Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Een kat in ’t stad

with 22 comments

Nieuw! facebookpagina Fotogeniek Vlaanderen: Klik op ‘dit is leuk’ en blijf op de hoogte van fotogenieke plaatsen en evenementen!

kat400.jpg

kat500.jpg

Een kat in het centrum van Ieper

Edit: sommigen vinden de rode stip aan de linkerkant storend. Ik twijfel… De stip is gemakkelijk te verwijderen, maar is wel de enige aanwijzing dat het om een stadskat gaat en ik vond de rode kleur wel leuk als extra accent in de foto (samen met de rode kleur van de tong) Maar fotografie is zeer subjectief. Ik ben eigenlijk benieuwd wat de andere meningen zijn.

Edit 2:Heb intussen even de stip verwijderd (kan wel beter, maar ’t is gewoon even voor de indruk) en misschien is dat beeld inderdaad wel beter… klik op  de kleine foto en oordeel zelf.

 

Written by Koen

januari 10, 2008 bij 9:54 am

Geplaatst in Dieren

22 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wauwwwwww….wat heb je DIE er fantastisch op gekregen. Zonder flits denk ik. Dat tongetje, dat nog net twee stipjes van tandjes laat zien. En een prachtige scherpte-diepte. Heel mooi gedaan

    Margrietgeniet

    januari 10, 2008 at 9:59 am

  2. Prachtig die ogen en ’t tongetje als enige kleuren in al dat mooi
    belichte zwart! Heel klein minpuntje vind ik die rode vlek links
    in beeld, die leidt de aandacht wat af.

    Monique

    januari 10, 2008 at 10:12 am

  3. Die heb je er goed opgezet die kat, is dat nou een stadskat?

    Robbie Veldwijk

    januari 10, 2008 at 10:27 am

  4. is een prachtfoto van de zwarte kat zeg …
    jammer van de rode stip …
    maar verder een toppertje😉

    groetjes Lenie

    lenie

    januari 10, 2008 at 10:28 am

  5. @ Monique en Lenie: Die rode stip kan ik heel gemakkelijk verwijderen,maar ik vond het een twijfelgeval want het is feitelijk de enige aanwijzing dat de foto in de stad getrokken is( een beetje als een stempel…) Ik vond de rode stip dus een meerwaarde ook omdat die dezelfde kleur heeft als het tongetje van de kat. Heel interessante opmerking van jullie want soms ben je als fotograaf helemaal niet bewust dat een objectieve kijker dit beeld anders ziet. Bedankt dus voor de reactie. Feitelijk benieuwd want andere bezoekers vinden. Ik heb daarom nog een foto toegevoegd.

    Fotogeniek Belgie (Koen)

    januari 10, 2008 at 10:34 am

  6. Hmmmm, twijfelgeval. Ik vind persoonlijk de rode stip wat evenwicht geven aan de compo, omdat de kat eigenlijk “uit” het beeld kijkt. Ik volg ook wel de rest van je redenering, dus van mij mag ie blijven.

    s.goovy

    januari 10, 2008 at 12:06 pm

  7. Niet dat ik van foto’s maken iets afweet wegens geen geduld om mij daarmee bezig te houden maar die rode stip mag er van mij gerust opblijven.

    moekemicheline

    januari 10, 2008 at 12:38 pm

  8. Ik vind de foto met stip eigeblijk wel wat meer hebben. Maar inderdaad de foto zonder stip brengt wel meer rust in de foto. Ik vind wel dat de kat er mooi opstaat.

    serews

    januari 10, 2008 at 12:52 pm

  9. Rode punt mag er zijn en blijven, brengt wat evenwicht!
    Prachtig kat-portret!

    Erik O,

    januari 10, 2008 at 1:29 pm

  10. Laat die stip maar staan.
    Heerlijk scherp!!

    Harry de Rooij

    januari 10, 2008 at 5:05 pm

  11. Hallo Koen.
    Je vondt mijn foto van de kat met spiegel mooi, maar ik moet zeggen dat die van jou er zeker niet voor onder doet. Persoonlijk vind ik de rode stip niet storend. Hij voegt zelfs wat toe aan de foto, vooral omdat het bijna dezelfde kleur als de tong van de kat is. De scherpte is ook zeer fraai.
    Groetjes vanaf Texel.

