Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Raversijde

with 12 comments

Laat ik hier nu eens reclame maken voor een toch wel héél bijzondere bezienswaardigheid aan onze Belgische kust: Domein Raversijde

In het voorjaar kreeg ik van de provincie West-Vlaanderen de opdracht een nieuwe reeks beelden te maken voor postkaarten en toeristische folders. Om eerlijk te zijn… ik had nog nooit van het domein gehoord! Zoals vele binnenlanders waarschijnlijk? Edoch, hier kan je de alombekende Atlanticwall bezoeken en kun je door kilometers!!lange open en onderaards gangen tot bij de goed bewaarde stellingen van de Duitse kustverdedigingslijn komen. Heel boeiend voor de geinteresseerden in de oorlogsgeschiedenis van ons land, maar zelfs leken (zoals ik) geraken hier echt onder de indruk!

De volledige reeks: Klik!

Let wel, om practische redenen ( bewegingsvrijheid en moeilijke standpunten ) werden de foto’s op een heel rustige weekdag genomen en zie je dus zo goed als geen bezoekers. Echter tijdens weekends kan het er behoorlijk druk zijn, maar wegens de grote ruimte is dit nooit storend. Je kan in hetzelfde domein ook het openluchtmuseum Walraversijde (vissershuizen) bezoeken en het Memoriaal Prins Karel. Kortom een goede tip voor een dagtrip naar de kust. Let wel, het park is jammer genoeg gesloten tijdens de kerstvakantie!

20.jpg

Written by Koen

december 19, 2007 bij 7:52 pm

Geplaatst in Bezienswaardigheden

12 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Deze foto’s heb ik met bijzondere aandacht bekeken.
    Ik ken de site heel goed en heb er een tijd geleden ook nog foto’s genomen (te vinden op m’n blog).
    Het was echter tijdens open monumentendag dus je kunt je de drukte wel voorstellen.
    Ik heb alvast vol bewondering je reeks bekeken. Een terechte keuze van de provincie om jouw te keizen als fotograaf. Proficiat.

    Xray

    december 19, 2007 at 8:22 pm

  2. maar hier staan ook hele leuke fotookes op hoor
    nog een fijne week
    toedeloe

    hildeke

    december 19, 2007 at 9:08 pm

  3. De foto’s zien er mooi uit, al denk ik ook dat het erg mooi zal zijn wanneer je hier gebuik gemaakt zou hebben van HDR fotografie.

    Robbie Veldwijk

    december 19, 2007 at 9:46 pm

  4. @ Robbie, voor sommige foto’s zou HDR misschien beter geweest zijn. Echter, alle interieurfoto’s werden met statief genomen en dus was ik al blij dat ik voor de buitenopnames dat onding even kon achterlaten:-) Ik los het dan op door de (raw)foto’s iets onder te belichten en nadien de voorgrond bij te trekken. Je wint gauw 2 stops en daardoor wordt de realiteit goed benadert.

    Fotogeniek Belgie

    december 19, 2007 at 10:12 pm

  5. Het site staat al enkele jaartjes op mijn verlanglijstje, Koen, en ik hoop het eindelijk in de lente eens te kunnen bezoeken. Want ook van anderen die het bezochten heb ik er al veel goeds over gehoord.
    En hé, jij weet te boeien, met die knappe foto’s… PROFICIAT!

    gerdaYD

    december 20, 2007 at 6:48 am

  6. Heel mooie serie en ik heb ook even de andere bekeken. Mooie standpunten en compo’s, waardoor er ook diepte in de foto’s zit en die wolkenlucht erboven maakt de buitenfoto’s natuurlijk nog mooier. Mag ik vragen welke objectief je voor deze serie hebt gebruikt?

    Monique

    december 20, 2007 at 2:48 pm

  7. Lijkt me wel boeiend om daar eens rond te wandelen.
    De gekte van een oorlog komt dan wel heel dichtbij.

    Harry de Rooij

    december 20, 2007 at 4:56 pm

  8. @ Monique, ik bebruik voor dergelijk reportages meerdere lenzen, maar de meeste foto’s werden genomen met de 12-24mm van Tokina. Eén van de beste koopjes in mijn leven. De lens werd meermaals bejubeld in verschillende magazines.

    Fotogeniek Belgie

    december 20, 2007 at 7:04 pm

  9. Bedankt voor je antwoord! Ik heb namelijk ook nog zo’n lens op mijn lijstje staan, maar zit nog te dubben tussen de Sigma 10-20mm en de Tokina 12-24mm. Heb zelf de macrolens 100mm van Tokina en ben daar ook erg tevreden over.

    Monique

    december 21, 2007 at 5:37 am

  10. Dat eerste beeld is zalig, geeft een goed gevoel van de omgeving waar deze site zich bevind. Is langs de baan Middelkerke/Oostende. Ik passeer er soms wanneer ik naar onze kust rijd, heb het zelf nog nooit bezocht. Moet er eens van komen vind ik.

    Serge

    december 21, 2007 at 4:27 pm

  11. Mooi serie Koen, Heb ook even de site bekeken. Foto 48 kan mij wel bekoren. Zo met die diepte.
    Tja en wederom krijg ik het idee om volgend jaar toch maar eens een bezoek te brengen aan de Belgische kust. Zoveel moois om te zien en te fotograferen!

    Truus W

    december 21, 2007 at 6:37 pm

  12. Fotograferen verboden 😉 !

    Tim Freh

    december 22, 2007 at 9:57 pm


Geef een reactie

