Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Antwerpen

with 22 comments

antwerpen-85.jpg

Woensdag wou ik op de Meir in Antwerpen een reeks overzichtsfoto’s nemen van winkelende mensen. Het werd echter voor de zoveelste keer een grauwe dag en door de omstandigheden liep ik dan maar eventjes het station in. Als niet-Antwerpenaar blijf je versteld staan van het gebouw. Jammer genoeg had ik mijn statief niet bij en werd het behelpen met een muurtje of een ballustrade. Deze foto werd genomen op 1/2 sec.  Er liepen op dat moment maar liefst drie fotografen mét statief rond. Ik vermoed dus dat er van dit interieur jaarlijks duizenden en duizenden foto’s worden genomen. Dit is dan mijn kerstversie van 2007.

Heel wat meer foto’s van Antwerpen vind je hier: www.fotogeniekbelgie.be

Written by Koen

december 14, 2007 bij 7:32 am

Geplaatst in Steden

22 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Inderdaad een supermooi gebouw, en leuk gefotografeerd!

    lieven(.be)

    december 14, 2007 at 8:22 am

  2. prachtig komt recht uit Harry Potter

    nyklyn

    december 14, 2007 at 12:03 pm

  3. Heel herkenbaar, geen statief bij je hebben! Ik zeul er liever geen dan wel mee en soms heb ik dan wel spijt. Maar zo kan (en doe ik) het ook, het is een sfeervolle kerstversie geworden. Succes met je nieuwe blog!

    Ria

    december 14, 2007 at 2:02 pm

  4. Mooi sfeervol plaatje zeg!

    Robbie Veldwijk

    december 14, 2007 at 3:11 pm

  5. Een mooie sfeerfoto!
    En een heel mooie Blog, een aanwinst.
    Toch een prima service naar ons, de commentatoren om over te stappen naar WordPress.
    Veel succes, Koen!

    René

    december 14, 2007 at 4:08 pm

  6. Hallo Koen, Interessant de verhuizing naar worldpress, goed idee, omdat de foto’s beter uitkomen. mooie foto, goed van grootte beter dan blogger… prettig weekend en tot ziens op elkaars blog…

  7. Ondanks het feit dat je geen statief bij je had vind ik het toch een mooie foto. Juist door de beweging van de mensen. De dame met de rode jas en het rood dat dan weer terugkomt bij de kerstbomen is mooi.
    Misschien dat de verhoudingen van de mensen nog wat anders kunnen (hoeveel mensen en waar ze staan) maar een kniesoor die daar op let!

    Truus W

    december 14, 2007 at 7:45 pm

  8. De verhuis is gelukt zie ik…
    Het station van Antwerpen is inderdaad een pareltje en dat heb je prachtig vastgelegd, knap werk Koen-zonder-statief!

    MJ

    december 14, 2007 at 8:59 pm

  9. Heel knap in beeld gebracht en een creatieve fotograaf weet zich steeds uit de slag te trekken.
    Bedankt voor je lovende commentaren op mijn blog. Om dit van een professioneel fotograaf te mogen horen doet me toch even blozen. Ik ben vooral gemotiveerd en dat helpt me al een flink eind op weg.

    Xray

    december 15, 2007 at 11:55 am

  10. Mooie foto, en ook mooi scherp, het lijkt wel madurodam (nl) of het een opgezet miniatuur beeld is. trouwens deze blog versie mag er ook wezen heeft wel minder mogelijkheden heb ik gemerkt vanwaar jouw keuze ??
    Brian

    be66

    december 15, 2007 at 10:43 pm

  11. Lijkt mij toch heel goed geslaagd hoor. Zelfs zonder statief.

    pieterbie

    december 15, 2007 at 11:20 pm

  12. Verhuisd zonder kleerscheuren zo te zien… proficiat!
    Ja, het station van Antwerpen is werkelijk uniek, daar kan een beetje fotograaG niet aan weerstaan. En blijkbaar heb jij helemaal geen statief nodig, want deze plaat is méér dan KNAP!
    Merciekes voor je commentaar. Vooral omdat je die boutade mooi vond. Jij bent voorwaar de enige die het opmerkte… en dat is zó leuk!