    Gerard

    januari 10, 2008 at 7:24 pm

  12. Allemaal een verschillende mening zie ik.
    Ik zou hem ook weg halen zoals op de kleine foto. je blijft je toch afvragen wat is dat😉
    Prachtige scherpe foto van een mooie kat.
    Heel mooi gedaan.
    Groetjes

    Tiny

    januari 10, 2008 at 8:24 pm

  13. Bij de eerste indruk van de foto werd mijn oog direct naar de rode stip getrokken. Misschien nag er in die hoek wel “iets” zijn maar voor mij is die stip té nadrukkelijk aanwezig, als stip dan. Een rode achtergrond zou misschien nog beter zijn, ofwel een kleiner stipje, of wat minder intens? Het zijn maar wat ideeën, kan zijn dat het dan helemaal niks wordt.

    Martine

    januari 10, 2008 at 8:40 pm

  14. Moeilijke keuze hoor zo met of zonder rode stip. Nu zo tijdens de solden zie je natuurlijk overal rode stippen maar dit even terzijde.
    Zonder is hij rustiger, met is er meer evenwicht in de foto. Na lang wikken en wegen zou ik er hem toch aflaten. De kat zelf staat er schitterend op, een beetje beangtigend zelfs.

    Xray

    januari 10, 2008 at 8:51 pm

  15. De rode stip mag wat mij berteft blijven staan,
    het beeld wordt er wat gevulder van en
    het lijdt niet echt af,
    want de blik wordt toch naar de ogen getrokken.
    Bedankt voor het bezoek aan mijn weblog.

    thea

    januari 10, 2008 at 8:57 pm

  16. Nog ter inlichting: die rode stip is feitelijk het achterlicht/reflector van een voertuig.
    Door de geringe scherptediepte is dat niet meer te zien en wordt het een bizarre stip. De kat liep over een witte auto.
    Leuk al die verschillende meningen! Feitelijk is deze foto een mooi voorbeeld van een niet-commerciële foto en daarom plaats ik hem niet op mijn (stock)website, maar wel op deze blog. Ik zoek nu een drietal foto’s van katten die wél commercieel zijn en ga ze straks of morgenochtend even als info plaatsen. En terug fotogenieke plaatsen in ons land…uiteraard

    Fotogeniek Belgie (Koen)

    januari 10, 2008 at 9:03 pm

  17. Hmmm, die stip blijft m`n aandacht toch een beetje trekken .
    Ik geloof dat ik `m weg zou halen.
    De kat staat er in ieder geval mooi op!
    Groetjes van Arianne

    Arianne

    januari 10, 2008 at 9:40 pm

  18. Die rode stip is voor mij geen aanwijzing/hint dat het hier om een stadskat gaat. Wat dat betreft mag je de stip weglaten. Eigenlijk vind ik ‘m ook een beetje storend en trekt het de aandacht weg van de kat.
    Van mij mag die dus lekker weg.
    Groet,
    Truus W

    Truus W

    januari 10, 2008 at 10:15 pm

  19. Die stip is er en ik zie geen enkele reden waarom ze er niet zou mogen zijn.

    pieterbie

    januari 10, 2008 at 11:12 pm

  20. Ik heb even getwijfeld maar denk toch dat ik de stip zou verwijderen zodat de aandacht helemaal op de kat gericht wordt.

    An

    januari 11, 2008 at 12:33 pm

  21. Dag Koen, ik had eerst de stip niet eens gezien, maar eens je er even je aandacht hebt laten naar uitgaan… is er geen ontkomen aan en kun je n iks anders meer zien. Ik kan me aansluiten bij wat Pieterbie hier schreef : de stip is er en waarom zou ze er niet mogen zijn ?

    Ann

    januari 11, 2008 at 1:12 pm

  22. Van mij mag je die stip gewoon laten zitten. De foto’s zijn allebei mooi hoor maar de originele heeft dan net iets meer extra door het beetje rood in de prachtige foto.

    Houdoe

    teotorriatte

    januari 12, 2008 at 10:36 pm


Geef een reactie

