto’s koen!

    callemie

    januari 28, 2008 at 2:34 pm

  9. Ja Koen, we leven in een klein landje. Deurle ken ik. Het terrasje van de laatste foto, daar ben ik al wel enkele keren neergeploft. En die boom aan het water weet ik ook staan. Sommige stukken aan de Leie ken ik beter dan de bewoners zelf. Maar als foto-toerist heb ik natuurlijk meer tijd en bekijk ik de omgeving met andere ogen.

    Martine

    januari 28, 2008 at 4:05 pm

  10. Ik ken Deurle wel een klein beetje, maar dat het zo’n mooie gemeente was herinner ik me niet … nu ja is het hier de fotograaf niet die ons de mooiste plekjes laat zien!

    Heel mooi in beeld gebracht, erg sfeervol ook, stuk voor stuk pareltjes!

    MJ

    januari 28, 2008 at 4:20 pm

  11. Jij moet gaan werken voor het Vlaams bureau voor toerisme. Wat een mooie propaganda. Geweldige reeks weer. Steeds denk ik dan :”daar moet ik ook eens naar toe”.

    Harry de Rooij

    januari 28, 2008 at 5:31 pm

  12. Verdorie, jij weet ze wel te vinden, die typische oude straatjes en dorpen, en je hebt ook een paar goede ogen in de kop en verstand van compo, en zo krijg je uw prachtplaatjes,chapeau.

    roy

    januari 28, 2008 at 8:15 pm

  13. Zeg Koen, wat heb je de afgelopen dagen al weer veel foto’s op je weblog gezet. Kan het haast niet bijbenen (en dat voor een wandelaar). Van het plaatstje Deurle heb je in ieder geval schitterende sfeerfoto’s geplaatst. Vooral de weerspiegeling en de wielrenner vind ik nooi.

    Truus W

    januari 28, 2008 at 8:33 pm

  14. Heel mooi zijn dit soort dorpjes, idd het lijkt of de tijd heeft stil gestaan…
    Arme fietser, want dat rijd niet echt lekker.
    Gezellig terrasje en het dorp is voor mijn compleet.
    Ook de andere foto’s met de mist zijn prachtig !!!!Wat een heerlijk sfeertje.
    groetjes en een fijne avond.

    Tiny

    januari 28, 2008 at 8:47 pm

  15. Eindelijk een dorp wat ik ken, hier ben ik geweest toen ik een aantla jaren gelden Gent bezocht. Het is inderdaad een erg leuke en mooie dorp. En dat laat je erg goed zien met je foto’s, Aan het weer kan je natuurlijk niets doen.

    serews

    januari 28, 2008 at 11:54 pm

  16. Koen weet je zeker dat er ‘maar’ vijtien mooie dorpen zijn in het Vlaamse land?
    Volgens mij moet dat een onuitputtelijke bron zijn.
    Prachtige plaatjes van dit dorp weer.

    Houdoe

    Jacky

    januari 29, 2008 at 12:41 am

  17. Prachtige sfeer! Ik ruik en voel de zomer al als ik deze beelden zie

    s.goovy

    januari 29, 2008 at 9:56 am

  18. Vroeg opstaan loont! Heerlijk die mist en dat ochtendlicht.

    Karina

    januari 29, 2008 at 10:09 am

  19. Mooie reeks. Voor mij steekt de “eenzame fietser” er bovenuit. Voor mij wordt daardoor de rust in het dorp nog meer benadrukt. Ook door de wat heiige achtergrond waar ie naar toe fietst.

    André

    januari 29, 2008 at 7:51 pm

  20. Hey, nog een wit dorpje🙂
    Ik had er nu eens geen idee van dat dit zo’n schoon dorpje was.

    pieterbie

    januari 30, 2008 at 10:57 pm

  21. De foto aan het water met de reflexie in het water is wondermooi, mijn complimenten.

    Ann

    januari 31, 2008 at 1:18 pm

  22. […]  Deurle (Oost-Vlaanderen) […]

  23. Prachtig dorp, zeer authentiek alleen werd vandaag het dorp belegerd door en vloed van auto’s en dan vraagt en mens zich af waarom moeten hier eigenlijk auto’s doorkomen? Het is een paar 100 meter groot? Maak dit mooie dorp toch autovrij!Een parking net buiten het centrum en binnen de 5 minuten zit je midden in het pittoreske dorpje zonder die storende auto! Dan pas kan je mooie foto’s maken of zoals u het deed, vroeg uit de veren is uiteraard ook een oplossing .Pascal

    Dat autovrij maken is geen slecht idee. Wie weet, ooit…
    Bedankt voor je reactie

    Pascal

    september 14, 2008 at 5:55 pm

  24. weet iemand of er veel wandelmogelijkheden zijn?

    Anoniem

    mei 3, 2016 at 11:42 am


Geef een reactie

