Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Het Hallerbos: nog enkele weken geduld!

with 23 comments

Het Hallerbos: een wonder der natuur, een must voor elke natuur- en bloemenliefhebber, een festijn voor iedere fotograaf…Binnen enkele weken is het zover: de bloei van miljoenen blauwe boshyacinten!!

Volg de actuele situatie elk jaar op de facebookpagina van fotogeniek België/Vlaanderen: Klikken)

hallerbos50.jpg

Al diegenen die het bos inmiddels kennen en misschien al meerdere keren bezocht hebben staan er uiteindelijk niet meer bij stil, maar de blauwe oases die je daar eind april  kan bewonderen zijn uniek in de wereld!!  Akkoord, je hebt zelfs in eigen land en ook in de buurlanden (vooral Engeland) ook nog enkele plaatsen waar je dit kan bewonderen. Echter niet in dezelfde grootorde op gebied van dichtheid en afmetingen als de bloemenzeeën in het Hallerbos. Tenminste, voor zover ik weet kent dit bos z’n gelijke niet in de rest van de wereld. Ik bezoek het bos elk jaar tijdens het hoogseizoen en iedere keer sta ik in de allerhoogste verwondering voor zo veel pracht!

hallerbos51extra.jpg

Meer foto’s van het Hallerbos

23 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nooit van gehoord of gezien, zelfs nooit van boshyacinthen gehoord, maar wat een plaatjes … een echt sprookjesbos … het bloementapijt is schitterend! De jonge kleuren paars en groen gecombineerd met de donkere stammen van de bomen in je laatste foto is zo verfrissend en helder.

    Monique

    maart 20, 2008 at 8:42 am

  2. Eén van die locaties in Vlaanderen waarvan ik geregeld zeg: “daar moet ik eens naartoe”… maar ‘t is er nog nooit van gekomen (shame on me!). Leuke beelden, prachtige kleuren!

    @ Steven: je zat er gisteren toch in ieder geval als eerste pal op! Je moét er heen,Steven!

    s.goovy

    maart 20, 2008 at 8:49 am

  3. O wat zou ik daar graag eens ronddwalen!

    Arianne

    maart 20, 2008 at 9:23 am

  4. Geen woord teveel gezegd, Koen. Ongelooflijk mooi. Dat nog zo frisse groen en die prachtige bruine boomstammen en dan dat tapijt. Schitterend. Daar ga ik eens even op googelen. Dankjewel voor deze tip

    Margrietgeniet

    maart 20, 2008 at 9:35 am

  5. Nou dat ziet er zeker erg gaaf uit, en ik ben benieuwd naar de reeks die je er mee gaat maken.

    Robbie Veldwijk

    maart 20, 2008 at 9:46 am

  6. Ziet er mij verleidelijk uit, bedankt voor het ons te tonen
    grt manu

    manu

    maart 20, 2008 at 9:48 am

  7. Wat een prachtige foto’s. Ik had er al van gehoord en al foto’s van gezien maar deze tonen echt aan dat het een immens bloementapijt is. Misschien moet ik er ook maar eens naar toe trekken voor een mooie wandeling. Is het daar dan niet druk als de boshyacinthen bloeien? Op de eerste foto te zien lijkt het wel mee te vallen om het bos te fotograferen zonder personen.

    @ Ambigirl: op weekdagen is het er heel rustig hoor! Vooral ‘s morgens. Later op de dag komen er meer en meer wandelaars. Tijdens het weekend is het effectief druk, maar dat valt dik mee. Bovendien is het bos vrij groot en zijn er stukken waar er veel minder volk komt. Het stoort nooit want iedereen blijft netjes op de paden en je kan dus ‘onbezoedeld’ genieten van het bos. Zelfs al is er een massa volk, dan nog ben je soms helemaal alleen. Meer info geef ik alleszins als het moment er aan komt!

    Ambigirl

    maart 20, 2008 at 9:52 am

  8. Inderdaad dit is uniek in de wereld, heb het ook al één keer mogen meemaken en je blijft onloofwaardig kijken naar de schoonheid ervan. Je doet me goestng krijgen om het nog eens te bezoeken.
    In Noord-Frankrijk nabij de rode en de zwarte berg ligt de catsberg, dat is die met die hoge mast, daar vind je dit spectakel ook, in mindere mate.
    Dit zijn al twee pareltje van foto’s, we zijn benieuwd binnen drie weken.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    maart 20, 2008 at 10:29 am

  9. Bedankt voor de tip! Ben er nog nooit geweest, alhoewel de omgeving mij niet vreemd is, zwarte bert, Kluisberd e.d. zijn mij wel bekend.
    Ik ga dit eens bekijken met mijn oudste zoon die voor bio ingenieur studeert, misschien interesseert het hem om eens te gaan zien.
    Ik heb er anders wel zin in.

    pieterbie

    maart 20, 2008 at 10:36 am

  10. Ik ben er ooit geweest…zo’n 40 jaar geleden. Hoog tijd om terug te gaan!

    @Martine: het straffe is sinds die tijd het aantal bloemen misschien wel vertienvoudigd is! (weet ik via familieleden rond Halle)

    Martine

    maart 20, 2008 at 11:22 am

  11. ohhhhhhhhhhhhhhhhh koen…..

    koen koen koen…. ik heb geen woorden voor zóveel schoonheid….
    dát zou ik graag zien, ik heb het idee dat ik dan denk te dromen….

    waar ongeveer kan ik dit bos vinden alsjeblieft ??

    wat een schoonheid..
    dank je wel..
    groetjes
    klaproos

    @ Klaproos; het bos ligt ten zuiden van Brussel net onder Dworp vlakbij de stad Halle. Meer info volgt wel vlak voor de échte bloeipriode…

    klaproos

    maart 20, 2008 at 11:47 am

  12. ah ja
    der was er eentje die het onmiddelijk door had hé
    en ik was er dinsdag!!!
    wij gaan daar geregeld maar ja tis ook dichtbij hé
    en in de lake dictrict is er dit maar met paasbloemen echt adembenemend ook
    mooi hé !!!

    callemie

    maart 20, 2008 at 11:59 am

  13. s c h i t t e r e n d!!!!

