Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

een dramatische perzikehistorie (slot)

with 10 comments

20.jpg

Tenslotte begonnen de perziken uit te drogen en kon je sommige vlinders gewoon van de vruchten plukken. Hun laatste dagen waren geteld. Andere soorten zoals deze twee atlanta’s dronken nog even langer en gingen nadien elders krachten opdoen alvorens naar het zuiden te trekken. De perziken hadden hun dienst bewezen als lokmiddel voor de fotograaf. Jammer genoeg had ik niet de geschikte lens om deze vlinderreeks te fotograferen. De meeste foto’s werden genomen met een 18-200mm terwijl een goede macro hier wel van pas zou zijn gekomen. Hier en daar heb ik gebruik gemaakt van een draadloos flitssysteem, een techniek die ik zo weinig mogelijk toepas, maar die mij hier af en toe geholpen heeft. Als je nog eens naar de eerdere berichten scrolt zie je ‘mooi’ de evolutie van de perzik! Hopelijk hebben jullie genoten van deze alternatieve vlinder-perzikenreeks.

Written by Koen

januari 18, 2008 bij 8:17 am

Geplaatst in Dieren

Tagged with , , , ,

10 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Had je geheimpje (flits) gisteren op een ander log gelezen 😉 maar waarom zou het not-done zijn bij natuurfotografie, zolang het maar subtiel gebruikt en niet terug is te zien heb ik er geen problemen mee. Bij mijn macrofoto’s moet ik vaak terugvallen op de flits, omdat ik vaak een klein diafragma nodig heb en om met een statief achter vlinders aan te sjouwen … 😉 Je foto lijkt trouwens net een spiegelbeeld, mooi zoals ze daar symmetrisch hangen te smullen! Fijn weekend alvast.

    Monique

    januari 18, 2008 at 8:37 am

  2. Ik vond het een gewelige serie, erg van genoten. Erg mooie kleuren ook hier weer. Maar zoals Robbie al zei, niet bij het ontbijt.

    serews

    januari 18, 2008 at 9:05 am

  3. Leuk zo’n fotovervolgverhaal 🙂 Heel mooi ook!

    moekemicheline

    januari 18, 2008 at 12:09 pm

  4. was een fijne reeks!
    ben pas later ingesprongen maar heb genoten !
    op naar de volgende
    ben benieuwd
    dadakes

    callemie

    januari 18, 2008 at 12:18 pm

  5. ja dit moet de ultieme slotfoto zijn van een wel bijzondere dramatische historie!

    MJ

    januari 18, 2008 at 1:24 pm

  6. Ben verrast door de scherpte met uw gebruikte lens, denk dat veel foto’s zelf beter met zo een lens dan een echte makro genomen worden, want dan heb je een antenne scherp en de andere niet, en zo is zelf het volledige diertje scherp.
    Bijzonder mooi, ook met de uitdrogende perzik als zitplaats, zelfs de wespen zijn van de partij op dit festijn.

    roy

    januari 18, 2008 at 1:37 pm

  7. Boeiende serie heb je hier neer weten te zetten Koen, kom nou maar op met je straatfotografie waar je het over had op mijn blog! Ik ben trouwens blij dat ik nu pas ben gaan kijken naar deze foto want ondertussen heb ik geen nuchtere maag meer 😛

    Robbie Veldwijk

    januari 18, 2008 at 3:00 pm

  8. prachtig om te zien koen, misschien was een log met alle foto’s erin ook wel leuk geweest:-))

    ik heb er van genoten..
    groetjes
    klaproos

    klaproos

    januari 18, 2008 at 9:41 pm

  9. Dat heb je allemaal knap in beeld gebracht.
    Maar over appetijt zal ik maar zwijgen!

    Martine

    januari 19, 2008 at 1:03 am

  10. Aha, vandaar de zo bijzonder knappe belichting. Het gebruik van het goede materiaal op een correcte wijze is zeker geen schande, integendeel het is het bewijs van doordachte fotografie.
    Het was een mooie (helaas niet echt appetijtelijk)reeks maar vooral weer zeer leerrijk.

    Xray

    januari 19, 2008 at 8:04 pm


Geef een reactie

