Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Een dramatische vlinderhistorie (1)

with 16 comments

02.jpg

01.jpg

Dit keer blijven we in eigen tuin waarin zich eind augustus een dramatisch vlinderverhaal afspeelde in mijn perzikeboom. Deze vlinders werden door de zoete geur van de op dat moment al licht beschadigde vruchten aangetrokken. De meest perziken hadden we al geplukt, maar vermits het wel leuk was dat de boom nu talrijke vlinders lokte besloot ik om de overige vruchten te laten hangen…

Wordt vervolgd.

Written by Koen

januari 14, 2008 bij 8:08 am

Geplaatst in Dieren

Tagged with , , , ,

16 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Perzikenboom ???? met echte, rijpe perziken ??? wauw…
    Ik ken de rest van het verhaal.
    Wijlen Katrien – onze in 2002 overleden lapjeskat – moet in gereïncarneerde vorm jullie perzikenboom ingeslopen zijn en heeft die domme vlinder te grazen genomen. Katrien kon vlinders vangen als de beste. Helaas vond ze het heel erg leuk om er mee te meppen, zolang er nog enige beweging is zat.
    En….klopt het ?

    Margrietgeniet

    januari 14, 2008 at 9:37 am

  2. Wist helemaal niet dat je perzikbomen in dat klimaat kon laten groeien! Gaaf, waren ze lekker? De vlinder staat er op dit moment nog prachtig gekleurd en belicht op,
    maar aan de titel van je log is haar geen lang leven beschoren.

    Monique

    januari 14, 2008 at 12:32 pm

  3. Mmm, daar had ik nu eens behoefte aan: zomerse foto’s.
    Heel knap, ben beniewd naar het vervolg.

    pieterbie

    januari 14, 2008 at 1:01 pm

  4. @ Margriet: zo spectaculair wordt de reeks niet…
    @ Monique: Mevr.Thailand, zo koud is het hier nu ook weer niet,hé! Misschien in Nederland, ja 😉 In mijn tuin staan twee perzikebomen en die geven elk jaar mooie rijpe smakelijke vruchten. Overigens heb ik ook heel veel druiven in mijn tuin en een gigantische kiwiplant. Die laatste is helaas geen tweeslachtige zoals ze beweerden toen ik de plant kocht en draagt dus nooit vruchten 😦

    Fotogeniek Belgie (Koen)

    januari 14, 2008 at 2:23 pm

  5. dag koen,

    dat ziet er erg mooi uit, perzik we hebben ze ooit in de tuin gehad maar
    de bomen gingen steeds dood,
    er komt dan een ziekte in,
    deze plaatjes doen me weer naar de zomer verlangen…

    dank je wel voor je beterschapswens koen..
    het heeft geholpen dat dansje van je:-)

    ik ben der weer:-)

    groetjes
    klaproos

    klaproos

    januari 14, 2008 at 2:55 pm

  6. Wat een dierenvriend ben je toch! Wel leuk zeg die vlinders in je tuin dus ik kan je eigenlijk alleen maar gelijk geven. De kleuren van de foto’s vind ik ook geslaagd! Er zullen vast veel mooie volgen.

    Robbie Veldwijk

    januari 14, 2008 at 4:14 pm

  7. Eens de feestdagen voorbij komt het verlangen naar de zomer weer boven hé.
    Een prachtige combinatie van allerhande kleuren. Vooral het oranje van de perzik
    dat je terug kan vinden in de vlinder.
    Groetjes

    Jimmy

    januari 14, 2008 at 4:44 pm

  8. spannend, vertel verder….

    nyklyn

    januari 14, 2008 at 5:35 pm

  9. Heel erg mooie kleuren, met de vlinders en de vruchten. Ik verheug me op het vervolg.

    serews

    januari 14, 2008 at 6:30 pm

  10. Doet me denken aan mijn vroegere buren: die hadden zo’n 40 jaar geleden (ja ik wordt ook ouder)ook een perzikboom in de tuin staan. Er zaten altijd hele kleine exemplaren aan die eigenlijk niet te eten waren. Terwijl het in onze gedachten vroeger toch mooier en warmer weer was als nu.
    Voor de rest; een lekkere zomerse fotoserie die ook nog een vervolg krijgt.

    Truus W

    januari 14, 2008 at 7:07 pm

  11. Tsja, die atalanta’s zijn op het eind van de zomer altijd op zoek naar iets lekkers om bij te tanken voor ze de grote reis richting Spanje maken. Niet te geloven dat zoiets teers, zo’n enorme reis kan maken.

    André

    januari 14, 2008 at 8:18 pm

  12. Mooie foto’s idd krijg je zin in de zomer en in perziken, heerlijk.
    ben beniwued naar het vervolg.
    Groetjes

    Tiny

    januari 14, 2008 at 8:42 pm

  13. Afgelopen zomer heb ik ook enkele vlinders vast gelegd, zij het wel met mijn beperkte middelen en dus navenant resultaat.
    Dit zijn bijzonder knappe plaatjes. Lekker scherp waar het hoort en mooie kleuren.

    Xray

    januari 14, 2008 at 8:53 pm

  14. Dijle, Leie….Ben aan het overwegen om dit jaar eens werk te maken van de Dender.

    Martine

    januari 14, 2008 at 9:41 pm

  15. De kleuren en de compositie in het vierkante formaat spreken me aan.

    Harry de Rooij

    januari 14, 2008 at 10:56 pm

  16. Hehe, ik zou ze ook laten hangen. Daar kan je je met ’n macrolens nogal eens op uitleven dan 🙂

    Mooie foto’s uit een warmer seizoen!

    tdn

    januari 15, 2008 at 11:54 pm


Geef een reactie