    MJ

    maart 20, 2008 at 12:10 pm

  14. Vandaag zag ik een foto van jou in Plus Magazine.(‘k wist het via Frank) Ik zou dit beeld ook tonen. Ik vind die nog mooier. (die twee zijn ook prachtig hoor)

    @ Yves: een foto van mij? Een foto van het Hallerbos hoop ik :-)
    Nu ja, mooier… hij is vooral totaal anders. Ik toon de foto wellicht morgen.

    Yves

    maart 20, 2008 at 12:39 pm

  15. Koen, ik woon er vlakbij, op zo’n paar kilometer. Ik ga er lopen :-) Elk jaar komen hordes wandelaars en fotografen naar het bos afgezakt, misschien zie ik jou dit jaar wel ergens :-)

    @ Serge: héél goed mogelijk! ‘k Zal zorgen dat de koffie klaar staat :-)

    Serge

    maart 20, 2008 at 1:01 pm

  16. Wohoo, ik sloeg blijkbaar ook de nagel op de kop. Eerst heb ik halve roem gekregen op SergeVC zijn site op één van zijn vragen. En nu weer juist. Wat heb ik nu gewonnen?

    Euh, niet met teveel komen naar mijn Hallerbos (euh, ja woon in ‘Witsestad’ Halle), anders is het weer een overrompeling. Klopt, het is er heel mooi met de boshyacinten.

    @ Koen: …iedereen blijft netjes op de paden… -> was het maar waar. Veel van de ‘fotografen’ durven wel eens van de paden afwijken om de ultieme foto te nemen. Spijtig, want volgend jaar zullen misschien op die plaats er dan geen mooie boshyacinten groeien.

    Daniel

    @ Daniel: Iedereen is ntuurlijk overdreven, maar 99 % zijn gewoon wandelaars en de overige 1 % de fotografen ( en dat zijn er héél wat natuurlijk…) Die durven wel eens van het pad afgaan. Ik doe het ook hoor, maar steeds met respect voor de natuur. Ik fotografeer ook dikwijls heel vroeg ‘s morgens. Dan stoor ik niemand en niemand stoort mij :-)
    Misschien kom ik u wel tegen?

    dmpictures

    maart 20, 2008 at 1:57 pm

  17. Schitterend !!! Wat mooi zeg, nooit van gehoord en nooit gezien en helaas te ver weg.
    Het ziet er sprookjesachtig, maar ongeloofwaardig uit, zo mooi.
    Beide foto’s zijn mooi, maar de eerste zou je zo in posterformaat aan de wand willen.
    Wat een sfeer.
    Hoop snel meer te zien, want dit is genieten ze.
    Gezellige avond en groeten.

    Tiny

    maart 20, 2008 at 5:27 pm

  18. In één woord geweldig.
    Wat zal dat heerlijk wandelen zijn, ‘t is net een sprookjeswereld.
    Ruiken die ook nog heerlijk soms.
    Prachtige kiekjes. Groetjes Tinie

    Tinie

    maart 20, 2008 at 6:45 pm

  19. Prachtige foto’s, vooral nr 2. Ik kende die blauwe pracht wel uit Engeland, maar wist niet dat het ook dichterbij te bewonderen was. Af en toe kom je de boshyacinth ook hier wel tegen in groepjes van 5 ;-) Verwilderd dus.

    @ André: de boshyacinten in het Hallerbos zijn wel degelijk ook wild hé. Nooit aangeplant geweest en hebben zich de laatste decennia gigantisch uitgebreid

    André

    maart 20, 2008 at 8:12 pm

  20. Prachtig blauw. Je zou er zowaar de stad voor verlaten … alhoewel, ik kijk wel naar jouw beelden :-)

    Karina

    maart 20, 2008 at 9:09 pm

  21. Ik durf het bijna niet te vragen, maar waar bevinden zich de Hallerbossen? Ergens rond Halle? Ik wil die bossen zeker ook eens bezoeken en befotograferen.

    @ Patrick: het bos ligt ten zuiden van Brussel net onder Dworp vlakbij de stad Halle. Meer info volgt later nog wel eens op mijn blog.

    Patrick Keysabyl

    maart 20, 2008 at 9:27 pm

  22. Nooit van gehoord Koen, een fameur gat in mijn (natuur)cultuur, maar het is nu al de moeite,zo een bloemenzee heb ikzelf nog nooit nergens gezien.
    Gelukkig kan ik ze hier wel bekijken, vanuit mijn warme luie zetel, Mooi man.
    Ze zijn het waard om als illustratie te dienen, en wacht met spanning op de explosie die jij voor ogen hebt.

    roy

    maart 21, 2008 at 1:39 pm

  23. Wat ongelooflijk mooi!
    Het moet genieten zij dat je daar zo in die blauwe weelde mag rondlopen!

    Jalos

    april 10, 2008 at 5:05 pm


Geef een reactie

