Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Het Gravensteen

with 14 comments

Voor je verder leest: sinds 2011 is er ook een facebookpagina Fotogeniek Vlaanderen: Klik op ‘dit is leuk’ en blijf op de hoogte van fotogenieke plaatsen en evenementen!

Het Gravensteen

gent-55.jpg

Steven zat er pal op! Dus laat ik maar niet langer wachten . De foto van gisteren was een detail van de hoofdingang van het Gravensteen in Gent. Hier zie je weliswaar de achterkant. Als je Gent bezoekt raad ik ten stelligste aan om dit monument te bezichtigen. Uiteraard voor het historische belang, maar niet in het minst ook voor het schitterend uitzicht dat er bij krijgt van op de verdedigingsmuren van het kasteel

gent-108.jpg

Leuk voor iedere fotograaf zijn de onbeperkte mogelijkheden die je krijgt van op zo’n uitkijkpost. Je kan er talloze details fotograferen die vanop straathoogte amper zichtbaar zijn .

gentdetail106.jpg

 

 

 

Written by Koen

februari 27, 2008 at 9:59 am

Geplaatst in Steden

Tagged with , ,

14 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Altijd handig om connecties in Gent te hebben ;-)
    Geweldige stad en geweldige monument dat Gravensteen. Ik moet het dringend nog eens bezoeken (op zo’n zomerse dag zoals op je foto’s bvb), want het is toch alweer een hele tijd geleden dat ik er nog binnen geweest ben. Mooie tweede foto vooral, zo met het zicht op de daken en gevels.

    s.goovy

    februari 27, 2008 at 10:26 am

  2. Met deze drie mooie beelden zou je wel goesting krijgen om eens af te zakken naar Gent. ‘t Is al van in mijn lagere schooltijd geleden dat ik het Gravensteen bezocht hebt. Je kan er duidelijk mooie foto’s maken.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    februari 27, 2008 at 10:47 am

  3. Ben ooit in Gent geweest, maar dat was te kort om als het schoons te zien. Deze locatie aleen al is een reisje meer dan waard.

    Harry de Rooij

    februari 27, 2008 at 11:20 am

  4. prachtig gebouw koen,
    ne eik zou het niet geweten hebben ben nog nooit in gent geweest :-)

    groetjes
    klaproos

    klaproos

    februari 27, 2008 at 12:58 pm

  5. zoals P-ter heb ik dit bezocht als leerlinge van het basisonderwijs en nadien ja rijd je er voorbij of loop je er langs , maar bezoeken nee dat heb ik niet meer gedaan
    en ja hoor op en top een zeemadam!!!
    heb als kind tot mijn 12 jaar alle vakanties op een boot doorgebracht tot de papa de boot verkocht voor een grotere maar die is er spijtig niet meer gekomen en vele traantjes zijn er gevloeid!!!!!
    dus dat zeetje mis ik elke dag!

    callemie

    februari 27, 2008 at 1:32 pm

  6. Die deur, dat zou ik nooit kunnen raden hebben. Ben al wel vaak in Gent geweest, maar nog nooit het Gravensteen bezocht. Zal ik volgende keer zeker eens doen.

    Martine

    februari 27, 2008 at 7:07 pm

  7. Je doet de mensen goesting krijgeb in een bezoek aan Gent en het Gravensteen dus opdracht geslaagd. Mooie foto’s.

    Xray

    februari 27, 2008 at 8:17 pm

  8. Heel mooie, zonnige foto. Is zeker de moeite waard om te bezoeken…
    Mooi om in die ring te lopen en te fotograferen, mogelijkheden genoeg.
    Ik zie wel meer mooie gevels op de achtergrond op foto 1..
    Houd wel van die oude steden, alleen zo ver weg ;-(
    Groeten en een gezellige avond.

    Tiny

    februari 27, 2008 at 8:21 pm

  9. Heerlijk om het gravenkasteel even uit een andere gezichtshoek te kunnen zien

    zolderraam

    februari 27, 2008 at 8:48 pm

  10. Ik had het moeten weten, natuurlijk, ik ben er al genoeg geweest.
    Mooie shots!

    pieterbie

    februari 27, 2008 at 8:56 pm

  11. Gent is een mooie stad. Ik ben er weleens geweest,
    maar tekort om alles te kunnen bekijken.
    Op deze manier komt de herinnering weer naar boven.
    Mooie foto’s, Koen.
    gr.
    Ton

    Ton

    februari 28, 2008 at 8:48 am

  12. Gent op haar best door de lens van Koen!

    MJ

    februari 28, 2008 at 9:12 am

  13. Als jij zo doorgaat met dergelijke series, dan is mijn volgende vakantie gepland…
    Weer een schitterend kijkje op wat België, en Gent in het bijzonder, te bieden heeft.
    Schitterende fotografie!

    René

    februari 28, 2008 at 10:49 am

  14. Ha kijk sé, de Koen is in mijn stad komen fotograferen ! ‘t Gravensteen jong, daar gingen wij in ‘t lager onderwijs naartoe o pschoolreis godverbetert ! De folterkamer woeha. Nu ik erover denk : zou daar idd ook eens moeten gaan fotograferen, lijkt me wel leuk !

    Ann

    februari 28, 2008 at 8:43 pm


Geef een reactie

