Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Tombeau du Géant

with 19 comments

Gisteren was ik van plan om naar de besneeuwde Hoge Venen te trekken, maar toen ik ‘s morgens de berichten van de talrijke gestrande vrachtwagens hoorde dacht ik dat het verstandiger zou zijn op naar het meer zuidelijk lager gelegen Bouillon te gaan. Ik wil al lang de bekende Tombeau du Géant (graf van de reus) eens fotograferen in de sneeuw, maar het is me weer niet gelukt. In de voormiddag lag er effectief een laagje sneeuw, maar was het betrokken en toen in de namiddag de zon doorbrak zag je enkel nog hier en daar de restanten van het witte goedje. Het blijft natuurlijk één van de bijzonderste landschappen in België, dit uitzicht op één van de talrijke meanders van de Semois.

Misschien vandaag dan de Hoge Venen. Er ligt 20cm sneeuw

graf-van-de-reus03.jpg

Meer foto’s van de Semoisstreek vind je hier

Written by Koen

maart 5, 2008 at 7:13 am

19 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Inderdaad Koen, het is een erg moi plekje. Wel jammer natuurlijk dat er geen sneeuw meer lag. Toch goed van je dat je er naar toe bent gegaan.

    serews

    maart 5, 2008 at 7:45 am

  2. Dag Koen,
    Je laat ons inderdaad een mooi stukje België zien.
    Waar ligt het precies?
    Ook zonder de sneeuw vind ik het een mooi stukje natuur.
    gr.
    Ton

    Ton

    maart 5, 2008 at 8:16 am

  3. ‘le Tombeau du Géant’! ‘k wilde dat ik er ook nog eens naartoe kon, ‘t is weer zo lang geleden, prachtige streek, ik had die ook wel eens in de sneeuw willen zien… volgende keer beter misschien Koen!
    Veel plezier in de Hoge Venen, bezorg ons maar een mooie reeks, deze foto beloofd alvast voor een mooie Ardeense reeks!

    MJ

    maart 5, 2008 at 8:46 am

  4. Mooi … en die naam klinkt zo lekker in het Frans, heel mysterieus! Misschien wel een geluk bij een ongeluk, geen sneeuw, want nu zie je het ‘graf’ heel goed zichtbaar liggen in het dal. Wat is Belgie trouwens mooi, zeker door jouw ogen gezien!

    Monique

    maart 5, 2008 at 9:18 am

  5. Schitterende plek is dat zeg. ben benieuwd naar de beelden van de Hoge Venen. Sneeuw heeft toch altijd een magische aanterkkingskracht op fotografen.

    Harry de Rooij

    maart 5, 2008 at 10:04 am

  6. idd super lokatie en wat een naam

    nyk

    maart 5, 2008 at 10:41 am

  7. dag koen,

    da’s heel erg mooi,jij hebt tenminste sneeuw gezien:-)
    ik slechts een paar hagelkorreltjes..:-))

    prijs mezelf dan ook gelukkig dat ik je log bezoek:-)
    heb ik in ieder geval mooie uitzichten:-)

    succes volgende keer hé.

    groetjes
    klaproos

    klaproos

    maart 5, 2008 at 11:13 am

  8. Mooi uitzicht dat zeker, jammer van de sneeuw maar weer een keer terug gaan als we nog sneeuw krijgen dit jaar :P

    Robbie Veldwijk

    maart 5, 2008 at 11:27 am

  9. misschien indien je er nu nog bent ligt er nu sneeuw
    met of zonder sneeuw het is een prachtige foto!

    callemie

    maart 5, 2008 at 12:32 pm

  10. Pech gehad! Een fotograaf moet toch nogal geduld opbrengen om de foto van zijn goesting te versieren! Of de sneeuw daar nog voor dit jaar zal zijn…? Misschien levert de lente met fris groen ook een apparte foto op, in folders zag ik tot nu toe enkel zomerbeelden. Het groen van de bomen is dan niet zo mooi.
    En zolang de reus zich niet omdraait in zijn graf, is er hoop!

    Martine

    maart 5, 2008 at 1:48 pm

  11. inderdaad een prachtig uitzicht!

    tdn

    maart 5, 2008 at 6:32 pm

  12. Koen, deze Belgische tombe is misschien wel de meest gefotografeerde, waarachtig heb ik er zelfs meerdere weekendjes versleten in een klein tentje. Eén van de ademloze vergezichten trouwens.
    Heb er tevens ook pano’s van gezien welke het reuzen-effect nog versterkte.

    kris luckermans

    maart 5, 2008 at 7:11 pm

  13. Dat ken ik, was er zes jaar geleden, vond het prachtig daar.
    Heb er ook nog foto’s van, was in mei met veel zon, sneeuw had me ook wel mooi geleken om te zien.
    Prachtig punt om helemaal omheen te gaan.
    Krijg heimwee naar die vakantie, als ik dit zie.
    Ga mijn foto’s weer eens bekijken :-)
    Groetjes

    Tiny

    maart 5, 2008 at 9:58 pm

  14. Och joh, ligt er zo “veel” sneeuw bij jullie? Jammer dat ik niet in de buurt woon. Het landschap wat jij nu weer zo prachtig op de foto hebt gezet lokt in ieder geval wel.

    TruusW

    maart 5, 2008 at 10:49 pm

  15. Ach misschien vandaag toch nog sneeuw gezien ? Met slechts die enkele toefjes sneeuw is het toch ook een mooie foto geworden.

    tati

    maart 5, 2008 at 10:52 pm

  16. Ik kijk alvast uit naar je winterwitte foto’s.
    Wij kunnen spijtig genoeg niet naar de schoonfamilie dit weekend
    want we staan met de nacht.

    Jimmy

    maart 6, 2008 at 8:21 am

  17. Ja, ‘t is daar bijzonder mooi, ik logeerde ooit eens in die herberg aan de overkant van de straat.
    Bijzonder zicht toch zo naar beneden zien naar die bocht in de Semois.

    pieterbie

    maart 6, 2008 at 8:52 am

  18. [...] Tombaux de Géant  (of de al eens eerder getoonde winterversie) [...]

  19. Het doet me goed eens Le Tombe te zien ; ben er nooit geraakt.Door het boek van Marcel Mestdagh over Atlantis ben ik in de ban geraakt van er in ons land en Frankrijk te zien is vanuit (pré-)historisch standpunt !

    Vanhee Gabriel

    maart 24, 2009 at 9:17 am


Geef een reactie

