Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Huwelijksreportage

with 27 comments

Huwelijksfotografie vergt ontzettend veel energie. Vanaf de eerste tot de allerlaatste minuut kan en mag er niets aan je aandacht ontsnappen. Voortdurend rondkijken en honderden keren de belichting inschatten eist een nimmer aflatende luciditeit. Op het einde van de dag ben ik meestal vermoeid, maar wel voldaan.  Omdat ik er zo weinig doe kan ik mij enorm opladen voor zo’n reportage en beleef ik er ontzettend veel plezier aan! Tenslotte is huwelijksfotografie de perfecte mix van diverse specialiteiten in ons vak: portret- reportage- interieur- landschaps-stilleven en straatfotografie… het komt allemaal aan bod.

Written by Koen

augustus 12, 2008 at 11:26 am

27 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. mooie reeks en wat je zegt is absoluut waar. ‘t Is volgens mij ook één van de moeilijkste disciplines in de fotografie en velen benaderen dit te nonchalant. Maar als je moe uit een huwelijksreportage komt, dan heb je er alles aan gedaan om het zo goed mogelijk in beeld te brengen.

    Jürgen Doom

    augustus 12, 2008 at 12:35 pm

  2. Schitterende foto’s Koen! We weten je te vinden mocht het nodig zijn :-D

    moekemicheline

    augustus 12, 2008 at 2:03 pm

  3. Dat is een leuk idee. Nog nooit gezien. Straalt vreugde uit en dat hoort zo bij zo’n gebeurtenis.

    Harry de Rooij

    augustus 12, 2008 at 5:10 pm

  4. Beste Koen, ik heb niet het voornemen nog eens in het huwelijk te treden want ik ben supergelukkig met mijn Anneke maar…you never know…en… zoals Micheline ook al schrijft: ik weet je te vinden! Wat een prachtige reportage zet je hier neer….veel speels genoegen, plezier. Wat ik zo leuk vind is (en dat was op ons huwelijk ook het geval) dat de jeugd erbij betrokken is en dat ook zo voelt. Heel bijzonder!

    René Wouters

    augustus 12, 2008 at 7:53 pm

  5. Dit drieluikje is geweldig! Ik kan alleen maar je verhaal bevestigen: je kan het je niet inbeelden welke situaties je voor de voeten gegooid krijgt op een huwelijk. Het is altijd aanpassen, inschatten en de beste oplossingen zoeken… en het word je vaak niet makkelijk gemaakt ook. Als ik een reportage doe, dan kan je mij aan het eind ook bij elkaar vegen. Maar je trouwers achteraf gelukkig naar huis zien gaan met je foto’s geeft een enorme voldoening!

    s.goovy

    augustus 12, 2008 at 8:37 pm

  6. Prachtig drieluik, ben ook al even gaan
    neuzen bij je andere foto’s
    Top ! ! !
    De ware heb ik al 18 jaar bij me dus zal je
    voor mij geen zo’n prachtige opdracht krijgen.
    Maar er zijn nog andere dingen in het leven
    om te fotograferen. Wie weet?
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    augustus 12, 2008 at 10:07 pm

  7. Prachtig dat drieluik!
    Ik heb ooit ene keer een trouwreportage gedaan en ik weet perfect wat je bedoelt.
    80% ervaring is dat, en als je het niet hebt.
    Om dan nog te zwijgen van het album.
    Nu, de trouwers waren razend content met het eindresultaat en dat is wat telt.

    pieterbie

    augustus 13, 2008 at 12:09 am

  8. mooie foto’s

    pauline grossen

    augustus 13, 2008 at 9:14 am

  9. Wat een superleuke serie. Dit vinden de dames in kwestie vast helemaal het einde!

    Janneke

    augustus 13, 2008 at 9:15 am

  10. Hoi Koen,
    Geweldige mooie serie heb je er van gemaakt.
    Ik vind de foto met de huppelende kinderen goed bedacht!!
    Geweldig mooi.
    gr.
    Ton

    Ton

    augustus 13, 2008 at 9:31 am

  11. Geweldig, vol sfeer; zo had ik het nog niet gezien. Ooit ook een huwelijksreportage gedaan, en als je het niet gewoon bent, zie je wel het een en ander over het hoofd.

    roysfoto

    augustus 13, 2008 at 6:41 pm

  12. Mooie foto’s!
    De serie met de lopende bruidskindjes is prachtig, weg van het stijf poseren. En dan vooral de eerste van de serie, die geniet mijn voorkeur.

