Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Elsene (1)

with 13 comments

abdij-02.jpg

abdij-03.jpg

abdij-04.jpg

abdij-01.jpg

abdij-05.jpg

Elsene (Ixelles) is een lang uitgerekte deelgemeente van Brussel en strekt zich uit van Abdij Ter Kameren tot de Regentlaan op de kleine ring. De Elsense steenweg loopt als een slagader doorheen de gemeente en het is in die straat en rond de vijvers aan het bekende Flageygebouw dat ik de meeste foto’s genomen heb. De weg van aan de abdij tot de ring heb ik op die mooie junidag 2 keer op en af gewandeld…

De reden van deze reeks heb ik twee dagen geleden al uitgelegd. Een ode aan een fotogenieke gemeente die ook interessant is op gebied van straatfotografie. Het is een dagreportage en de foto’s  zullen bijgevolg niet allemaal van hetzelde niveau zijn al zitten er volgens mij wel enkele toppers bij.

We beginnen echter heel rustig met foto’s van de abdij Ter Kameren, waarvan de bovenste twee beelden niet in juni maar ergens in oktober werden getrokken. Een oase midden in de grootstad  die o.a het Nationaal Geografisch Instituut en de Nationale Hogeschool voor Beeldende Kunsten herbergt. Het geheel is omgeven door Franse tuinen. De volgende dagen gaan we langs de vijvers naar het Flageyplein en volgen we de 2 km lange Elsense Steenweg tot aan de kleine ring.

Written by Koen

januari 21, 2008 bij 8:43 am

13 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooie plaatjes met veel groen, aangenaam om zien in deze donkere dagen.
    Stuk voor stuk boeiende foto’s.

    Xray

    januari 21, 2008 at 9:36 am

  2. Mooie platen heb je hier staan zeg! Die eerste vind ik erg mooi qua opbouw. De toren links wat gras en wat bomen en dan rechts de persoon op de bank. Ik vraag mij af of die eerste foto het goed zal doen in Zwart wit.

    Robbie Veldwijk

    januari 21, 2008 at 9:41 am

  3. De boom en de bank : wat een mooi licht !!! Mooie compositie ook trouwens
    En natuurlijk het tegenlicht bij de vrouw met hond.
    Prima serie dus !

    Ann

    januari 21, 2008 at 12:16 pm

  4. Het dorp waar mijn man vandaan komt (Nieuwstadt, provincie Limburg) heette vroeger Elsene, er ligt zelfs nog een Elsenewal!
    De compo in de foto’s is weer prachtig, die mooi getakte boom, de mevrouw die uit beeld loopt, de hond … allemaal schitterend en helder van kleur!

    Monique

    januari 21, 2008 at 12:34 pm

  5. Héél mooi licht in de tweede foto!

    s.goovy

    januari 21, 2008 at 4:28 pm

  6. Heerlijk licht én kleur bij de eerste twee!

    Erik O,

    januari 21, 2008 at 5:00 pm

  7. Toppers, zoals de de eerste , is net een pastel.
    Ook de serie van Lissewege is kwaliteit.

    roy

    januari 21, 2008 at 5:36 pm

  8. Heel interessant Koen, zo leer ik mijn eigen land nog kennen. In die omgeving ben ik nog nooit geweest, erg hé.
    Van compositie ken je iets! dat valt wel op.
    Jammer van die zwarte auto, het is zo’n mooie houding van die dame met de hond.

    Martine

    januari 21, 2008 at 5:59 pm

  9. Je laat zoals altijd ook hier weer voortreffelijk zien hoe plaatsen er uit zien, de vrouw met de hond laat leuk zien wat een geweldig weer het was. tenminste ik denk niet is, anders ga ik snel naar België.

    serews

    januari 21, 2008 at 6:10 pm

  10. Ik ga voor de vierde foto’s. Mooie die trapjes.
    Mooi dat zo iets midden in de stad ligt met veel groen, het ziet en sfeervol en groen uit…heerlijk om even de drukte te ontlopen.
    Mooie serie.
    groetjes en gezellige avond.

    Tiny

    januari 21, 2008 at 7:35 pm

  11. Heel mooi licht in foto 2!

    Karina Brys

    januari 22, 2008 at 10:49 am

  12. Prachtige locatie, daar ga ik zeker ook eens naartoe gaan!

    Vooral in de 3de is de manier waarop het licht valt heel mooi.

    tdn

    januari 22, 2008 at 9:18 pm

  13. Ik wist niet dat die abdij zo mooi was. Ik leer hier bij!

    pieterbie

    januari 24, 2008 at 9:06 am


Geef een reactie

