Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Duiven onder de brug van … (1)

with 11 comments

Vandaag start ik een reeks over doordeweekse stadsduiven in een speciaal decor. De beelden werden genomen vlak na een interieurreportage in de buurt van de bewuste locatie. De exacte plaats verklap ik (nog) niet, maar je mag het wel raden. Ik was dus gewoon na de opdracht nog een beetje aan het fotograferen voor mezelf voor ik huiswaarts reed (anders zat ik toch maar weer in die dekselse file) Thuis werd ik aangenaam verrast door het resultaat, maar dat is natuurlijk een subjectief beoordeling. Ik kan me namelijk goed voostellen dat sommigen de beelden vrij banaal gaan vinden. Ik vond het decor waarin ik deze duiven kon portretteren echter intrigerend. Ik wist eerst niet waarom en toen zag ik het… het is de  kleurencombinatie die het voor mij doet. Precies alsof de duiven zich aangepast hebben aan het decor. De veren hebben een metaalkleur, de ogen hebben een roestkleur.  Mooi diffuus licht zorgt voor een meerwaarde. Ik start met drie foto’s om nadien (misschien ga ik er nog eens langs) uiteindelijk tot een reeks van 12 beelden te komen.

Written by Koen

mei 22, 2012 bij 3:12 pm

11 Reacties

Schrijf je in op reacties met RSS.

  1. Ik vind de foto’s prachtig maar nu vind ik stadsduiven zowiezo al erg mooi! Die schoonheid komt extra naar voren in deze omgeving. Ik weet natuurlijk niet waar het is gefotografeerd maar het lijkt me onder een brug of spoorbrug o.i.d.

    Ank

    mei 22, 2012 at 6:53 pm

    • Inderdaad onder een brug. Een vrij bekende brug in België overigens…

      Koen

      mei 22, 2012 at 7:54 pm

  2. Het lijken wel schilderijtjes, zo mooi!

    mennoG

    mei 22, 2012 at 9:30 pm

  3. Prachtige kleuren die in deze omgeving extra tot hun recht komen

    natuurfreak

    mei 22, 2012 at 11:51 pm

  4. Speciaal!
    Een wreed bekende brug, ik doe een gok: de Verbrande Brug?

    pieterbie

    mei 23, 2012 at 4:00 am

  5. Vooral de eerste vind ik heel erg mooi. De overeenkomst tussen de duif en zijn omgeving is echt mooi geschoten.

    Dauq

    mei 25, 2012 at 9:42 am

  6. Mooie foto’s Koen. En ja, fotografie is subjectief en ieder zijn smaak, dus uiteindelijk gaat het er om dat jij als fotograaf blij met met je eigen foto’s en wat mij betreft mag je dit nu zeker zijn ;-).

    Yvonne

    mei 28, 2012 at 11:56 am

  7. Koen, wat zijn deze duiven prachtig van toon en lay-out. Werkelijk superfoto’s!
    Groet, Wout

    Wout

    juni 11, 2012 at 11:37 am

  8. Je heeft me ideeën voor mijn foto-opdracht: ‘wilde’ dieren fotograferen. Aangezien een ree of vos spotten niet zo evident is, zal ik ook eens op zoek gaan naar een brug waar duiven zich verschuilen.

    Ambigirl

    september 26, 2012 at 7:09 pm


Geef een reactie

