Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Kalmthoutse Heide op 22 dec.

with 21 comments

dsc_0073.jpg

Het was me een dagje wel! Ik vraag me af of er ook maar één fotoblogger is die er vandaag niet van geprofiteerd heeft. Ik ben de Kalmthoutse heide ingetrokken en omstreeks 15:00 had ik het zo ongeveer gezien. Honderden foto’s waarmee ik een tijdje zoet ben. Maar hoe kies je nu daaruit een foto om de dag te besluiten? Ik heb er dit schaatstafereel uitgehaald omdat ik toch wel enigszins verrast was om na amper enkele dagen vorst dit nu al te kunnen waarnemen. Het was een gezellig sfeertje daar op de heide!

Meer foto’s van de Kalmthoutse heide: Hier!

Written by Koen

december 22, 2007 bij 9:09 pm

Geplaatst in landschappen, winter

21 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Een prima keuze. Fraai licht.

    Karina Brys

    december 22, 2007 at 9:11 pm

  2. Wat een pràchtig licht wist je daar te vangen, Koen!
    De koning winter
    Houdt het heldere water
    Gevangen in ijs
    © Nikita
    Ik ben reuzebenieuwd naar je winterreportage. Als alle foto’s zo knap zijn als de bovenstaande, wordt dat puur genieten!

    gerdaYD

    december 23, 2007 at 8:51 am

  3. mooie tegenlichtfoto Koen!

    MJ

    december 23, 2007 at 9:27 am

  4. waaw het lijkt wel een foto uit vervlogen tijden of beter gezegd vervrozen tijden

    nyklyn

    december 23, 2007 at 1:09 pm

  5. Schaatsen op de heide! Dat is pas iets bijzonders 😉
    Prachtige sfeer gepakt.

    René

    december 23, 2007 at 2:47 pm

  6. Erg mooie foto! Lekker van kleur en mooi standpunt genomen!

    Robbie Veldwijk

    december 23, 2007 at 4:08 pm

  7. Hi KOEN,
    Een schitterende Nederlandse/of Belgie? ijs-schaatsplaat.
    Erg mooi gedaan! Zwart wit fotografie is byzonder mooi, en komt hier goed uit!

    Uiteraard wens ik jou zeer fijne en gezellige dagen met virenden of familie en mooi Kerstdagen, lekker eten misschine of wat dan ook…
    Dank voor je ezoek aan mijn blog

    JoAnn (nederlandse Fotografe)

    Through JoAnn's digital eyes

    december 23, 2007 at 4:29 pm

  8. Een buitengewone opname. Heel sterk beeld. Miscchien kon je de zonnestralen nog iets meer doordrukken maar eigenlijk ben ik als amateur niet geplaatst om jouw dergelijke commentaar te geven.

    Xray

    december 23, 2007 at 7:58 pm

  9. Een prachtige tegenlichtfoto.

    Marc

    december 23, 2007 at 9:16 pm

  10. Je hebt in ieder geval een hele mooie foto uitgekozen Koen. Prachtig!!Dat beloofd nog wat voor de rest van de foto’s
    Ik denk dat ik één van de weinigen was die er gisteren niet op uit trok. Ik moest/mocht werken gisteren. Je snapt dat ik knarstetandend op mijn werk rond liep. Maar och, dan mag ik weer een andere keer.
    Groet,
    Truus W

    Truus W

    december 23, 2007 at 10:18 pm

  11. @ Xray, Het enige verschil tussen een gedreven ervaren amateur en een prof is dat die laatste z’n brood ermee moet verdienen. Dus goede raad is uiteraard altijd welkom

    Fotogeniek Belgie (Koen)

    december 24, 2007 at 12:23 am

  12. Ja, hoogdagen voor de fotografen !! Voorraad inslaan waar we nog tijden zoet met zijn. Was ook op de Kalmthoutse heide, zalig met mist, rijm, ijs en lage zon. Mooi schaatstafereel, zonnestralen goed benut.

    Hildegarde

    december 24, 2007 at 12:59 am

  13. Waw,

    je hebt hier een pak mooie foto’s staan. Ook je prijswinnende foto’s zijn erg knap!

    Johan Baldewijns

    december 24, 2007 at 4:09 pm

  14. Hé ja, dat probleem ken ik ook! Een mooie dag, je trekt er op uit, komt thuis met een paar honderd foto’s… en daar wil je er dan eentje uit kiezen…
    Dit beeld is alvast superknap en ik heb zo het vermoeden dat je nog veel meer geslaagde beelden hebt. Een bekend fotograaf beweerde “het mooiste licht is tegenlicht” . Daar heb jij goed je voordeel uit gehaald. Prachtig!

    Martine

    december 25, 2007 at 1:21 am

  15. Prachtige foto, heel mooi tegenlicht en een goede keuze voor zwart/wit! Kan me voorstellen dat het heel moeilijk kiezen is, maar je hebt een goede keuze gemaakt.
    Ik wens jou en je familie fijne kerstdagen toe!

    Monique

    december 25, 2007 at 5:42 am

  16. Ja, hoor, knap tegenlicht!
    En het zonne-schijnsel op het ijs heb je ook goed weten vangen,
    mooie compositie!
    Leuke eindejaarsdagen gewenst,
    Erik O,

    Erik O,

    december 25, 2007 at 9:42 am

  17. Prachtig en sfeervol!!!
    Vriendschappelijk,
    Eric.

    Eric

    december 27, 2007 at 9:14 pm

  18. Krachtige foto door dat tegenlicht, heel mooi hoe je zonnestralen hebt weten te vangen!
    Erg sterk door te kiezen voor zwart/wit

    Monique

    december 29, 2007 at 10:00 am

  19. In één woord, “SUPER”.

    Gerard Witte

    december 29, 2007 at 7:35 pm

  20. Iets waar ik erg van houd in een foto: tegnlicht.
    Een erg mooie foto!

    Annika

    december 30, 2007 at 8:33 pm

  21. […] 1: Zopas vernomen dat er al op de plassen van Kalmthouse heide geschaatst wordt (pas vanaf morgen kan het daar al veilig)  Ook interessant is deze site waarop je […]


Geef een reactie