    gerdaYD

    december 16, 2007 at 7:16 am

  13. @ BRIAN, ik ben louter en alleen omwille van het betere reactieformulier naar WordPress overgeschakeld. Iedere bezoeker kan nu handig via het reactieformulier nieuwe blogs ontdekken en dat is toch de bedoeling van het bloggen? Google’s blogger heeft inderdaad wel meer mogelijkheden en het is goed mogelijk dat van zodra Google z’n reactiesysteem gebruiksvriendelijker maakt dat ik later terug overstap, maar voorlopig bevalt dit me hier prima.

    Fotogeniek Belgie

    december 16, 2007 at 8:44 am

  14. Heel herkenbaar hoor, geen statief bij je hebben als je ’t nodig hebt! Maar je hebt een creatieve oplossing bedacht. Prachtige stationshal, vind de beweging van de mensen heel goed in het geheel passen. Vliegt daar nu een vogel voorbij rechts onder in de hoek? 😉

    Monique

    december 16, 2007 at 11:01 am

  15. Welkom bij WordPress.
    Dat stationsgebouw is inderdaad prachtig. De feestverlichting voegt daar nog het een en ander aan toe. Mooie sfeerfoto.

    Harry de Rooij

    december 16, 2007 at 3:55 pm

  16. WordPress is alvast een goede keuze.

    Mooi beeld van het station, ben er al jaren niet meer geweest. Mag je zomaar in dat station fotograferen? Ik heb ooit ergens gelezen dat je toelating nodig hebt. Of klopt die informatie niet (meer)?

    Serge

    december 16, 2007 at 9:46 pm

  17. @ Serge, Daar heb ik feitelijk niet bij stil gestaan. Het is inderdaad goed mogelijk dat je eerst de toelating moet aanvragen. Archtecturale auteursrechten gelden er in ieder geval niet meer want, als ik het goed voor heb, dateert het interieur van omstreeks 1900.
    Onlangs nam ik foto’s van het interieur in City 2 (Brussel) en daar kreeg ik het vriendelijk verzoek om op te houden en eerst een schriftelijke toestemming aan te vragen. De reden was bescherming van de privacy. Mogelijk geldt dit voor meerdere openbare ruimtes.

    Fotogeniek Belgie

    december 17, 2007 at 9:17 am

  18. Heel heldere opname ook! Voor het eerst sinds lang is de hal min of meer ‘werken’-vrij. Dat verklaart allicht de vele fotografen.
    En wat die toelating betreft … gewoon doen. Ze zullen je wel aanspreken als het niet mag.

    Karina

    december 17, 2007 at 9:32 am

  19. Prachtig gedaan, alweer. Klaas heeft hier ooit een opname gemaakt waarbij (tijdens een 1/4e seconden belichting) iedereen wandelt maar één persoon stil staat.

    Het decor krijg je er dan gratis bij 😉 …

    timfreh

    december 19, 2007 at 1:38 pm

  20. En dat is zonder statief een fraaie foto geworden,
    Ik gebruik vaak bij afwezigheid van statief mijn portemonnee, zakdoek, pet, zadel van mijn fiets enz.!
    Groeten van Rob

    Rob

    december 23, 2007 at 4:09 pm

  21. […] je wat minder tijd, bekijk dan dit berichtje , of dit , of dit , of dit , of dit , of dit, of dit, of… ben je er nog? Tof! Want daar gaat het om in dit blogje: interessante tips en […]

  22. Een heel mooie, sfeervolle foto van een prachtig gebouw. Ik vind het station Antwerpen Centraal simpelweg het allesmooiste station in Europa.

    Philippe

    maart 6, 2010 at 8:25 pm


Geef een reactie

