Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Elsene (5)

with 13 comments

Na het Flageyplein trekken we verder via de Elsense steenweg richting centrum…

elsense-stw-05.jpg

elsense-stw-04.jpg

elsense-stw-06.jpg

Merk ook het schijnbare verschil in de hellingsgraad van de steenweg op dezelfde plaats, maar met verschillend objectief …

Steil ! (tele)

elsense-stw-07.jpg

En minder steil…(groothoek)

elsense-stw-08.jpg

Hier en daar ook een pittoresk zijstraatje!

pitoreske-straat-02.jpg

pitoreske-straat-01.jpg

Written by Koen

januari 24, 2008 bij 8:20 am

Geplaatst in Mensen, Steden, Straatfotografie

13 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Het intrigeert me mateloos hoe jij die (tele)foto hebt gemaakt van die steile steenstraat. Alles is in elkaar geschoven. Hoe doe je dat ?
    Verder een ontzettend leuke serie. Vooral die pittoreske steegjes spreken mij aan, maar ook de rust die je er in brengt door de manier waarop je de mensen fotografeert. Knap hoor

    Margrietgeniet

    januari 24, 2008 at 9:02 am

  2. Heel pittoresk, ik wist niet dat het daar zo mooi was.
    Ga ook nog eens langs ginder moeten verdwalen.

    pieterbie

    januari 24, 2008 at 9:04 am

  3. Wegens lichte ziekteverschijnselen was ik even hier niet tot op de blog geraakt.
    Ik heb duidelijk weer wat knap werk gemist.
    M’n voorkeur gaat toch uit naar de derde Elsene-reeks. Voor mij persoonlijk de sterkste straatfotografie mede door de close-ups en de verbanden tussen de personen onderling.

    Xray

    januari 24, 2008 at 9:45 am

  4. Wat een hoop leuke zijstraatjes. En ik zou met de fiest die helling wel eens op willen.

    serews

    januari 24, 2008 at 10:19 am

  5. Dat pittoresk straatje vind ik echt heel erg leuk om te zien!

    Robbie Veldwijk

    januari 24, 2008 at 12:31 pm

  6. @ Margriet: je geeft feitelijk zelf al het antwoord op jouw vraag. Met een telelens schuift inderdaad alles zo een beetje in elkaar waardoor je een ander perpectiefbeeld krijgt.
    Ik stond voor de foto met de tele ietske verder dan de plaats waar ik stond voor de foto met de groothoek ( al is het eerder naar de 50mm)
    Je kan dat het best vergelijken met wanneer je met de auto of fiets een helling ziet in de verte. Die lijkt dan soms heel steil, maar wanneer je dichterbij komt blijkt dat de helling een heel stukje minder steil is.

    Fotogeniek Belgie (Koen)

    januari 24, 2008 at 12:55 pm

  7. Je bent hier weer een heel toffe reeks aan het publiceren koen!

    moekemicheline

    januari 24, 2008 at 2:17 pm

  8. Hoi Koen, bedankt voor je bezoekje aan mijn blog. Ben echter geen beginnende fotoblogger hoor, mijn vorige blog (www.bloggen.be/an) bestaat toch al bijna 2 jaar. Ik ben overgestapt naar blogspot omdat daar meer mogelijkheden zijn qua aanpassing van de sjablonen. En nee, het balletje is geen golfballetje, ’t is het handvat van een deksel dat op één of andere pot staat in de tuin.
    Mooie stadse foto’s !

    An

    januari 24, 2008 at 3:46 pm

  9. Die een na laatste foto, prachtig mooi … laat mij maar ff op dat stoeltje bijkomen van die steile klim! Ik geniet van je straatfotografie, je weet toch steeds weer aparte mensen voor de lens te krijgen.

    Monique

    januari 24, 2008 at 5:17 pm

  10. hele mooie reeks
    gelukkig sta ik niet op de foto want dit zou betekenen dat ik aan het brossen ben
    werk in verschillende scholen in Elsene
    dus ken ik op mijn duimpje vooral als je plaats moet vinden !!!!!
    prachtig hoor

    callemie

    januari 24, 2008 at 8:42 pm

  11. Vooral die eerste foto voor mij: I love it!

    gekiekt

    januari 24, 2008 at 9:52 pm

  12. Mooi hoor, de fotografie en ook de onderwerpen, je waant je op sommige beelden in de vorige eeuw gekatapulteerd.
    Ook de met het rietje,oude witte slurpende, zwarte man is een prachtig beeld met deze lichtval,
    (oei is een rare zin geworden 😉

    roy

    januari 25, 2008 at 8:58 am

  13. Elsene is wel erg kleurrijk en aangenaam om doorheen te wandelen…

    Serge

    januari 25, 2008 at 6:43 pm


Geef een reactie

