Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Het Hallerbos: nog enkele weken geduld! (2)

with 21 comments

Edit 5-04-2012: Op deze pagina op facebook wordt tijdig vermeld wanneer het ideale moment aanbreekt voor dit jaar!

Zoals ik het vorig logje al schreef ga ik vast en zeker binnenkort het bos nogmaals bezoeken en zet ik de beste resultaten in mijn blog. Normaal gezien begint de bloeiperiode in de tweede helft van april, maar dat is natuurlijk afhankelijk van de weersomstandigheden gedurende de volgende weken. Ik houd jullie alleszins op de hoogte. Hierbij nog een derde foto. In de verte zie je ze nog lopen: twee Duitse natuurfotografen die naar eigen zeggen de dag van hun leven meemaakten!  Deze foto werd deze maand trouwens als openingsbeeld gebruikt bij een artikel over Halle in het maandblad Plusmagazine

hallerbos-17.jpg

Meer foto’s van het Hallerbos: hier!

Written by Koen

maart 21, 2008 at 8:19 am

21 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Alsof je met je neus in de boter bent gevallen … zo moet je je voelen
    als je daar rondloopt … het lijkt wel de Hof van Eden, sprookjesachtig
    mooi! Hoop dat je dit jaar ook zo’n schitterende serie kunt maken.
    Alvast heel fijne Paasdagen gewenst!

    Monique

    maart 21, 2008 at 8:35 am

  2. Hou mij zeker op de hoogte, ajb.
    Ga dit w-e eens met de zoon “klappen”.

    pieterbie

    maart 21, 2008 at 8:44 am

  3. Ik wou dat ik daar nu was. Een veel mooier dan beeld dan wat ik krijg als ik uit mijn raam kijk vandaag. Prettig weekend!

    nana

    maart 21, 2008 at 9:27 am

  4. Nou, dat ziet er geweldig uit en moet een feest zijn om daar te kunnen wandelen!
    Laat ons nog maar meer zien, Koen.

    René Wouters

    maart 21, 2008 at 10:20 am

  5. Ik had nog nooit gehoord van dit stukje paradijs in België, bedankt om dit met ons te delen! Het is bijna zo mooi als “mijn” Meetjesland ;)

    Steven

    maart 21, 2008 at 10:25 am

  6. Ik hoop er nog veel meer foto van te zien, tegen die tijd.
    Het is geweldig, in een woord.
    Echt ongelofelijk mooi.
    Gezellige dag en groeten.

    Tiny

    maart 21, 2008 at 11:04 am

  7. Dag Koen,
    SCHITTEREND!!!!!!!
    Dit is inderdaad denk ik het mooiste bos.
    Waar ligt dit, en hoever is het rijden, denk je, vanuit de buurt
    van ‘s-Hertogenbosch (NL).
    Fijne Paasdagen.
    gr.
    Ton

    Ton

    maart 21, 2008 at 11:25 am

  8. Echt gaaf zeg dat bos, zo heb ik ze nog niet gezien, vaak met allemaal takken bladen struiken om de grond maar niet met zulke mooie bloemen!

    Robbie Veldwijk

    maart 21, 2008 at 11:40 am

  9. Wat ontzettend mooi om te zien.

    Annika

    maart 21, 2008 at 12:05 pm

  10. Wederom schitterend. Onbescheiden als ik ben meen ik te mogen opmerken, dat je niet echt scheutig bent met het aantal foto’s, dat je plaatst. Daar staat tegenover dat hetgeen je wel plaatst, buitenaards mooi is. Jammer is wel, dat dat mooie bos wel erg ver van ons vandaan ligt. zo’n 15 km onder Brussel ? las ik

    Margrietgeniet

    maart 21, 2008 at 1:25 pm

  11. hè hè! dit is toch wel de hemel op aarde!

    Martine

    maart 21, 2008 at 1:44 pm

  12. Ik ben eens gaan kijken in mijn archief. Vorig jaar ben ik de boshyacinten in het Hallerbos gaan fotograferen in de derde week van april. Dit jaar zal ik ook op post zijn.
    Zoals je al zei in vorige post Koen, misschien kom ik je dit jaar wel tegen.

    dmpictures

    maart 21, 2008 at 3:44 pm

  13. De goesting verhoogt nog met dit te zien.
    Een prachtige foto met een mooie compo.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    maart 21, 2008 at 4:13 pm

  14. Wat een goddelijke plek! Sprookjesland!

    boomkruiper

    maart 21, 2008 at 5:21 pm

  15. Koen, ik ga opzoeken waar het Wallerbos precies ligt in Vlaanderen. Wie weet kom ik die kant op.
    Alhoewel; eind april ga ik ook nog naar isle of Wight. Ben benieuwd wat daar allemaal bloeit.
    Die boshyacinthen ruiken die ook zo lekker? Zo ja, wat zal het dan een genot zijn om daar rond te lopen. Prachtige foto’s heb je ook weer geplaatst. De foto met de mooie rechte boomstammen met daaronder de hyacinthen (1e foto) spreekt mij het meest aan.
    Groet en prettig weekend!

    @Truus: de boshyacinten ruiken inderdaad lekker. Vooral ‘s ochtends

    TruusW

    maart 21, 2008 at 7:46 pm

  16. wat mooi is het daar, schitterend.

    els

    maart 21, 2008 at 7:54 pm

  17. Heb je op m’n blogroll geplaatst. Oke?

    Prima hoor! Heb ik inmiddels ook gedaan.

    boomkruiper

    maart 21, 2008 at 7:58 pm

  18. In het Hallerbos ben ik nog niet geweest maar in Flobecq (Vloesberg) (Waals gedeelte van het Muziekbos, niet zo ver hier vandaan) is het ook altijd prachtig die tijd van het jaar.
    Staat nog op mijn verlanglijstje van ‘ooit nog te bezoeken’… ik kijk ernaar uit en hou het in de gaten..

    tati

    maart 21, 2008 at 11:25 pm

  19. Het is een klassieker onder fotografen (al was ik er zelf nog nooit) maar jij brengt het wel heel knap in beeld. Prachtig kleurenpalet.

    Xray

    maart 22, 2008 at 5:55 am

  20. Geboren in Halle, ken ik het fenomeen van het blauwe lente-tapijt, maar zo mooi als op deze foto zag ik het zelden. Zal toch deze hyacinten pracht nog eens moeten bekijken. Lijkt leuk voor fietstocht.

    stefsontheroad

    maart 22, 2008 at 8:17 am

  21. [...] (Koen) Categories: Zonder categorie Ik had het enkele weken geleden in dit logje beloofd om jullie op de hoogt te houden wanneer het moment aangebroken is om het Hallerbos tijdens [...]


Geef een reactie

