Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Elsene (4)

with 12 comments

Gezellig keuvelen over van alles en nog wat. 

flakey-09.jpg

En toen viel het gesprek stil…

ijscream.jpg

De bovenste foto zullen sommigen reeds gezien hebben, maar de tweede foto is ook één van de beelden die ik uit mijn rawarchief haalde om deze reeks samen te stellen. Had ik dus niet voorzien om ooit te gebruiken, waarschijnlijk omdat ik mij stoorde aan de auto’s. Maar kijk ja, we zitten hier in ’t stad hé. Ik heb een kleine bewerking toegepast ( de auto’s wat onscherper gemaakt) zodat het beeld iets rustiger wordt en de aandacht naar het groepje gaat.

Written by Koen

januari 23, 2008 bij 9:56 am

12 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Haha … mannen hé. Het grappigst is nog de (ontbrekende) reactie van die linkse 😉
    Met tele kan je zo’n tafereeltjes mooi vastleggen. Ik herinner me iets soortgelijks bij Timfreh. Toch blijf ik vasthouden aan breedhoek voor straatfoto’s. Ik wil de mensen bijna kunnen aanraken én oogcontact proberen maken.

    Karina Brys

    januari 23, 2008 at 10:32 am

  2. @ Karina: Breedhoekfoto’s trek ik ook wel graag, maar soms moet je kiezen. ’t zijn twee totaal verschillende manieren van fotograferen. Vroeger deed ik beiden tegelijkertijd en liep ik met twee camera’s rond mijn nek. Het nadeel is dat je dan écht opvalt (“waarom loopt ie nu met twee camera’s”?) en dat is niet de bedoeling 🙂 Het voordeel is dat je dan wel heel veel kansen kunt benutten zoals o.a.dit tafereel ( wel niet echt een tele hier). Dé grote moeilijkheid bij teleopnames blijft de scherpte natuurlijk en da’s zo’n leuk gegeven bij groothoek: van de scherpte moet ge u dan bijna niks meer aantrekken en je kan heel vlug reageren. Tegenwoordig wissel ik regelmatig van camera (mijn nek kan geen twee camera’s meer verdragen en het fotografeert rustiger…) Later op de dag heb ik ook nog groothoekfoto’s genomen in Elsene. Dus blijven volgen!!

    Koen

    januari 23, 2008 at 12:31 pm

  3. Toen viel het gesprek stil, maar daarna gaat het vrijwel zeker verder over …
    En dat mag jezzelf invullen.

    Houdoe

    Jacky

    januari 23, 2008 at 12:41 pm

  4. Geweldige foto’s! En waarover zou het gesprek daarna zijn gegaan?! 🙂 Het leuke bij deze foto is ook nog eens het totale gebrek aan reactie bij de meneer met de blote benen 🙂

    Monique

    januari 23, 2008 at 12:47 pm

  5. Nou super dat verschil bij die moment, eigenlijk een paar vieze mannetjes of niet.

    Robbie Veldwijk

    januari 23, 2008 at 2:12 pm

  6. Ik was er een paar dagen niet, dus ik heb nu heerlijk zitten genieten van de gehele reeks Elsene. Prachtige foto’s, die een hele mooie inderuk geven van het leven aldaar. Zeker de moeite waard om eens te bezoeken.

    Margrietgeniet

    januari 23, 2008 at 5:12 pm

  7. Koen, bedankt voor de uitleg. Helaas heb ik geen digitaal toestel waar ik een dergelijke lens kan op zetten. Daarvoor zou ik een analoog uit de kast moeten halen. En door nek- en rugproblemen heb ik tegenwoordig niet veel zin om met dat gewicht rond te zeulen. Voorlopig is het behelpen met mijn canon A630.

    Martine

    januari 23, 2008 at 6:14 pm

  8. Om dit soort momenten te vangen moet je wel eens wat “vuil” in de achtergrond op de koop toenemen. Altijd beter als de foto dan maar niet maken.
    Grappige serie

    Harry de Rooij

    januari 23, 2008 at 7:48 pm

  9. Zelfs met de auto’s is het beoogde effect niet te missen.
    Is een beeeld die stilaan zeldzaam wordt, mensen die staan te kletsen over koetjes en kalfjes, … en ja over dit ook,.. mooi toch.

    roy

    januari 23, 2008 at 8:21 pm

  10. geniale situatie, ik zoek de tien verschillen

    nyklyn

    januari 23, 2008 at 8:33 pm

  11. Grappig de tweede foto…De auto storen niet hoor, zonder had mooier geweest.
    Dat het meisje ook dwars door het groepje loopt…..Hahha
    Mooie foto´s heerlijk om zo naar mensen te kijkens.
    Groetjes

    Tiny

    januari 23, 2008 at 8:36 pm

  12. Het leven zoals het (echt) is. En die tweede foto…echter kan haast niet.

    Jimmy

    januari 23, 2008 at 10:40 pm


Geef een reactie