    An

    augustus 13, 2008 at 7:14 pm

  13. Heb je hele bruidsreportage bekeken. Het zijn prachtige foto’s waar energie en kleur in één lopen. Echt prachtig.

    jokdev

    augustus 13, 2008 at 7:30 pm

  14. Olijke foto’s

    manu

    augustus 13, 2008 at 8:53 pm

  15. Prachtige foto s.
    Zou je even op mijn log willen kijken?

    els

    augustus 14, 2008 at 12:32 pm

  16. Schitterend ! Ze zullen meer dan content geweest zijn, met een knappe reportage van hun huwelijksdag !!
    Moet enorm stresserend zijn… ‘k heb wel al een paar reportages van éénmalige gebeurtenisen (bv jubileum…) gemaakt, maar een huwelijksreportage is toch nog andere koek… In ieder geval : méér dan geslaagd ! Mocht je het ‘fotogeniek België’ thema ooit beu worden, kan je gerust als huwelijksfotograaf verder !

    tati

    augustus 14, 2008 at 8:00 pm

  17. Heel leuk idee om dit bruidspaar en bruidskindertjes zo in beeld te brengen! Heel origineel!

    Daisy

    augustus 14, 2008 at 8:26 pm

  18. Je zou bijna opnieuw willen trouwen als jij dan tenminste de fotograaf bent. Wat een originele foto’s. In de kerk dat glas er nog net bij en die kindjes die met die bloemen hand in hand naar binnen lopen. Maar de mooiste zijn toch wel die elfjes die op blote voetjes over het gras komen aan rennen naast het bruidspaar. Dat heb je vast georganiseerd , maar dat was een subliem idee. Als je het niet hebt georganiseerd heb je een goed reactievermogen gehad met een prachtig resultaat.

    Het was inderdaad georganiseerd. Een idee dat bij me opkwam op het moment zelf. Eén keer geprobeerd en gelukkig meteen ook mooi gelukt

    Caro

    augustus 14, 2008 at 8:56 pm

  19. een hele mooie reeks, de trouwers starten met een fijn fotoalbum… ook deze collage is erg leuk en goed geslaagd, prima idee!

    MJ

    augustus 15, 2008 at 7:34 am

  20. Mooie reportage Koen en zo zie je maar dat jij van alle markten thuis bent en een echte prof in hart en ziel bent want elke foto is een prachtige foto.

    Jimmy

    augustus 15, 2008 at 10:27 am

  21. Eindelijk zou ik zeggen. Ik zaag al zo lang om eens wat van je trouwfoto’s te zien en ik ben blij dat ik het gedaan heb :-) . Het zijn prachtfoto’s Koen. Ze overtreffen m’n verwachtingen en dat meen ik. Het is duidelijk dat je er volledig in bent opgegaan. Respect.

    Xray

    augustus 16, 2008 at 1:29 pm

  22. Jij bent ook van vele markten thuis, Koen! Ik heb nog nooit een trouwreportage gedaan en zal dat waarschijnlijk niet zo gauw doen ook, ik ben daarvoor veel te traag en ik werk ook alleen met bestaand licht. Het lijkt me wél leuk, zo’n reportage, allemaal blije mensen toch meestal. Dit bruidspaar en de gasten zullen in elk geval tevreden zijn geweest met hun keuze voor de fotograaf!

    Ria

    augustus 17, 2008 at 3:10 pm

  23. Hallo Koen.
    Bedankt voor je bezoeken aan mijn Blog. Eindelijk was het weer eens weer om te vliegeren. Misschien kunnen we elkaar nog eens ontmoeten als ik mij toevallig in het zuiden van Nederland bevind. Je weet maar nooit.
    Mijn complimenten voor de zeer fraaie en schitterend uitgelichtte trouwreportage. Veel mooie mensen, die allen erg blij zullen zijn met deze schitterende foto’s. Grote klasse.

    Dat zou leuk zijn! En dan leer je me de stiel en open ik later een rubriekje ‘fotogeniek Belgie vanuit de lucht’ Lijkt me geweldig!

    Gerard

    augustus 17, 2008 at 6:26 pm

  24. Schitterend foto’s,
    heel mooi met al de bruidskinderen!

    mary~rein

    augustus 17, 2008 at 7:04 pm

  25. Leuke “actie foto’s een van de meerst “bruisende” huwelijkfoto’s die ik al ben tegen gekomen

    Frederik

    augustus 20, 2008 at 1:22 pm

  26. Mooie klassieke reportage. (geen afbreuk bedoeld)
    Moe maar voldaan thuiskomen, zo moet dat zijn!

    VsTrash

    augustus 21, 2008 at 8:16 pm

  27. Mooie reportage, Koen.

    Het is zeker veel werk, maar wel bijzonder om van zo dichtbij mee te mogen lopen op zo’n intiem en belangrijke dag, toch!

    Annika

    augustus 23, 2008 at 9:12 pm


Geef een reactie

