Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

zoo van Planckendael: de kleine panda

with 21 comments

Nieuw! facebookpagina Fotogeniek Vlaanderen: Klik op ‘dit is leuk’ en blijf op de hoogte van fotogenieke plaatsen en evenementen!

Een aantal weken geleden ben ik nog eens naar Planckendael geweest. Ik wou onder andere de 70-300mmVR grondig uittesten, maar uiteindelijk heb ik meer gebruik gemaakt van de gewone kitlens. Een reeks moet je niet verwachten want ik heb amper foto’s genomen. Ten eerste was het zo warm dat de meeste dieren lagen te slapen en ten tweede heb ik al zo veel dierentuinfoto’s dat er al iets speciaal moet gebeuren alvorens ik in actie schiet. Of ik moet er eentje kunnen vastleggen die zich niet gemakkelijk laat zien, laat staan op een leuke manier.  Met allerlei geluidjes en schijnvoedsel kon ik langs de achterzijde van z’n terrein en buiten het zicht van andere toeschouwers de aandacht trekken van dit bijzonder diertje: de kleine panda. Meer foto’s van de zoo vind je hier: www.fotogeniekbelgie.be

Van alles werd er gisteren geraden… babypanter, marter, steenmarter, beerachtig ding, roofdier, das, stinkdier, bunzing, wasdier (behoort effectief tot de familie van de wasberen), maarJoke zat er (bijna )pal op met pandabeer.

Written by Koen

juni 3, 2008 at 7:36 am

Geplaatst in Dieren

21 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dag Koen,
    Mooie panda!!
    Hij staat er erg mooi op en
    zijn oogjes spreken boekdelen!
    gr.
    Ton

    Ton

    juni 3, 2008 at 8:32 am

  2. Zo lief als een panda zien die klauwtjes er toch niet uit.
    Je bent er toch maar weer in geslaagd om een bijzondere foto te schieten. Je hebt duidelijk al zijn aandacht of was het omgekeerd???

    Xray

    juni 3, 2008 at 8:57 am

  3. Hoog knuffelbeer gehalte. Op die klwauwen na dan :-). Mooi beeld wel, ik weet niet wat je als schijnvoedsel gebruikte maar het moet er wel heel lekker uit gezien hebben.

    Als schijnvoedsel gebruikte ik een afgebroken stengel van één van de talrijke struiken in het park. Uiteraard heb ik die niet gegeven.

    Frederik

    juni 3, 2008 at 8:59 am

  4. Die geluidjes zou ik wel eens willen horen. Ik kan er misschien iets uit leren om de kindjes hun aandacht te trekken :-D
    Mooie foto’s en op de eerste poseert hij echt!

    moekemicheline

    juni 3, 2008 at 9:36 am

  5. Prachtig diertje en in een mooie nieuwsgierige houding op de foto vastgelegd! Bij de tweede lijkt het er op dat hij uit zijn omheining getild wil worden door je ;)

    MoniqueSamui

    juni 3, 2008 at 9:54 am

  6. Koen de pandatemmer ;-)

    s.goovy

    juni 3, 2008 at 10:00 am

  7. Geweldige beestjes zijn dat! De foto’s zijn dan ook erg leuk geworden!

    Robbie Veldwijk

    juni 3, 2008 at 10:01 am

  8. Wat een koddig ding :-)

    Panthera

    juni 3, 2008 at 10:34 am

  9. Dat is toch een “roofdier”? Maar dan wel eentje dat je zo meer naar huis zou nemen!

    fotomart

    juni 3, 2008 at 10:51 am

  10. Hij toont hoe stoer hij wel is.
    Knap hoe je dit knuffelbeestje vastlegde.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    juni 3, 2008 at 11:36 am

  11. och zeg hoe lief!

    MJ

    juni 3, 2008 at 2:41 pm

  12. Hij staat er mooi op!

    boomkruiper

    juni 3, 2008 at 3:30 pm

  13. Mooi diertje en leuk vastgelegd Koen.

    Jimmy

    juni 3, 2008 at 5:56 pm

  14. Mooie foto’s van een zeldzaam dier. Ze hebben zo’n prachtige kop. Je ziet ze niet veel in dierentuinen.
    En ik maar denken dat het een inheems dier zou moeten zijn.

    André

    juni 3, 2008 at 6:34 pm

  15. Wat een mooie foto´s Koen en dit had ik idd niet geraden.

    Houdoe

    Jacky

    juni 3, 2008 at 6:43 pm

  16. Wat leuk en wat een mooi koppie heeft die.
    Grappig de kleuren, je hebt het supermooi op de foto gezet.
    heb hem nooit gezien hier in de dierentuin in Emmen.
    Gezellige avond en groetjes,

    Tiny

    juni 3, 2008 at 6:44 pm

  17. Mooi plaatje, leuk vastgelegd.

    fbaert

    juni 3, 2008 at 7:27 pm

  18. Welke geluidjes maakte je dan ? ;-) :-) Schijnvoedsel ? Je zal hem geen 2 keer liggen hebben denk ik ;-) Maar hij poseerde heel mooi voor jou .

    Allerlei klikklak- en piepgeluidjes (moeilijk te omschrijven…) En dat schijnvoedsel? Zeker 10 keer had ik hem liggen!!

    tati

    juni 3, 2008 at 9:48 pm

  19. Wat een schatje! Je had het jezelf verweten als je deze had laten schieten en je blogkijkers genieten er ook van!! Even tussen haakjes: ik dioe de laatste tijd niets meer met worldpress, hij is op mijn computer nogal langzaam. Ik heb nu 2 programma’s aangeschaft om mijn harde schijf schoon te maken en te defragmenteren, ik hoop dat het gaat helpen. Flickr en Aminus3 zijn een stuk sneller. Ik fotografeer als amateur ook teveel heb ik gemerkt, ik ga dus net als jij selectiever worden.

    Erik Tjallinks

    juni 3, 2008 at 10:18 pm

  20. Inderdaad de moeite om bij stil te staan deze fotogenieke kleine.

    pieterbie

    juni 4, 2008 at 5:01 am

  21. Echt heel heel heel schattig hij staat er zo lief op .

    jack

    juli 8, 2008 at 9:34 am


Geef een reactie

