Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Om het goed te maken…

with 11 comments

vlinders-45.jpg

Vlinders op rottende perziken fotograferen, wat een idee… Om het goed te maken, vlug nog even als epiloog een foto van de koninginnepage die jaarlijks onze vlinderstruik bezoekt en dit keer zonder enig flitsgebruik. Ik kijk er naar uit om deze zomer met dit keer de goede lens een nieuwe reeks te maken.  Voor diegenen die het nog niet weten,  een vlinderstruik trekt effectief de vlinders aan!! Fenomenaal hoeveel vlinders er soms op onze struik zitten…

Written by Koen

januari 19, 2008 bij 10:14 am

Geplaatst in Dieren

Tagged with , , , , ,

11 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Da’s een mooie! En dat zonder macrolens, chapeau!

    tdn

    januari 19, 2008 at 3:31 pm

  2. @ tdn :De koninginnepage, toch wel de mooiste vlinder in ons land, is dan ook héél groot. Je hebt in principe geen macrolens nodig voor zo’n vlinder ( dit beeld werd genomen met mijn 18-200mm die nu in herstelling is) Echter met een macrolens zou ik wat meer variatie kunnen brengen in mijn vlinderreeksen.

    Fotogeniek Belgie (Koen)

    januari 19, 2008 at 3:39 pm

  3. Inderdaad een erg mooie vlinder. Zeker als hij op een erg mooie vlinderstruik zit.

    serews

    januari 19, 2008 at 6:42 pm

  4. Nooit in het echt gezien, maar hij komt hier ook niet voor, tenminste dan is hij aardig verdwaald.
    Schitterend wat mooi….en dat aan je eigen vlinderstruik.
    Ga er ook een zetten dek ik.
    Gezellige zondag en groeten.

    Tiny

    januari 19, 2008 at 9:47 pm

  5. @ Tiny: Misschien komt ie niet voor in het noorden van Nederland alhoewel mij dit zou verwonderen, maar in het zuiden zeker wel want in Vlaanderen is het een inheemse vlinder. Weliswaar zeldzaam, maar jaarlijks zien we hem in onze tuin. Misschien dankzij onze vlinderstruik!

    Fotogeniek Belgie (Koen)

    januari 19, 2008 at 10:05 pm

  6. Dit is een lieftalliger beeld dan de vorigen. Maar eigenlijk waren die interessanter…

    Martine

    januari 20, 2008 at 12:41 am

  7. Ja, ik heb ook een vlinderstruik in de tuin. En idd een overdaad aan vlinders er op. Heb ook een foto van een Koninginnepage gemaakt. Zal ik tzt wel eens plaatsen op het log, staat nu wel op mijn website. Maar deze foto van jou is toch wel heel erg mooi omdat ook het lijfje van de vlinder goed te zien is.

    Truus W

    januari 20, 2008 at 9:38 am

  8. Ahhhh…hier is hij dan toch weer. Gisteren zag ik hem even, maar toen ik wilde reageren was hij weg. Foetsie. Alsof ik met mijn eigen camera op het beestje afsloop…dan zijn ze ook foetsie, maar bij jou gelukkig niet. Dit is toch echt de mooiste onder de vlinders en hij staat er prachtig op

    Margrietgeniet

    januari 20, 2008 at 9:41 am

  9. Gelukkig een smakelijke vlinder foto! Deze vind ik zeer geslaagd echt heel erg goed!

    Robbie Veldwijk

    januari 20, 2008 at 10:11 pm

  10. Ik heb geprobeerd met de Latijnse naam hier een tuincentrum in te lopen voor zo’n struik, maar ik kom geen stap verder 😦 Had er graag eentje gehad. Prachtige vlinders zijn het, deze page’s! Hier vliegen ze ook rond, maar zelden dat ze eens rustig gaan zitten om er een mooi foto van te maken. Staat er prachtig op, mooi scherp op kop en lijfje en schitterend van kleur.

    Monique

    januari 21, 2008 at 12:38 pm

  11. Koen,
    dat is een prachtige foto.
    Ik wil ook wel een vlinderstruik in mijn tuin om naar die prachtige diertjes te kijken.
    Maar je perzikenserie was prachtig hoor.

    Houdoe

    Jacky

    januari 23, 2008 at 7:41 am


Geef een reactie

