Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Carnaval van Binche

with 5 comments

Dinsdag ben ik naar het carnaval van Binche geweest. Niet voor de eerste keer overigens. Eind jaren negentig ben ik er zelfs drie jaar na elkaar geweest. Het carnaval van Binche kan je met geen enkel ander carnaval vergelijken. Dit evenement bestaat al 600 jaar en werd in 2003 door Unesco als immaterieel werelderfgoed van de mensheid erkend. Wow, dat klinkt zeg ;)  Wallonië op zijn best zou ik zeggen en vreemd genoeg vrij onbekend bij de Vlamingen. In Japan daarentegen…

Het is bovendien een zeer fotogeniek evenement. Ik heb hier vorige week twee kaartjes van 4GB volgeschoten. Daarom ben ik van plan om een week voor de volgende editie hier een reeks te plaatsen van een 20-tal beelden. Wordt vervolgd dus!

Written by Koen

februari 26, 2012 at 10:57 am

Geplaatst in Bezienswaardigheden

Tagged with

5 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Deze beelden laten al een leuke sfeer zien, alleen nou ga je het toch niet menen dat we een jaar moeten gaan wachten op de rest? :(

    Robbie Veldwijk

    februari 26, 2012 at 12:02 pm

    • Toch wel ;-) Als het mijn bedoeling is om wat meer Vlamingen en Nederlanders naar dit bijzonder evenement te lokken dan kan ik de foto’s beter een week voor de volgende editie plaatsen.

      Koen

      februari 26, 2012 at 12:10 pm

  2. Dat is zeker de juiste zienswijze Koen..zelf ben ik er nog nooit naar gaan kijken..Ga het volgend jaar eens plannen.Machtig mooie foto’s met een verhaal.

    natuurfreak

    februari 26, 2012 at 11:19 pm

  3. En je had mooi weer.
    Ik ben er nog nooit naar toe geweest, maar het is mij wel bekend.
    Die encadreur heb je lekker goed te pakken.

    pieterbie

    februari 27, 2012 at 5:59 am

  4. Het begint in vlaanderen toch al iets binnen te dringen!
    Allez wat ik er toch van weet!
    Jammer dat we nog zo lang moeten wachten op nog van die mooie plaatjes!
    Gr.
    P-TER

    P-TER

    februari 27, 2012 at 12:51 pm


Geef een reactie

